Ez a márka állt elő az első komposztálható farmernadrággal

A holland C&A állítja, hogy a világ legfenntarthatóbb farmernadrágját fejlesztette ki. A farmeranyagok kezelésében a festés és a vegyi anyagokkal való kezelés jár a legnagyobb szennyezéssel, mert nagy mennyiségű toxikus kemikáliát használnak a folyamat során. A cég új farmere azonban természetes anyagokból készült, komposztálható, s még a gyári munkások is fair fizetésben és bánásmódban részesülnek.

A divatmárkák egymással versenyezve igyekeznek megmutatni a fogyasztóknak, hogy a felelős és környezetbarát ruhagyártás igenis lehetséges, s ők jobbak e téren, mint a konkurencia.

A C&A új ökobarát farmerét több mint egy évig fejlesztették és annyira illeszkedik a körforgásos gazdaság alapelveihez, hogy megkapta a Cradle to Cradle (C2C) minősítés arany fokozatát.

Fotó: C&A

A márka új farmernadrágja nem mérgező anyagokból készült, bélését és a szövőfonalát pedig teljesen új alapelvek mentén dolgozták ki. Ez persze extra K+F-költséggel járt, de a C&A reméli, hogy a nem toxikus ruhagyártás lesz az új modell, amit a piac és a fogyasztók az új elvárásként és szabványként ("new normal") alkalmaznak majd a közeljövőben. Ezért a zöld farmer árszabása sem lesz magasabb a többinél: egy nadrág 33,6 dollárba (9368 forintba) kerül.

Az üzemek, amelyekben az új terméket gyártják, megújuló energiával üzemelnek és megfelelnek a legszigorúbb társadalmi elvásároknak. Ez azt jelenti, hogy fair jövedelmi szintet biztosítanak, biztonságos munkahelyi körülmények között alkalmazzák a munkásokat, és nem dolgoztatják erejükön felül őket, ez mind bevett gyakorlat a nyugati divatmárkák ellátási láncában működő kelet-ázsiai üzemeknél. (A bangladesi textilgyárban 2013-ban történt tűzesetről itt írtunk.)

Csábos vonalak. De ez ma már nem elég. Legyen komposztálható is.
(Fotó: Flickr/Madera Fashion)

Amikor az ember már elhordta a nadrágot, egyszerűen eláshatja a talajba, ugyanis biológiailag lebomló matériáról van szó. Ez utóbbi azért fontos, mert a kemikáliák használatának kiküszöbölésén évek óta gyötrődik a divatipar.

Mégsem ez az első eset, hogy teljesen komposztálható ruhával áll elő a C&A. 2017-ben egy új pólót dobott piacra, mely szintén komposztálható, de a cég képviselői bevallották, azt kifejleszteni sokkal egyszerűbb dolog volt, mint ezzel az ökobarát farmerrel előállni.

A C&A annyira példamutató kíván lenni, hogy a Fashion for Good nevű szervezettel együttműködésben még egy ingyen letölthető kézikönyvet is kiadtak, melyben a körforgásos gazdaságnak megfelelő divatcikkek készítésének elveit és szakmai fogásait magyarázzák a szektor résztvevői -beszállítók vagy éppen riválisok- számára.

A C&A nemcsak tippek adásával aktív ágazata zöld tudatosságának emelésében. 2018 első felében a vállalat 1,49 millió dollárt osztott szét a divatipar és a ruhakereskedelem cégeinek, hogy a környezetkímélő üzleti modellek és gyártási megoldások megvalósulását ösztönözze náluk.

(GreenBiz)

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo