A mobilpiac irányába megy el az autóipar

Az autógyártók sikere a jövőben nemcsak az eladott járművek számán fog múlni, hanem azon is, hogy a jármű teljes életciklusa alatt mennyi pénzt tudnak kiszámlázni a tulajdonosnak a digitális szolgáltatásokért - derül ki a KPMG friss, globális autóipari felméréséből.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A KPMG friss autóipari felmérésének eredményei szerint az iparági szakértők 85 százaléka gondolja úgy, hogy az autógyártók árbevétele a netre kötött és digitális szolgáltatásokat nyújtó okosautók terjedésével jövőben akkor is emelkedhet, ha tiszta értékesítési árbevétel nem nő. „Az autópiac a jövőben nem annyira a tartós fogyasztási cikkek piacához fog hasonlítani, sokkal inkább a mobiltelefonokéhoz” – vázolja a kutatás eredményeit Boros Árpád a KPMG szenior menedzsere.

Kép: Pixabay

A hagyományos modellben az autó olyan mint egy kanapé: megvesszük, szép lassan elhasználjuk, aztán évek múltával veszünk egy másikat. Ezzel szemben az új modellben talán meg sem vesszük az autót, lehet, hogy a sharing economy részeként csak igénybe vesszük a járművet, de bármelyik megoldás váljon is valóra mindenképpen folyamatosan fizetni fogunk az általa nyújtott digitális szolgáltatásokért. Éppen ezért az autógyártóknak újra kell gondolniuk a stratégiájukat: hosszú távon azok a piaci szereplők érvényesülhetnek, amelyek egyszerre hódítják meg a fogyasztókat és használják hatékonyan a róluk megszerezhető adatokat. „Ez lehet a siker titka a digitális ökoszisztémában” – mondja Boros Árpád.

Az olcsóbb fenntartással nyernek a hibridek
Az európai villanyautó-piac 5 százalékkal nőtt tavaly, de a hibrideknél jóval nagyobb, 27 százalékos volt a bővülés. Mind a hibridek, mint a villanyautók segíthetik a jövőben a flottapiac bővülését - közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet szerint azonban a villanyautók térnyeréséhez további ösztönzőkre lenne szükség.
A meghajtástechnológia ismét a fő trend

Míg az egy évvel korábbi felmérés szerint az autógyártók a jövőre való felkészülésben elsődlegesen a digitalizációra és a konnektivitásra összpontosítottak, a friss válaszokból az látszik, hogy ismét a meghajtástechnológia került előtérbe. „Az eredmények tanúsága szerint a meghajtási rendszerek közötti háború nem az elektromos autók terjedése miatt került az érdeklődés homlokterébe, hanem a dízelbotrány miatt” – mondja Boros Árpád. Ezt támasztja alá, hogy a megkérdezettek szerint a klasszikus belső égésű motorok egy ideig még meghatározók maradnak, de háromnegyedük úgy véli, hogy a dízel lehet az első olyan meghajtási rendszer, ami kiesik a gyártói palettáról.

A felmérés eredményeiből az is kiderül, hogy a környezetbarát technológiák önmagukban nem fognak áttörést hozni az e-mobilitásban. Bár a válaszadók erősen támogatják az elektromos járművek terjedését, megítélésük szerint ennek még számos probléma szab gátat a hiányzó standardoktól, az infrastruktúrán és az energiaellátáson keresztül a használhatóságig.

Magyarországon alakulóban van a központi stratégia e-mobilitás fejlesztésére, és már látható néhány konkrét, reménykeltő projekt is. „Zalaegerszegen nemrég megállapodást írtak alá a város és az NGM vezetői egy high-tech, önvezető autók tesztelésére is alkalmas tesztpálya építéséről, A Samsung Gödön épít nagy kapacitású akkumulátorgyárat, A BYD nevű kínai gyártó pedig Komáromban tervez elektromos autóbuszt összeszerelő üzemet létesíteni és szó van új autógyár-egységek fejlesztéséről is” – hangsúlyozta Boros Árpád.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo