IKEA szatyrot árul a luxusmárka?

A svéd lakberendezési márka áruházainak egyik jól ismert eleme a sárga szatyor, amibe a vásárlás alatt pakolhatunk, és amit, ki tudja, miért, mindenki szeretne hazavinni. De nem lehet, csak kékben. Viszont most már drágán is.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aki valaha vásárolt már az IKEA áruházaiban – és a világon meglehetősen sokan vannak ilyenek –, az találkozott már a nagy, sárga szatyorral, amit kosár helyett, a kisebb termékek pénztárhoz hurcolásához készít ki a lakberendezési áruház. Hatalmas, erős, sok minden elfér benne. Talán eredetileg nem is gondoltak rá, de az emberek megszerették a praktikus tárgyat, és akartak belőle maguknak otthonra.

A cég ezért egy ideje elkezdte árusítani is a szatyrokat, de azért, hogy ne legyen keveredés, mi az áruházé és mi a megvehető portéka, utóbbi sárga helyett kék lett. Ugyanaz, de mégis más. A kék szatyrok elkezdték ellepni a világot, de azért nem mindenki elégedett... Főleg, hogy egy kicsit furcsán megfogalmazott a kommunikáció.

Forrás: Facebook

A kék szatyrok összességében mégis népszerűek. Annyira, hogy egy luxus divatmárka is meglátta bennük a lehetőséget. A Teenvogue szúrta ki, hogy a Balenciaga tavaszi szezonra piacra dobott „tote bag”-je, amit egyébként 2145 amerikai dollárért árulnak, egy az egyben ugyanúgy néz ki, mint a lakberendezési áruház filléres darabja. Nyilván a logó kivételével, ami a luxustermék esetében aprócska és aranyszínű.

Kép: Barneys.com

A magazin az IKEA véleményét is kikérte a plágiummal kapcsolatban, a cég pedig hízelgőnek nevezte, hogy a dizájnjuk egy divatmárka figyelmét is felkeltette.

Luxusmárka koppintja a szegények ruháját
Vannak olyan divattermékek, amelyek kifejezetten valamilyen társadalmi probléma megoldását célozzák, mások inkább csak a profitot. De a felelős tervezők ötleteire olykor ők is vevők, talán túlságosan is.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo