Szerdán dönthetnek a szmogrendeletről

A szmogrendelet módosításáról is dönthet szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés, amely ezzel tovább korlátozná a szmogriadó idején használható gépjárművek körét.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztés az eddigiek mellett a belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárok vagy robogók forgalmának tilalmát is kezdeményezi.

A javaslatban emlékeztettek arra, hogy a Fővárosi Közgyűlés január 25-én Tarlós István főpolgármester javaslatára - a forgalmi engedély felmutatása mellett - ingyenessé tette a tömegközlekedést azoknak az autósoknak, akik a mostani szmogriadó idején nem használhatják járművüket a kedvezőtlen környezetvédelmi besorolás miatt.

Ennek nyomán úgy módosulna a szabályozás, hogy a riasztási fokozat - és nem csak a forgalomkorlátozás - által érintett napokon 0 és 24 óra között ingyenesen vehetnék igénybe a tömegközlekedést a korlátozás alá eső (jelenleg 0-4 környezetvédelmi osztályú) gépjárművek magánszemély tulajdonosai, illetve használói. Az érvényes műszaki vizsgával rendelkező gépjármű forgalmi engedélyének felmutatásával legfeljebb annyian utazhatnának együtt a közösségi közlekedésben térítésmentesen, ahány férőhelyes a gépjármű a forgalmi engedélye szerint - olvasható a javaslatban.

A módosítással hatályon kívül helyeznék a korlátozás által érintett gépjárművekre vonatkozó ingyenes parkolást. Ezt azzal indokolták, hogy a tömegközlekedés az érintettek számára ingyenes lesz, így kifejezetten a forgalomcsökkentési cél ellen hatna, ha szmogriadó esetén a korlátozás alá eső járművek továbbra is ingyenesen parkolhatnának, illetve a parkolási lehetőség kínálata bővülne.

A javaslat a MÁV-HÉV és a Volánbusz megrendelői megállapodások által érintett agglomerációs járatainak budapesti közigazgatási területen belüli szakaszaira is vonatkozik.

A Fővárosi Közgyűlés felkérheti Tarlós Istvánt, hogy az ügyben készült, a kormányzati szintű módosítására vonatkozó kezdeményezést küldje meg a Miniszterelnökségnek.

Lesz elég töltőkút az elektromos autóknak?
Érthető a kereskedelmi ingatlanok, plázák, áruházak üzemeltetőinek-fejlesztőinek idegenkedése attól, hogy az elektromobilitás elterjedéséhez nyilvánvalóan szükséges elektromos töltőállomások kiépítésének beruházási költségeit úgy finanszírozzák, hogy jelenleg még nem látható e beruházások pontos megtérülése. Ugyanakkor, ha nem lép ebben a kérdéskörben hazánk is sürgősen, lemaradhatunk a régiós versenytársainktól e téren. Kenyeres László, a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda szakértője beszélt a az AARMA ingatlangazdálkodással kapcsolatos konferenciáján az elektromosautó-töltőpontok kérdéseiről május 25-én, Budapesten.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo