IKEA szatyrot árul a luxusmárka?

A svéd lakberendezési márka áruházainak egyik jól ismert eleme a sárga szatyor, amibe a vásárlás alatt pakolhatunk, és amit, ki tudja, miért, mindenki szeretne hazavinni. De nem lehet, csak kékben. Viszont most már drágán is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Aki valaha vásárolt már az IKEA áruházaiban – és a világon meglehetősen sokan vannak ilyenek –, az találkozott már a nagy, sárga szatyorral, amit kosár helyett, a kisebb termékek pénztárhoz hurcolásához készít ki a lakberendezési áruház. Hatalmas, erős, sok minden elfér benne. Talán eredetileg nem is gondoltak rá, de az emberek megszerették a praktikus tárgyat, és akartak belőle maguknak otthonra.

A cég ezért egy ideje elkezdte árusítani is a szatyrokat, de azért, hogy ne legyen keveredés, mi az áruházé és mi a megvehető portéka, utóbbi sárga helyett kék lett. Ugyanaz, de mégis más. A kék szatyrok elkezdték ellepni a világot, de azért nem mindenki elégedett... Főleg, hogy egy kicsit furcsán megfogalmazott a kommunikáció.

Forrás: Facebook

A kék szatyrok összességében mégis népszerűek. Annyira, hogy egy luxus divatmárka is meglátta bennük a lehetőséget. A Teenvogue szúrta ki, hogy a Balenciaga tavaszi szezonra piacra dobott „tote bag”-je, amit egyébként 2145 amerikai dollárért árulnak, egy az egyben ugyanúgy néz ki, mint a lakberendezési áruház filléres darabja. Nyilván a logó kivételével, ami a luxustermék esetében aprócska és aranyszínű.

Kép: Barneys.com

A magazin az IKEA véleményét is kikérte a plágiummal kapcsolatban, a cég pedig hízelgőnek nevezte, hogy a dizájnjuk egy divatmárka figyelmét is felkeltette.

Luxusmárka koppintja a szegények ruháját
Vannak olyan divattermékek, amelyek kifejezetten valamilyen társadalmi probléma megoldását célozzák, mások inkább csak a profitot. De a felelős tervezők ötleteire olykor ők is vevők, talán túlságosan is.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo