Divat cikkek
A divatipar trükkjei: hogyan lehetnek sikeresek a vállalatok?
A fogyasztók többsége többmárkás csatornákon vásárol, miközben a közvetlen kiskereskedők fontos fogyasztói kapcsolódási pontokat veszítenek el.
Pályázat divat- és dizájnipari cégeknek - itt vannak a részletek a jelentkezéshez
A támogatási kérelmek 2021. március 1-től válnak benyújthatóvá, egy hónap áll majd a vállalkozások rendelkezésére, hogy anyagukat leadják. A cél, hogy a divat és dizájnipari tervező és gyártó kkv-k technológiai fejlesztéseket tudjanak véghezvinni a forrással, ezzel is erősítve működésüket és munkahelymegtartó-, valamint jövedelemtermelő képességüket - írja összefoglaló anyagában a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK).
Újabb ágazat kerülhet bajba a németeknél
Csődhullámtól tart a német divatcikk kiskereskedelmi ágazat szakmai képviseleti szervezete, a BTE a járványvédelmi zárlatnak tulajdoníthatóan bekövetkezett forgalomkiesés és a szakma sajátosságait figyelmen kívül hagyó állami támogatások miatt.
Startup program indult divat- és dizájninnovátoroknak
11 ígéretes divat- és dizájnipari projekt megvalósulásához biztosít üzleti képzést, szakmai mentorációt és befektetési lehetőséget az idén a HFDA Startup Program.
7 trükk a használt cipők újszerűségéért
Minden nő álma, hogy a megvásárolt cipő hosszú életű legyen, és minél tovább megőrizze újszerűségét. Azonban ahhoz, hogy ne csak rövid ideig keltsen vadiúj hatást a lábbeli, érdemes megismerkedni néhány hasznos tippel, amelyek bármikor bevethetőek. Lássunk néhány élettartam-növelő ötletet!
Női nadrág, szoknya, felső, blúz – a Tchibo webáruház heti ajánlatából válogattunk
Üde tavaszi árnyalatokkal csábít a Tchibo webáruház heti ajánlata, amelyben ezúttal is csinosabbnál csinosabb darabokat találunk, hogy felfrissíthessük a ruhatárunkat! Ahogy azt megszokhattuk, ezúttal is többféle stílus keveredik a választékban, így a lezserebb megjelenést kedvelők épp úgy találnak maguknak megfelelő darabokat, ahogy az elegáns fazonok rajongói.
Mit mivel viseljenek a férfiak?
Divatbakit jellemzően a nők követnek el, de férfiak esetében sem ritka a furcsa, össze nem illő párosítás a különböző ruhadarabok és kiegészítők terén. Mai témánk alapjául a férfiak táska viselési szokásai szolgálnak, melyek között igazi gyöngyszemekre is bukkanhatunk.
17 PET-palackért kapsz egy pár sportcipőt
Szaporodnak a környezettudatos divatcégek, melyek hulladékból készítik el termékeiket, ezzel csökkentve ökológiai tehertételüket. A nagy márkák és az ismeretlen startupok is újrafeldolgozott műanyagból gyártanak sportcipőket.
Mi köze a boxeralsónak a tengerek megtisztításához?
Természetes kabátbélés bölényszőrből. Férfi alsónadrág újrafeldolgozott műanyag halászhálóból, ami hulladékként hevert a tengerek mélyén. Eddig felhasználatlan anyagokat vonnak be a ruhaipari szereplők a termelési folyamatokba, hogy saját területükön hozzák létre a körforgásos gazdaság zárt cikulús működését, kiküszöbölve a hulladékképződést.
Itt a komposztálható női bugyi
A textilek előállítása hatalmas vízlábnyomot és nagy mennyiségű vegyszerhasználatot követel. Az olcsó "fast fashion" márkái felpörgették a fogyasztást, így túl sok ruhát dobunk ki a szemétbe. A ruhaipar úgy igyekszik csökkenti környezeti terhelését, hogy biológiailag lebomló kelméket fejleszt ki.
Hínárból készült ruha a zöld divatipar új reménysége
A divatipar sok mesterséges anyagot használ. A műszálas ruhák elterjedtsége azonban felkeltette a természetes alapanyagok iránti igényt: komposztálható ruhák kellenek, hogy csökkenjen a szektor ökolábnyoma, mert túl sok poliészter-mikrorost szennyezi vizeinket a mosás után, és iszonyú mennyiségű kemikáliát ömlesztenek a természetbe a ruhagyárakból is.
Nagy biznisz a használt luxusdivatcikkek árusítása
RealReal névre hallgat az az online platform, mely használt luxusdivatcikkeket árusít, ez évtől már fizikai boltokban is. Alapítója, Julie Wainwright nem titkolt célja, hogy ez legyen a körforgásos gazdaság első cége, melynek értéke meghaladja az egymilliárd dollárt. Cuccaik kidobásáról akarja leszoktatni a gazdagokat.
Erre figyeljen, ha menő üzletember akar lenni
Az üzleti életben a férfiak is egyre többet adnak megjelenésükre, mind az öltözködésre, mind arra, hogy sportos alakjuk legyen. Idősebbek is követik a divatot, könnyebbet esznek és golfozás helyett kerékpároznak.
Ez a márka állt elő az első komposztálható farmernadrággal
A holland C&A állítja, hogy a világ legfenntarthatóbb farmernadrágját fejlesztette ki. A farmeranyagok kezelésében a festés és a vegyi anyagokkal való kezelés jár a legnagyobb szennyezéssel, mert nagy mennyiségű toxikus kemikáliát használnak a folyamat során. A cég új farmere azonban természetes anyagokból készült, komposztálható, s még a gyári munkások is fair fizetésben és bánásmódban részesülnek.
Károsak egészségünknek a poliészter ruhák
Az 1970-es évek óta nő a poliésztergyártás, s ezzel együtt a tengerekben és folyókba lerakódó műanyag mikrorost-mennyiség, amit aztán elfogyasztunk az ivóvizünkkel vagy éppen a tengeri sóval.
Az étel és az ásványvíz is tele van ruháink műanyagrostjaival
Itt a poliészter-armageddon. Egy poliészter polárdzseki egy mosás során 1900 darab műanyagrostot ereszt ki magából. Ez a mosógépünkből a városi vízvezetékrendszeren keresztül a folyókba és a tengerekbe kerül. Majd újra a városi vízműrendszerbe, vagyis a poharunkba. És van még egy rossz hír: a levegőben is szállnak, s a tüdőnkben is lerakódnak.
Csökkennek a méreganyagok a ruhákban
A Greenpeace évek óta gyakorol nyomást a divatipar szereplőire, hogy csökkentsék a szervezetünkre és a környezetre káros vegyi anyagok használatát a ruhák készítésekor. Detox kampánya keretében a szervezet most jelentést adott ki, melyben az előrelépést elemzi e téren.
A siker titka, hogy egy dolgot nagyon jól csinálnak
Az e-kereskedelemnek köszönhetően feltörőben vannak a kisebb, specializálódó márkák a divatiparban. A folyamat vesztesei a ruhaboltláncok és a márkaboltok.
Ha a gyerekkel együtt nő a ruha, nem kell mindig újat venni
A kisgyerekek akár néhány hét alatt is képesek kinőni ruháikat. És mivel jó pár gyerek van a világon, sok ruhaanyag megy így veszendőbe. Egy fiatal londoni tervező olyan anyagot tervezett, amit három éves koráig hordhatnak a gyerekek, mert velük együtt "nő" a ruha.
A nagy divatmárkák is átállnak a körforgásos üzleti modellre
A jövőben nem lesz olyan divatmárka, amely ne gyűjtené vissza vásárlóitól az elhordott vagy szimplán megunt ruhákat. A divattervezőknak arra is kell majd használniuk kreativitásukat, hogy miként hasznosítsák újra öltözetekben a legkülönfélébb anyagokat.
Hosszú még az út az etikus divatipar létrejöttéig
A diszkontdivat olcsó termékeinek haszonélvezői vagyunk. Ennek ára azonban negatív externáliák garmadája: környezetszennyezés és a harmadik világ polgárainak alkalmazása embertelen körülmények közepette. Hogyan tisztulhat meg a divatipar?
Etikus divat: egyre több márka tiltja be a szőrmét
Az állatvédő szervezetek évtizedek óta kampányolnak a prémes öltözetek ellen. A nagy brandek végre meghajolnak a nyomás előtt, de elsősorban amiatt, mert az új generáció ízlése már másmilyen. Nekik nem kellenek bundák és prémes ujjú vagy nyakú kabátok.
Egymilliót adtak el az Adidas óceánplasztikot újrahasznosító cipőjéből
A tengerekbe jutó plasztikszennyezésünk valóságos szemétszigetekként halmozódik fel az óceánban. Ezt hasznosítja újra az Adidas új ökotrendi cipőjében. Minden egyes pár elkészítéséhez 11 műanyag italos palackot használtak fel. A zöld etika és a modern dizájn kombinációja sikert aratott a piacon. De nyomulnak a sör- és hányásálló cipők készítésében is!
Vizsgálják, hogy rabok dolgoztak-e a H&M-nek és a C&A-nak
A The Financial Times-ban röppent fel a vád, hogy a diszkontdivat két ismert márkája, a H&M és a C&A csomagolásai készítésében börtönök rabjai is részt vehettek Kínában.
Mást vásárol az Y-generáció: iparágak dőlhetnek be
Elemzők szerint számos iparág napjai vannak megszámlálva, mert az Y-generációnak teljesen mások az igényei, a kedvenc márkái és a fogyasztói szokásai, mint szüleiknek, a baby boomer generációnak.
A diszkontdivat ára: embereket mérgeznek a szennyező ruhagyárak
Mindig az olajszektort és a cementgyártást emlegetjük, ha szennyező iparágakról van szó, de a divatipar sem marad el sokban tőlük. A nyugati világban élő fogyasztókként hozzászoktunk, hogy bagóért vásárolhatunk ruhadarabokat a diszkontdivat márkáitól. Egy aktivista szervezet utánajárt, hogyan szennyezi a talajvizet és az ivóvizet a műselyemgyártás Kínában.
Csúcson az irodapiac
Mind Magyarországon, mind Közép-Kelet-Európában erős növekedésnek indultak az ingatlanberuházások és az irodafejlesztések. A fejlesztések meglódulásának az oka főképp az a hatalmas igény, amely megjelent a piacon. Tavaly már nemcsak a nagy multinacionális cégek, szolgáltató központok kerestek új irodát, hanem azok a kis- és középvállalatok is, amelyeknek az elmúlt öt–hét évben eszük ágában sem lett volna a kockázatos váltásban gondolkodni.
IKEA szatyrot árul a luxusmárka?
A svéd lakberendezési márka áruházainak egyik jól ismert eleme a sárga szatyor, amibe a vásárlás alatt pakolhatunk, és amit, ki tudja, miért, mindenki szeretne hazavinni. De nem lehet, csak kékben. Viszont most már drágán is.
Nem csak a harmadik világ munkásainak helyzete kétségbeejtő
Szörnyülködve olvassuk, milyen körülmények között dolgoznak a nemzetközi divatipar munkaerő piramisának alján dolgozó, fejlődő országbeli munkavállalók. Nos, nem kell messzire menni, Magyarországon sem sokkal jobb a helyzet, nekünk is megvannak a "sweatshopjaink".
Másfél nap alatt lebomlik a pókhálót idéző biosportcipő
A "biológiailag lebomló", mint kifejezés már évek óta ismert a hulladék-újrahasznosításról szóló diskurzusból, de eddig lassú komposztálást jelentett. Az Adidas új sportcipője egy enzim segítségével 36 óra alatt felszívódik. Egy müncheni alvállalkozó cég innovációját használják fel alapanyagnak.
A diszkontdivat is fenntarthatóra vált
Gyors egymásutánban a diszkontdivat vezetői brandjei, a Zara, a H&M és a Mango is ökokollekciókkal állt elő. A ruhák környezetbarát jellegét gondosan kidomborítják a kollekciók kommunikációjában.
A post-it tarolt a divathéten
A londoni divathéten mutatta be a Post-it által inspirált kollekcióját az angol Fyodor Golan divatmárka. Ki gondolta volna, hogy az irodai lét alapkellékeiként ismert kis színes lapoknak keresnivalójuk lenne a divatban?
Luxusmárka koppintja a szegények ruháját
Vannak olyan divattermékek, amelyek kifejezetten valamilyen társadalmi probléma megoldását célozzák, mások inkább csak a profitot. De a felelős tervezők ötleteire olykor ők is vevők, talán túlságosan is.
A válság óta nem volt ekkora gond a divariparban
Az e-kereskedelem térnyerése a legnagyobb kereskedelmi cégeknek is komoly fejtörést okoz. Butik helyett Amazon, ruhák helyett tech-cuccok és élmények. És ez még csak a kezdet.
Ilyen drágák lennének kedvenc termékeink, ha nem Kínában gyártanák
Olcsó árak a fogyasztónak ázsiai outsourcing nélkül? Ha nem a távol-keletre helyezték volna ki az iPhone, a szolárpanelek, a sportcipők gyártását, jóval magasabb árat fizetnénk értük. Pedig Trump azzal kampányolt, hogy visszahozza a termékgyártást Amerikába.
Miért hordják a sikeres emberek mindennap ugyanazt?
Jó lenne megszabadulni egy mindennapi gondtól? Lehet ez az, hogy mit vegyünk fel! Számos híres és sikeres ember úgy döntött, neki megteszi minden munkanapra ugyanaz az összeállítás, és volt rá oka. Nem kínossá, inkább ikonikussá váltak.
Ki a zöldebb? Versenyeznek a farmergyártók
8500 liter víz kell ahhoz, hogy megtermesszenek annyi gyapotot, ami egy farmernadrág legyártásához szükséges. A gyapot a legtöbb növényvédő szert igénylő fajták közé tartozik. A farmer ökolábnyomába bele kell még számítani mindazt a folyószennyezést, amit a ruhagyárakból kiáramló ipari szennyvíz okos: a textil megdolgozásához és színezéséhez rengeteg vegyi anyagot használnak.
Lassan halad a vegyszerek kivonása a ruhagyártásból
A divatipar világmárkái egyre többet tesznek azért, hogy zöldítsék termelési folyamataikat. De az ökoszisztémák mellett a fogyasztó teste, vagyis az emberi szervezet is olyan közeg, amelyet kímélni kell. 2020-ra vegyszermentesebb lesz a divatvilág.
Nem keres sokat az olimpikonok többsége
Irdatlanul sok időt, költséget és a többi mellett pénzügyi fegyelmet igényel, hogy az ember eljusson arra a szintre, ahol olimpiai játékosként lehetőséget kap a világhírnévre. A részvételt azonban kevés sportoló tudja vagyonná konvertálni.
A későn érők is sokra vihetik
Nem mindenki volt már fiatalon csodagyerek, aki megtalálta a módját, hogy hobbijával pénzt csináljon. Sokan sokféle dologgal próbálkoztak és nem jött be számításuk, mire túl a negyvenen egy valamivel végre telibe találtak. Mindannyian világsikerű vállalkozók és alkotók lettek a szakterületükön. Olyan márkák mögött álltak későn kezdők, mint a McDonald's, a Gap, a Universal Studios, a KFC vagy a Wal-Mart.
Miért nem halnak ki a régi technológiák?
Állandó piaci rés, ami kiaknázható vagy múló hóbort a tech-nosztalgia? Meg vagyunk róla győződve, hogy az új technológiák kiváltják és megszüntetik a régieket. De ez nem minden esetben van így. A zenei antikváriumokban jól megy a bakelitlemezek forgalma. Nemcsak Budapesten, hanem világszerte. És nemcsak ez az egyetlen régi technológia, ami divatját éli manapság.
Így öltözik a férfi, ha hibátlanul akar kinézni
A stílusos megjelenés a férfiaknál is alapkövetelmény. Schiffer Miklós szakértő tanácsaiból kiderül, milyen részletekre érdemes odafigyelni ahhoz, hogy a hölgyek szeme biztosan ne stílushibák miatt akadjon meg az erősebb nem képviselőin.
30 fok felett kicsit lazul a nyakkendő
Az üzleti életben alapvetően egész évben igen szigorú az öltözködési etikett. Ám még a legszigorúbb szektorokban is lehet lazítani a nyakkendőn a kánikulai hőségben. Egy picikét...
Márkás póló óceánból halászott szemétből
Szervezett óceánmentő missziót indított a legendás szörf márka, az O’Neill. Hogy ráirányítsák a figyelmet az óceán szennyezettségére, újrahasznosított, a vízből kihalászott műanyag tárgyakat használtak speciális kollekciójuk elkészítéséhez.
Emma Watson PET-palackot viselt a vörös szőnyegen
A Met Gála az év legfontosabb divateseménye a szakértők szerint. Ezen az estélyen Emma Watson egy Calvin Klein ruhát viselt - ebben még nem lenne semmi meglepő. Abban viszont annál inkább, hogy az első centi anyagtól az utolsó cipzárig környezetbarát az estélyi!
Koppintás: a legnagyobbak sem hagyják ki
A divattervezésben homályos a szerzői jog fogalma, amiből számos bonyodalom – per és kártérítés – származik. Másolják egymást a sztártervezők, a másod-, harmadvonalbeli márkák pedig ontják a nagyok által ihletett konfekciót. A hamisítás is virágzó iparág. A gagyi Chanel- és LV-táskákat vagy a márkásnak látszó parfümöket főleg a harmadik világban állítják elő.
Ügyvéd vagy orvos legyen a gyerek? Inkább zumbaoktató!
A technológiai fejlődés nem csak állásokat sodor el, hanem teljesen új munkaköröket is teremt. Olyanokat, amelyekről néhány éve még nem is álmodtunk. Mutatunk most ezek közül néhányat, amelyek még csak most vannak felfutóban.
Tényleg a zöld a divat
Ha már a világ talán legismertebb divatháza és tervezője is az öko gondolattal foglalkozik, akkor valami tényleg elindult. Így lehet zöld haute couture módra.