A drágulás miatt jóval kevesebb autógumit veszünk

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (European Tyre and Rubber Manufacturers’ Association - ETRMA) a napokban tette közzé tagjai 2023 harmadik negyedéves eredményeit, amelyek a másodlagos piacon eladott új abroncsok, tehát nem az autógyáraknak értékesített abroncsok adatait összesítik. A lényeg: valamennyi szegmensben számottevően csökkentek az eladások az előző év hasonló időszakához képest. A fő ok: az inflációból eredő növekvő költségszint.

2023 harmadik negyedévében 6 százalékos csökkenést regisztráltak a fogyasztóknak értékesített csereabroncsok értékesítésében 2022 harmadik negyedévéhez képest, annak ellenére, hogy a forgalomba helyezett autók száma nőtt. A tehergépkocsi- és autóbusz-abroncs szegmensben 7 százalékos a csökkenés. A legnagyobb visszaesést a mezőgazdasági (-21 százalék) és a motor/robogó szektor szenvedte el (-20 százalék).

A globális gazdasági bizonytalanság okozta kihívások mellett a jelentés valószínűsíti, hogy a nagy gyártók értékesítésének csökkenésében szerepet játszott a nem ETRMA-tag gyártók növekvő értékesítése is. Adam McCarthy, az ETRMA főtitkára így nyilatkozott: „A piac visszaesése több faktor összhatásának következménye, ide sorolom a nyersanyag-, energia-, logisztika-, és a munkaerőköltség folyamatos emelkedését. Mindezek hatására a kereskedők csökkentik a készleteiket.”

Véleményvezér

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo