Elektromos autók töltésébe kezdene benzinkútjainál a BP

Egy lépéssel a Shell mögött kullog a BP, mely végre észbe kapott és helyezkedni próbál az elektromos mobilitás piacán. A cég tárgyalásba kezdett autógyárakkal, hogy közösen létesítsenek töltőállomásokat elektromos járművek számára.

Hiába van a nevében a petróleum szó, a BP vezetése is érzi, hogy muszáj lépést tartania a posztfosszilis korszak felé tartó üzleti áramlatokkal. Tulajdonképpen nem arról van szó, hogy új egységeket építene a BP, hanem meglévő benzinkútjait alakítaná át részben. A vállalat elemzői már azzal számolnak, hogy a 2020-as évek elejére egyes fosszilis üzemanyagtípusok elérhetik az életgörbéjük csúcsát, s megkezdődik majd forgalmuk visszaesése. Vagyis helyek szabadulnak fel az üzemanyagtöltő állomásoknál.

Naná, hogy fosszilis cégnek zöld logó kell. Virágszerű. Mintha nem az externália-kreálásban utazna a cég.
(kép: BP)

A BP nem úttörő e tekintetben. Konkurenciája, a Shell már elkezdte azt a pilotprojektet, melynek jegyében néhány angliai és hollandiai benzinkútjánál elektromos autók akkujának töltésére alkalmas berendezéseket is felszerel, írta a Reuters hírügynökség.

2015-ben alig 1,2 millió elektromos gépjármű szaladgált az utakon világszerte, de a BP becslése szerint számuk 2035-re eléri a 100 milliót.

A BP első embere, Bod Dudley egyébként azon vezérigazgatók egyike volt az olajszektorban, melyek előálltak azzal a retorikával, hogy az iparág nagyvállalatainak meg kell találniuk a módját, hogy túllépjenek a fosszilis energiahordozókon, hogy ezzel segítsék a klímaváltozás elleni harcot. Ez persze mind baromi szépen hangzik, csakhogy a Shell éppúgy adós még egy átfogó megújuló energiára koncentráló üzletpolitikával és akciótervvel, mint ahogy a BP is! Sőt a BP befürdött a szolárprojektjeivel (lásd a keretes írást).

fotó: Flick/Paul Kruger

Dudley azt is elárulta, hogy a vállalat tanulmányozza az önvezető autók jövőjét, s azon is gondolkodnak, hogy a földgázt napenergiával kombinálják. De hogy ez pontosan mit jelent, azt nem kötötte a sajtó orrára.

Forrás: Reuters, wikipedia, MIT Technology Review

BP Solar
A BP Solar 1981-ben jött létre a Lucas Energy Systems felvásárlásával. Madridi székhellyel Indiában és Kínában gyártatott szolárpaneleket, de 2011-ben megszűnt. Mike Petrucci az alkalmazottainak azzal indokolta akkor a cég bezárását, mert képtelenség fenntartani a jövedelmezőségét.
A másik ok alighanem Petruccinak is köszönhető: az MIT Technology Review elemzése szerint az igazgató nem használta ki az alkalmazásában álló Nathan Stoddard egy találmányát, mely szintén segített volna alámenni a konkurenciának árban. Helyette a kínaiak is kitaláltak olcsóbb gyártási megoldásokat és leelőzték a BP-t.
A szoláreszközök ára olyan rohamosan csökkent a 2010-es években, hogy nehéz volt talpon maradni a versenyben a kínai dömpingáruval szemben.
2014-ben pedig kollektív per indult a BP Solar ellen, mert a felperesek szerint hibás szolárpaneleket adott el.

Véleményvezér

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo