Ez a márka állt elő az első komposztálható farmernadrággal

A holland C&A állítja, hogy a világ legfenntarthatóbb farmernadrágját fejlesztette ki. A farmeranyagok kezelésében a festés és a vegyi anyagokkal való kezelés jár a legnagyobb szennyezéssel, mert nagy mennyiségű toxikus kemikáliát használnak a folyamat során. A cég új farmere azonban természetes anyagokból készült, komposztálható, s még a gyári munkások is fair fizetésben és bánásmódban részesülnek.

A divatmárkák egymással versenyezve igyekeznek megmutatni a fogyasztóknak, hogy a felelős és környezetbarát ruhagyártás igenis lehetséges, s ők jobbak e téren, mint a konkurencia.

A C&A új ökobarát farmerét több mint egy évig fejlesztették és annyira illeszkedik a körforgásos gazdaság alapelveihez, hogy megkapta a Cradle to Cradle (C2C) minősítés arany fokozatát.

Fotó: C&A

A márka új farmernadrágja nem mérgező anyagokból készült, bélését és a szövőfonalát pedig teljesen új alapelvek mentén dolgozták ki. Ez persze extra K+F-költséggel járt, de a C&A reméli, hogy a nem toxikus ruhagyártás lesz az új modell, amit a piac és a fogyasztók az új elvárásként és szabványként ("new normal") alkalmaznak majd a közeljövőben. Ezért a zöld farmer árszabása sem lesz magasabb a többinél: egy nadrág 33,6 dollárba (9368 forintba) kerül.

Az üzemek, amelyekben az új terméket gyártják, megújuló energiával üzemelnek és megfelelnek a legszigorúbb társadalmi elvásároknak. Ez azt jelenti, hogy fair jövedelmi szintet biztosítanak, biztonságos munkahelyi körülmények között alkalmazzák a munkásokat, és nem dolgoztatják erejükön felül őket, ez mind bevett gyakorlat a nyugati divatmárkák ellátási láncában működő kelet-ázsiai üzemeknél. (A bangladesi textilgyárban 2013-ban történt tűzesetről itt írtunk.)

Csábos vonalak. De ez ma már nem elég. Legyen komposztálható is.
(Fotó: Flickr/Madera Fashion)

Amikor az ember már elhordta a nadrágot, egyszerűen eláshatja a talajba, ugyanis biológiailag lebomló matériáról van szó. Ez utóbbi azért fontos, mert a kemikáliák használatának kiküszöbölésén évek óta gyötrődik a divatipar.

Mégsem ez az első eset, hogy teljesen komposztálható ruhával áll elő a C&A. 2017-ben egy új pólót dobott piacra, mely szintén komposztálható, de a cég képviselői bevallották, azt kifejleszteni sokkal egyszerűbb dolog volt, mint ezzel az ökobarát farmerrel előállni.

A C&A annyira példamutató kíván lenni, hogy a Fashion for Good nevű szervezettel együttműködésben még egy ingyen letölthető kézikönyvet is kiadtak, melyben a körforgásos gazdaságnak megfelelő divatcikkek készítésének elveit és szakmai fogásait magyarázzák a szektor résztvevői -beszállítók vagy éppen riválisok- számára.

A C&A nemcsak tippek adásával aktív ágazata zöld tudatosságának emelésében. 2018 első felében a vállalat 1,49 millió dollárt osztott szét a divatipar és a ruhakereskedelem cégeinek, hogy a környezetkímélő üzleti modellek és gyártási megoldások megvalósulását ösztönözze náluk.

(GreenBiz)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo