Szerdán dönthetnek a szmogrendeletről

A szmogrendelet módosításáról is dönthet szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés, amely ezzel tovább korlátozná a szmogriadó idején használható gépjárművek körét.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztés az eddigiek mellett a belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárok vagy robogók forgalmának tilalmát is kezdeményezi.

A javaslatban emlékeztettek arra, hogy a Fővárosi Közgyűlés január 25-én Tarlós István főpolgármester javaslatára - a forgalmi engedély felmutatása mellett - ingyenessé tette a tömegközlekedést azoknak az autósoknak, akik a mostani szmogriadó idején nem használhatják járművüket a kedvezőtlen környezetvédelmi besorolás miatt.

Ennek nyomán úgy módosulna a szabályozás, hogy a riasztási fokozat - és nem csak a forgalomkorlátozás - által érintett napokon 0 és 24 óra között ingyenesen vehetnék igénybe a tömegközlekedést a korlátozás alá eső (jelenleg 0-4 környezetvédelmi osztályú) gépjárművek magánszemély tulajdonosai, illetve használói. Az érvényes műszaki vizsgával rendelkező gépjármű forgalmi engedélyének felmutatásával legfeljebb annyian utazhatnának együtt a közösségi közlekedésben térítésmentesen, ahány férőhelyes a gépjármű a forgalmi engedélye szerint - olvasható a javaslatban.

A módosítással hatályon kívül helyeznék a korlátozás által érintett gépjárművekre vonatkozó ingyenes parkolást. Ezt azzal indokolták, hogy a tömegközlekedés az érintettek számára ingyenes lesz, így kifejezetten a forgalomcsökkentési cél ellen hatna, ha szmogriadó esetén a korlátozás alá eső járművek továbbra is ingyenesen parkolhatnának, illetve a parkolási lehetőség kínálata bővülne.

A javaslat a MÁV-HÉV és a Volánbusz megrendelői megállapodások által érintett agglomerációs járatainak budapesti közigazgatási területen belüli szakaszaira is vonatkozik.

A Fővárosi Közgyűlés felkérheti Tarlós Istvánt, hogy az ügyben készült, a kormányzati szintű módosítására vonatkozó kezdeményezést küldje meg a Miniszterelnökségnek.

Lesz elég töltőkút az elektromos autóknak?
Érthető a kereskedelmi ingatlanok, plázák, áruházak üzemeltetőinek-fejlesztőinek idegenkedése attól, hogy az elektromobilitás elterjedéséhez nyilvánvalóan szükséges elektromos töltőállomások kiépítésének beruházási költségeit úgy finanszírozzák, hogy jelenleg még nem látható e beruházások pontos megtérülése. Ugyanakkor, ha nem lép ebben a kérdéskörben hazánk is sürgősen, lemaradhatunk a régiós versenytársainktól e téren. Kenyeres László, a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda szakértője beszélt a az AARMA ingatlangazdálkodással kapcsolatos konferenciáján az elektromosautó-töltőpontok kérdéseiről május 25-én, Budapesten.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo