A drágulás miatt jóval kevesebb autógumit veszünk

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (European Tyre and Rubber Manufacturers’ Association - ETRMA) a napokban tette közzé tagjai 2023 harmadik negyedéves eredményeit, amelyek a másodlagos piacon eladott új abroncsok, tehát nem az autógyáraknak értékesített abroncsok adatait összesítik. A lényeg: valamennyi szegmensben számottevően csökkentek az eladások az előző év hasonló időszakához képest. A fő ok: az inflációból eredő növekvő költségszint.

2023 harmadik negyedévében 6 százalékos csökkenést regisztráltak a fogyasztóknak értékesített csereabroncsok értékesítésében 2022 harmadik negyedévéhez képest, annak ellenére, hogy a forgalomba helyezett autók száma nőtt. A tehergépkocsi- és autóbusz-abroncs szegmensben 7 százalékos a csökkenés. A legnagyobb visszaesést a mezőgazdasági (-21 százalék) és a motor/robogó szektor szenvedte el (-20 százalék).

A globális gazdasági bizonytalanság okozta kihívások mellett a jelentés valószínűsíti, hogy a nagy gyártók értékesítésének csökkenésében szerepet játszott a nem ETRMA-tag gyártók növekvő értékesítése is. Adam McCarthy, az ETRMA főtitkára így nyilatkozott: „A piac visszaesése több faktor összhatásának következménye, ide sorolom a nyersanyag-, energia-, logisztika-, és a munkaerőköltség folyamatos emelkedését. Mindezek hatására a kereskedők csökkentik a készleteiket.”

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo