Hiába van a nevében a petróleum szó, a BP vezetése is érzi, hogy muszáj lépést tartania a posztfosszilis korszak felé tartó üzleti áramlatokkal. Tulajdonképpen nem arról van szó, hogy új egységeket építene a BP, hanem meglévő benzinkútjait alakítaná át részben. A vállalat elemzői már azzal számolnak, hogy a 2020-as évek elejére egyes fosszilis üzemanyagtípusok elérhetik az életgörbéjük csúcsát, s megkezdődik majd forgalmuk visszaesése. Vagyis helyek szabadulnak fel az üzemanyagtöltő állomásoknál.
A BP nem úttörő e tekintetben. Konkurenciája, a Shell már elkezdte azt a pilotprojektet, melynek jegyében néhány angliai és hollandiai benzinkútjánál elektromos autók akkujának töltésére alkalmas berendezéseket is felszerel, írta a Reuters hírügynökség.
2015-ben alig 1,2 millió elektromos gépjármű szaladgált az utakon világszerte, de a BP becslése szerint számuk 2035-re eléri a 100 milliót.
A BP első embere, Bod Dudley egyébként azon vezérigazgatók egyike volt az olajszektorban, melyek előálltak azzal a retorikával, hogy az iparág nagyvállalatainak meg kell találniuk a módját, hogy túllépjenek a fosszilis energiahordozókon, hogy ezzel segítsék a klímaváltozás elleni harcot. Ez persze mind baromi szépen hangzik, csakhogy a Shell éppúgy adós még egy átfogó megújuló energiára koncentráló üzletpolitikával és akciótervvel, mint ahogy a BP is! Sőt a BP befürdött a szolárprojektjeivel (lásd a keretes írást).
Dudley azt is elárulta, hogy a vállalat tanulmányozza az önvezető autók jövőjét, s azon is gondolkodnak, hogy a földgázt napenergiával kombinálják. De hogy ez pontosan mit jelent, azt nem kötötte a sajtó orrára.
Forrás: Reuters, wikipedia, MIT Technology Review