Szerdán dönthetnek a szmogrendeletről

A szmogrendelet módosításáról is dönthet szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés, amely ezzel tovább korlátozná a szmogriadó idején használható gépjárművek körét.

A Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztés az eddigiek mellett a belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárok vagy robogók forgalmának tilalmát is kezdeményezi.

A javaslatban emlékeztettek arra, hogy a Fővárosi Közgyűlés január 25-én Tarlós István főpolgármester javaslatára - a forgalmi engedély felmutatása mellett - ingyenessé tette a tömegközlekedést azoknak az autósoknak, akik a mostani szmogriadó idején nem használhatják járművüket a kedvezőtlen környezetvédelmi besorolás miatt.

Ennek nyomán úgy módosulna a szabályozás, hogy a riasztási fokozat - és nem csak a forgalomkorlátozás - által érintett napokon 0 és 24 óra között ingyenesen vehetnék igénybe a tömegközlekedést a korlátozás alá eső (jelenleg 0-4 környezetvédelmi osztályú) gépjárművek magánszemély tulajdonosai, illetve használói. Az érvényes műszaki vizsgával rendelkező gépjármű forgalmi engedélyének felmutatásával legfeljebb annyian utazhatnának együtt a közösségi közlekedésben térítésmentesen, ahány férőhelyes a gépjármű a forgalmi engedélye szerint - olvasható a javaslatban.

A módosítással hatályon kívül helyeznék a korlátozás által érintett gépjárművekre vonatkozó ingyenes parkolást. Ezt azzal indokolták, hogy a tömegközlekedés az érintettek számára ingyenes lesz, így kifejezetten a forgalomcsökkentési cél ellen hatna, ha szmogriadó esetén a korlátozás alá eső járművek továbbra is ingyenesen parkolhatnának, illetve a parkolási lehetőség kínálata bővülne.

A javaslat a MÁV-HÉV és a Volánbusz megrendelői megállapodások által érintett agglomerációs járatainak budapesti közigazgatási területen belüli szakaszaira is vonatkozik.

A Fővárosi Közgyűlés felkérheti Tarlós Istvánt, hogy az ügyben készült, a kormányzati szintű módosítására vonatkozó kezdeményezést küldje meg a Miniszterelnökségnek.

Lesz elég töltőkút az elektromos autóknak?
Érthető a kereskedelmi ingatlanok, plázák, áruházak üzemeltetőinek-fejlesztőinek idegenkedése attól, hogy az elektromobilitás elterjedéséhez nyilvánvalóan szükséges elektromos töltőállomások kiépítésének beruházási költségeit úgy finanszírozzák, hogy jelenleg még nem látható e beruházások pontos megtérülése. Ugyanakkor, ha nem lép ebben a kérdéskörben hazánk is sürgősen, lemaradhatunk a régiós versenytársainktól e téren. Kenyeres László, a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda szakértője beszélt a az AARMA ingatlangazdálkodással kapcsolatos konferenciáján az elektromosautó-töltőpontok kérdéseiről május 25-én, Budapesten.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo