A gumiipart is a mélybe húzta a háború

A két szembenálló ország konfliktusa az ellátási lánc megszakadásához vezetett.

Ez főként a korom és a szintetikus gumi, az acélkord és a gyöngydrót behozatalát érinti - hívta fel a figyelmet az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége.

Mint arra kitérnek: az abroncsgyártás egyik fontos alapanyaga a korom. Oroszország évente több mint 500 ezer tonna kormot szállít Európába, Ukrajnából pedig körülbelül 50 ezer tonna érkezik. A teljes európai koromkapacitás több mint 50 százaléka Oroszországból, Ukrajnából és Fehéroroszországból érkezik.

Oroszország szállítja az EU-ba importált összes szintetikus gumi 30 százalékát; nagymértékű kitettség a sztirol-butadién gumi, a polibutadién és különösen a szintetikus poliizoprén (a természetes gumi kémiai klónja - az oroszországi termelési kapacitás 60 százaléka) tekintetében.

Megszakadtak az ellátási láncok (Kép: Pixabay)

Oroszország és Fehéroroszország együttesen az EU importált acélkordjának 15 százalékát adja; ezen felül Fehéroroszország adja az EU importált peremhuzal 31 százalékát.

Szankciók és gumiabroncsok: a gumiabroncsok a március 15-én közzétett szankciók célpontjai, de érintettek az úgynevezett „kettős felhasználású termékek listájának hatályát kiterjesztő szankciók” miatt is, beleértve a Fehéroroszországra vonatkozó listát is.

Az inflációs nyomás hirtelen megugrása csorbítja a fogyasztói bizalmat és a vásárlóerőt, az elemzők pedig felére csökkentették az európai GDP növekedésére vonatkozó előrejelzésüket. A magas üzemanyagárak következménye a megtett járműkilométerek csökkenése lesz, ami a csereabroncsok értékesítésére is kihat (A tapasztalatok azt mutatják, hogy a benzinár és az autósok által megtett kilométerek nagysága közötti reláció nem lineáris, az emelkedés mértékénél nagyobb mértékben csökken az autózási hajlandóság.)

Gumiabroncsgyártás Oroszországban: Az ETRMA tagjai Oroszországban mind a helyi, mind az európai piacra gyártottak gumiabroncsokat, melyek közül az alábbi európai gumiabroncsgyártók gyártók rendelkeznek ipari telephellyel Oroszországban: Michelin Davydovo, a Continental, a Nokian és a Pirelli (2 ); valamint a Bridgestone. A Michelin, a Bridgestone és a Continental március elején felfüggesztette az oroszországi termelést; a Continental a múlt héten indította újra a termelést, de exportra ők sem szállítanak.

Az európai piacokon értékesített személygépkocsi-abroncsok 9 százalékát, a tehergépkocsi- és autóbuszabroncsok 7 százalékát, valamint a mezőgazdasági gumiabroncsok 2 százalékát tették ki korábban az Oroszországból importált gumiabroncsok.

Az EU fontos kereskedelmi partnerei:

Export (éves darabszám) az Oroszországi Föderációba Ukrajnába
Személygépkocsi és könnyű tehergépkocsi gumiabroncsok 3.588.941 1.867.056
Tehergépkocsi- és buszabroncsok 973.987 93.521
Mezőgazdasági gumiabroncsok 65.466 47.071
Motorkerékpár gumiabroncsok 136.990 13.206
 
Import (éves darabszám) az Oroszországi Föderációból
Személygépkocsi és könnyű tehergépkocsi gumiabroncsok 11.243.981
Tehergépkocsi- és buszabroncsok 492.364
Mezőgazdasági gumiabroncsok 97.574
Motorkerékpár gumiabroncsok 923
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Véleményvezér

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo