Gépjármű cikkek
Elkaptak egy gépjármű-kereskedőt, 50 autóját foglalták le
Kiderültek a gépjármű-kereskedő visszaélései.
Ne most akarja intézni autójával kapcsolatos ügyeit
Megújítja a Belügyminisztérium az országos jármű-nyilvántartási rendszert.
Már a gépjárműgumik is kevésbé fogynak
Komoly visszaesésről számoltak be a gumigyártók. Az okok nyilvánvalóak: energiarárobbanás és a fogyasztói kiadások mérséklődése.
Jogi kiskaput ajánl a Technológiai és Ipari Minisztérium a forgalmi engedélyek ügyében
Aki június végéig időpontot foglal járműve műszaki vizsgálatához, a vizsga napjáig, de legfeljebb harminc napig még szabályosan használhatja autóját.
Gépjárműadó: a NAV figyelmeztetést adott ki
Az adóhatóság emlékeztette az érintetteket arra, hogy hamarosan esedékes a második részlet.
Ne felejtsd el! Erre a határidőre figyelmeztet a NAV
A gépjárműadó első részletének befizetésére jövőre március 15. helyett április 15. lesz a fizetési határidő - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.
Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna. Eközben új modelleknél is eltérést mutattak ki a laboratóriumi és a valós, közúti viszonyok közepette történt kibocsátás között.
Jövőre jön a napkollektoros autó
Sokan kivitelezhetetlennek tartották, hogy napkollektorral felszerelt autó elég energiát termeljen ahhoz, hogy közlekedni lehessen vele. De 2019-re forgalomba kerülhet a szolárautó.
Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához?
A 2020-as évek kulcsfontosságú nyersanyaga lesz a kobalt, melyet az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához használnak. Csakhogy az éves volumen nagy részét a Kongói Demokratikus Köztársaságból szerzik, ahol állandó jelenség a korrupció, a fegyveres zavargások és a gyerekmunkások foglalkoztatása.
Ennyivel olcsóbb elektromos autóval járni, mint benzinessel
Igaz egyelőre az állami támogatás miatt olcsóbb a villanyautók tulajdonosának lenni. De elemzők szerint néhány éven belül enélkül is gazdaságosabb megoldásnak számítanak majd az elektromos meghajtású autók.
Acél helyett cukorrépából és lenből gyártanak autót
A személygépkocsik gyártásához nagy mennyiségű acélra van szükség. Ennek kiváltása az energiahatékonyság megvalósításának kezdete. De milyen anyag lehet az acél alternatívája? Holland egyetemisták szerint a len és a cukorrépa. Az első modellt már elkészítették.
A munkaerőhiány is drágíthatja a kgfb díját
Egy teljesen új tényező, a munkaerőhiány is drágíthatja a gépjárművek jövő évi kötelező felelősségbiztosítási díját (kgfb) – véli a 20 biztosító ajánlatát kínáló CLB alkusz cég. A november elsejétől induló kampányban kiemelkedően nagy díjugrást azonban vélhetően egyetlen biztosító sem fog bejelenteni, mert azzal ügyfelek tömegeit is elveszítheti. A biztosítási alkusz szerint a mostani új tarifákat azoknak is érdemes lesz figyelniük, akiknek nem január elsején, de még abban a hónapban van a fordulójuk.
15 perc alatt is feltölhető lenne az elektromos autó
A globális személygépkocsiállománynak még mindig csak 0,2 százalékát teszik ki a villanyautók. A vásárlásukhoz egyre több kormány kínál támogatásokat. De mi lesz a töltőállomásokkal?
Ölre mennek a cégek az elektromos autók feltöltéséért
Technológiai startupok, a nagy energiaszolgáltató vállalatok és az olajipari óriások kezdték meg a stratégiai helyezkedést egy új piac megszerzéséért: ki telepíti és üzemelteti az elektromos autók akkutöltő állomásait, amikor már többségében elektromos autók futnak az öreg kontinens útjain? Óriási bizniszről van szó.
Vigyázat: vadveszély!
Az őszi hónapokban különösen megnő a vaddal történő autós ütközés veszélye, évente több ezer vadelütés történik a magyarországi utakon. A vadbalesetek elkerülése érdekében ilyenkor különösen fontos az elővigyázatosság, illetve ha mégis bekövetkezne a baleset, a casco biztosítás, illetve a vadkár-kiegészítő biztosítás jelent segítséget – hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Elektromos autók töltésébe kezdene benzinkútjainál a BP
Egy lépéssel a Shell mögött kullog a BP, mely végre észbe kapott és helyezkedni próbál az elektromos mobilitás piacán. A cég tárgyalásba kezdett autógyárakkal, hogy közösen létesítsenek töltőállomásokat elektromos járművek számára.
Egyelőre jól mennek a dolgok a lízingpiacon
Az építőipari fellendülés jól látszik a lízingpiaci adatokon, ahogy az agrárgépek boomja is - derül ki a Magyar Lízingszövetség összeállításából. Az építőgépek esetében a finanszírozott összeg az első félévben 33 százalékkal nőtt, mezőgazdasági gépek pedig 16 százalékos volt a bővülés.
Elterjedhet a világban a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból
Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautóbotrányból. Amióta a
Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogénoxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat. Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.
2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek
Mekkora az esélye annak, hogy elterjedjenek és tömegtermékké váljanak az elektromos autók a következő években? Egyelőre olcsóbb a belső égésű motorral működő autók birtoklása, mint az elektromosoké, de 2025-től ez megfordulhat.
Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók!
Egy év alatt megduplázódott a hibrid és az elektromos autók száma, de még mindig csak kétmillió van belőlük világszerte. Legalább 600 millió kellene ahhoz, hogy az megérződjön az emissziócsökkentésben. Eközben élesedik a verseny az elektromos autók gyártói között: a Tesla piaci kapitalizációja nagyobb, mint a Fordé, de a többi nagy autógyár is el akar orozni vevőket Elon Musk autóitól.
Szerdán dönthetnek a szmogrendeletről
A szmogrendelet módosításáról is dönthet szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés, amely ezzel tovább korlátozná a szmogriadó idején használható gépjárművek körét.
Lassan nem lesz hol szervizeltetni az autónkat
A növekvő árbevétel és alkalmazotti létszám ellenére 2013 óta megállíthatatlannak tűnik az autójavítással foglalkozó vállalkozások számának csökkenése hazánkban – nyilatkozza Hantos Zoltán az Opten céginformációs szolgáltató projektmenedzsere.
A mobilpiac irányába megy el az autóipar
Az autógyártók sikere a jövőben nemcsak az eladott járművek számán fog múlni, hanem azon is, hogy a jármű teljes életciklusa alatt mennyi pénzt tudnak kiszámlázni a tulajdonosnak a digitális szolgáltatásokért - derül ki a KPMG friss, globális autóipari felméréséből.
2017-ben százezernél is több személygépjármű kerülhet forgalomba
Márciusban az egy évvel korábbinál 32,3 százalékkal több, 9924 új személygépjárművet helyeztek forgalomba - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hétfőn az MTI-vel.
Az ólom lehet a klímaváltozás korának aranya
Világszerte 35 millió járműben alkalmazzák a stop-start indítórendszert. A befektetők szerint nagy pénz van az ólomkitermelésben, mert az ólomalapú akkumulátorokra nagy igény lesz, ahogy az autógyárak egyre inkább ilyen rendszerű járművekkel próbálják csökkenteni a közlekedés ÜHG-emisszióját.
Etanolhívő terminátor és klímaszkeptikus elnökjelölt
A 69 éves Schwarzenegger etanolt és hidrogént tankol óriási terepjáróiba. A filmsztárból kormányzóvá lett, majd újra színésszé visszavedlett terminátor-gubernátor nem válik meg hatalmas Hummerjétől. Sarkozy pedig az elnökségre gyúr, és klímát ignorál.
Egyre öregebb autóval furikázik a magyar
Csaknem minden második háztartásban van egy autó, érdekes módon vidéken több család tart gépjárművet, mint a fővárosban. Ezek az autók azonban egyre öregebbek: az átlagéletkoruk két év alatt egy évet nőtt.
Még nyerhetünk is a Volkswagen-botránnyal
A szigorodó kibocsátási szabályok felnyomják a dízelautók árát, így kedvezőbb alternatívává válnak a még mindig borsos árú hibrid autók. A gyártók is dolgoznak a zöld tömegterméken, van, ahol pedig az állam segít, hogy mielőbb megtörténjen az áttörés.
Már csak engedélyre vár a repülő autó
A Terrafugia amerikai cég határozott szándéka, hogy 2025-re elterjeszti repülő autóit. A prototípust már 2014-ben megépítették. Helyből fel tud szállni, kifutópálya sem szükséges hozzá. Húszórás tanfolyamon meg lehet szerezni a pilótaképesítést, de ez is csak végszükség esetén kell, hiszen a jármű magától repül. Az ára még nem ismeretes.
Merkel menti az autógyárakat
A Merkel-kormány 5000 dollár támogatást adna minden egyes elektromos autóra. Heteken belül kormánystratégiával állnak elő a gyártásuk fellendítésére, holott 2012-ben e célról már lemondott a kabinet. Valószínűsíthető, hogy a Volkswagen-botrány a fordulat oka: a perek miatt bajba került szektornak politikailag korrekt siker-termékre van szüksége. Az államnak pedig egy életképes húzóágazatra.
Jön a legveszélyesebb hónap!
Hiába jobbak most a látási és útviszonyok, mint télen, a KSH adatai szerint nyáron egyre több személyi sérüléssel végződő baleset történik az utakon, a közúti balesetek tekintetében pedig augusztus a legveszélyesebb hónap. Annak érdekében, hogy mindez elkerülhető legyen, a CIG Pannónia szakértői az öt leggyakoribb baleseti okra hívják fel a figyelmet.