Gépjármű cikkek


Elkaptak egy gépjármű-kereskedőt, 50 autóját foglalták le

Elkaptak egy gépjármű-kereskedőt, 50 autóját foglalták le  

Kiderültek a gépjármű-kereskedő visszaélései.
Ne most akarja intézni autójával kapcsolatos ügyeit

Ne most akarja intézni autójával kapcsolatos ügyeit  

Megújítja a Belügyminisztérium az országos jármű-nyilvántartási rendszert.
Már a gépjárműgumik is kevésbé fogynak

Már a gépjárműgumik is kevésbé fogynak 

Komoly visszaesésről számoltak be a gumigyártók. Az okok nyilvánvalóak: energiarárobbanás és a fogyasztói kiadások mérséklődése.
Jogi kiskaput ajánl a Technológiai és Ipari Minisztérium a forgalmi engedélyek ügyében

Jogi kiskaput ajánl a Technológiai és Ipari Minisztérium a forgalmi engedélyek ügyében 

Aki június végéig időpontot foglal járműve műszaki vizsgálatához, a vizsga napjáig, de legfeljebb harminc napig még szabályosan használhatja autóját.
Gépjárműadó: a NAV figyelmeztetést adott ki

Gépjárműadó: a NAV figyelmeztetést adott ki 

Az adóhatóság emlékeztette az érintetteket arra, hogy hamarosan esedékes a második részlet.
Ne felejtsd el! Erre a határidőre figyelmeztet a NAV

Ne felejtsd el! Erre a határidőre figyelmeztet a NAV 

A gépjárműadó első részletének befizetésére jövőre március 15. helyett április 15. lesz a fizetési határidő - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.
Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken! 

A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna. Eközben új modelleknél is eltérést mutattak ki a laboratóriumi és a valós, közúti viszonyok közepette történt kibocsátás között.
Jövőre jön a napkollektoros autó

Jövőre jön a napkollektoros autó 

Sokan kivitelezhetetlennek tartották, hogy napkollektorral felszerelt autó elég energiát termeljen ahhoz, hogy közlekedni lehessen vele. De 2019-re forgalomba kerülhet a szolárautó.
Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához?

Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához? 

A 2020-as évek kulcsfontosságú nyersanyaga lesz a kobalt, melyet az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához használnak. Csakhogy az éves volumen nagy részét a Kongói Demokratikus Köztársaságból szerzik, ahol állandó jelenség a korrupció, a fegyveres zavargások és a gyerekmunkások foglalkoztatása.
Ennyivel olcsóbb elektromos autóval járni, mint benzinessel

Ennyivel olcsóbb elektromos autóval járni, mint benzinessel 

Igaz egyelőre az állami támogatás miatt olcsóbb a villanyautók tulajdonosának lenni. De elemzők szerint néhány éven belül enélkül is gazdaságosabb megoldásnak számítanak majd az elektromos meghajtású autók.

Acél helyett cukorrépából és lenből gyártanak autót 

A személygépkocsik gyártásához nagy mennyiségű acélra van szükség. Ennek kiváltása az energiahatékonyság megvalósításának kezdete. De milyen anyag lehet az acél alternatívája? Holland egyetemisták szerint a len és a cukorrépa. Az első modellt már elkészítették.

A munkaerőhiány is drágíthatja a kgfb díját 

Egy teljesen új tényező, a munkaerőhiány is drágíthatja a gépjárművek jövő évi kötelező felelősségbiztosítási díját (kgfb) – véli a 20 biztosító ajánlatát kínáló CLB alkusz cég. A november elsejétől induló kampányban kiemelkedően nagy díjugrást azonban vélhetően egyetlen biztosító sem fog bejelenteni, mert azzal ügyfelek tömegeit is elveszítheti. A biztosítási alkusz szerint a mostani új tarifákat azoknak is érdemes lesz figyelniük, akiknek nem január elsején, de még abban a hónapban van a fordulójuk.

15 perc alatt is feltölhető lenne az elektromos autó 

A globális személygépkocsiállománynak még mindig csak 0,2 százalékát teszik ki a villanyautók. A vásárlásukhoz egyre több kormány kínál támogatásokat. De mi lesz a töltőállomásokkal?

Ölre mennek a cégek az elektromos autók feltöltéséért 

Technológiai startupok, a nagy energiaszolgáltató vállalatok és az olajipari óriások kezdték meg a stratégiai helyezkedést egy új piac megszerzéséért: ki telepíti és üzemelteti az elektromos autók akkutöltő állomásait, amikor már többségében elektromos autók futnak az öreg kontinens útjain? Óriási bizniszről van szó.

Vigyázat: vadveszély! 

Az őszi hónapokban különösen megnő a vaddal történő autós ütközés veszélye, évente több ezer vadelütés történik a magyarországi utakon. A vadbalesetek elkerülése érdekében ilyenkor különösen fontos az elővigyázatosság, illetve ha mégis bekövetkezne a baleset, a casco biztosítás, illetve a vadkár-kiegészítő biztosítás jelent segítséget – hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

Elektromos autók töltésébe kezdene benzinkútjainál a BP 

Egy lépéssel a Shell mögött kullog a BP, mely végre észbe kapott és helyezkedni próbál az elektromos mobilitás piacán. A cég tárgyalásba kezdett autógyárakkal, hogy közösen létesítsenek töltőállomásokat elektromos járművek számára.

Egyelőre jól mennek a dolgok a lízingpiacon 

Az építőipari fellendülés jól látszik a lízingpiaci adatokon, ahogy az agrárgépek boomja is - derül ki a Magyar Lízingszövetség összeállításából. Az építőgépek esetében a finanszírozott összeg az első félévben 33 százalékkal nőtt, mezőgazdasági gépek pedig 16 százalékos volt a bővülés.

Elterjedhet a világban a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból 

Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautóbotrányból. Amióta a Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogénoxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat. Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.

2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek 

Mekkora az esélye annak, hogy elterjedjenek és tömegtermékké váljanak az elektromos autók a következő években? Egyelőre olcsóbb a belső égésű motorral működő autók birtoklása, mint az elektromosoké, de 2025-től ez megfordulhat.

Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók! 

Egy év alatt megduplázódott a hibrid és az elektromos autók száma, de még mindig csak kétmillió van belőlük világszerte. Legalább 600 millió kellene ahhoz, hogy az megérződjön az emissziócsökkentésben. Eközben élesedik a verseny az elektromos autók gyártói között: a Tesla piaci kapitalizációja nagyobb, mint a Fordé, de a többi nagy autógyár is el akar orozni vevőket Elon Musk autóitól.

Szerdán dönthetnek a szmogrendeletről 

A szmogrendelet módosításáról is dönthet szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés, amely ezzel tovább korlátozná a szmogriadó idején használható gépjárművek körét.

Lassan nem lesz hol szervizeltetni az autónkat 

A növekvő árbevétel és alkalmazotti létszám ellenére 2013 óta megállíthatatlannak tűnik az autójavítással foglalkozó vállalkozások számának csökkenése hazánkban – nyilatkozza Hantos Zoltán az Opten céginformációs szolgáltató projektmenedzsere.

A mobilpiac irányába megy el az autóipar 

Az autógyártók sikere a jövőben nemcsak az eladott járművek számán fog múlni, hanem azon is, hogy a jármű teljes életciklusa alatt mennyi pénzt tudnak kiszámlázni a tulajdonosnak a digitális szolgáltatásokért - derül ki a KPMG friss, globális autóipari felméréséből.

2017-ben százezernél is több személygépjármű kerülhet forgalomba 

Márciusban az egy évvel korábbinál 32,3 százalékkal több, 9924 új személygépjárművet helyeztek forgalomba - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hétfőn az MTI-vel.

Az ólom lehet a klímaváltozás korának aranya 

Világszerte 35 millió járműben alkalmazzák a stop-start indítórendszert. A befektetők szerint nagy pénz van az ólomkitermelésben, mert az ólomalapú akkumulátorokra nagy igény lesz, ahogy az autógyárak egyre inkább ilyen rendszerű járművekkel próbálják csökkenteni a közlekedés ÜHG-emisszióját.

Etanolhívő terminátor és klímaszkeptikus elnökjelölt 

A 69 éves Schwarzenegger etanolt és hidrogént tankol óriási terepjáróiba. A filmsztárból kormányzóvá lett, majd újra színésszé visszavedlett terminátor-gubernátor nem válik meg hatalmas Hummerjétől. Sarkozy pedig az elnökségre gyúr, és klímát ignorál.

Egyre öregebb autóval furikázik a magyar 

Csaknem minden második háztartásban van egy autó, érdekes módon vidéken több család tart gépjárművet, mint a fővárosban. Ezek az autók azonban egyre öregebbek: az átlagéletkoruk két év alatt egy évet nőtt.

Még nyerhetünk is a Volkswagen-botránnyal 

A szigorodó kibocsátási szabályok felnyomják a dízelautók árát, így kedvezőbb alternatívává válnak a még mindig borsos árú hibrid autók. A gyártók is dolgoznak a zöld tömegterméken, van, ahol pedig az állam segít, hogy mielőbb megtörténjen az áttörés.

Már csak engedélyre vár a repülő autó 

A Terrafugia amerikai cég határozott szándéka, hogy 2025-re elterjeszti repülő autóit. A prototípust már 2014-ben megépítették. Helyből fel tud szállni, kifutópálya sem szükséges hozzá. Húszórás tanfolyamon meg lehet szerezni a pilótaképesítést, de ez is csak végszükség esetén kell, hiszen a jármű magától repül. Az ára még nem ismeretes.

Merkel menti az autógyárakat 

A Merkel-kormány 5000 dollár támogatást adna minden egyes elektromos autóra. Heteken belül kormánystratégiával állnak elő a gyártásuk fellendítésére, holott 2012-ben e célról már lemondott a kabinet. Valószínűsíthető, hogy a Volkswagen-botrány a fordulat oka: a perek miatt bajba került szektornak politikailag korrekt siker-termékre van szüksége. Az államnak pedig egy életképes húzóágazatra.

Jön a legveszélyesebb hónap! 

Hiába jobbak most a látási és útviszonyok, mint télen, a KSH adatai szerint nyáron egyre több személyi sérüléssel végződő baleset történik az utakon, a közúti balesetek tekintetében pedig augusztus a legveszélyesebb hónap. Annak érdekében, hogy mindez elkerülhető legyen, a CIG Pannónia szakértői az öt leggyakoribb baleseti okra hívják fel a figyelmet.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo