IKEA szatyrot árul a luxusmárka?

A svéd lakberendezési márka áruházainak egyik jól ismert eleme a sárga szatyor, amibe a vásárlás alatt pakolhatunk, és amit, ki tudja, miért, mindenki szeretne hazavinni. De nem lehet, csak kékben. Viszont most már drágán is.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Aki valaha vásárolt már az IKEA áruházaiban – és a világon meglehetősen sokan vannak ilyenek –, az találkozott már a nagy, sárga szatyorral, amit kosár helyett, a kisebb termékek pénztárhoz hurcolásához készít ki a lakberendezési áruház. Hatalmas, erős, sok minden elfér benne. Talán eredetileg nem is gondoltak rá, de az emberek megszerették a praktikus tárgyat, és akartak belőle maguknak otthonra.

A cég ezért egy ideje elkezdte árusítani is a szatyrokat, de azért, hogy ne legyen keveredés, mi az áruházé és mi a megvehető portéka, utóbbi sárga helyett kék lett. Ugyanaz, de mégis más. A kék szatyrok elkezdték ellepni a világot, de azért nem mindenki elégedett... Főleg, hogy egy kicsit furcsán megfogalmazott a kommunikáció.

Forrás: Facebook

A kék szatyrok összességében mégis népszerűek. Annyira, hogy egy luxus divatmárka is meglátta bennük a lehetőséget. A Teenvogue szúrta ki, hogy a Balenciaga tavaszi szezonra piacra dobott „tote bag”-je, amit egyébként 2145 amerikai dollárért árulnak, egy az egyben ugyanúgy néz ki, mint a lakberendezési áruház filléres darabja. Nyilván a logó kivételével, ami a luxustermék esetében aprócska és aranyszínű.

Kép: Barneys.com

A magazin az IKEA véleményét is kikérte a plágiummal kapcsolatban, a cég pedig hízelgőnek nevezte, hogy a dizájnjuk egy divatmárka figyelmét is felkeltette.

Luxusmárka koppintja a szegények ruháját
Vannak olyan divattermékek, amelyek kifejezetten valamilyen társadalmi probléma megoldását célozzák, mások inkább csak a profitot. De a felelős tervezők ötleteire olykor ők is vevők, talán túlságosan is.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo