Zöld vállalat cikkek
A fenntartható cégek a tőzsdén is jobban teljesítettek
A Barron’s amerikai üzleti magazin immár másodszor állította össze százas toplistáját a legfenntarthatóbb amerikai tőzsdei cégekről. Az üzletvitelt közel 200 szempont alapján értékelték. E vállalatok kevesebbet vesztettek értékükből a tavalyi árfolyamzuhanások közepette, mint a Top 100-ba be nem került cégek.
Kitalálnád, melyek a karbonsemleges világcégek?
Van köztük bank, szoftvermárka, internetóriás, csomagküldő. Európában több a zöld előírás, ami a vállalatokat környezettudatos működésre kötelezi, Amerikában kevesebb. De az üzleti szféra élvonalában a zöldülés szinte magától értetődően fontos.
Kiosztották a 2018-as Fenntartható jövőért díjakat
A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért, mely a hazai GDP mintegy 30 százalékát megtermelő 82 tagvállalatot tömörít, idén másodszor adta át a Fenntartható jövőért díjat Változásvezető, Vezető nő és Üzleti megoldás kategóriában.
Tíz naiv hiba a fenntarthatósági kezdeményezésekben
Két amerikai szakember, egyikük a World Wildlife Fund alelnöke, sorra vette, hogyan tudják a cégek elrontani a fenntartható megoldásaikat és programjaikat. Mikre kell ügyelni, hogy egy zöld céges újítás, az üzletvitel és gyártás átszervezése ne ártson a természeti környezetnek?
Google vagy Facebook: melyik a zöldebb?
Hét éve példamutató módon elsőként jelentette be a Facebook, hogy energiafaló szerverközpontjait zöld energiával fogja működtetni. Ezt az átállást két éven belül be is fejezi. A Facebook példája nyomán indult el a RE100 kezdeményezés, melyhez világcégek sora csatlakozott hasonló célkitűzéssel. A Google csak 2017-ben szánta el magát hasonló átszervezésre.
Ez a márka állt elő az első komposztálható farmernadrággal
A holland C&A állítja, hogy a világ legfenntarthatóbb farmernadrágját fejlesztette ki. A farmeranyagok kezelésében a festés és a vegyi anyagokkal való kezelés jár a legnagyobb szennyezéssel, mert nagy mennyiségű toxikus kemikáliát használnak a folyamat során. A cég új farmere azonban természetes anyagokból készült, komposztálható, s még a gyári munkások is fair fizetésben és bánásmódban részesülnek.
Már jobb minőségű a bioplasztik, mint a műanyag
Olyan innovációs előrelépések történtek a bioplasztikiparban, hogy a természetes alapanyagú műanyagok némelyike ma már jobb minőségű, strapabíróbb és időtállóbb, mint a kőolaj-alapú plasztiktermékek.
A blockchain kizöldíti a cégeket
A decentralizált, többszörös verifikálásra, visszaigazolásra alapozó technológia kitárja a vállalatok kapuját: ez történik az ellátási láncunkban, ennyi az üvegházgázemissziónk, ennyi vizet használunk. Transzparencia és hatékonyság jár itt kéz a kézben. A melléktermék pedig a fogyasztói bizalom.
Jó irányt jelez, ha "zöld" egy kkv
Ausztria és Németország után Magyarországon is megkezdi működését a Green Brands független nemzetközi minősítő szervezet. A kitüntető címre többek között fenntarthatóan működő, termelő és szolgáltató, illetve élelmiszeripari vállalatok, kkv-k jelentkezhetnek.
Világjobbító cégek egy alapban: magasabb a hozamuk, mint az S&P 500 cégeké
Egy új etikus alap négyszáz olyan céget választott be portfóliójába, melyek az ENSZ által deklarált Fenntartható Fejlődési Célok megvalósulását segítik üzleti tevékenységükkel. 2016 óta ez a négyszáz vállalat jobb hozamot produkált együttesen, mint az S&P 500-as mezőny cégei.
Interaktív platform hasonlítja össze a cégek ökolábnyomát
A vállalatok ökológiai tudatosságának annyi aspektusa van, és ezekről annyi adat forog már közkézen, hogy nehéz őket összevetni. Egy amerikai platform az ezer legnagyobb amerikai vállalat környezettudatos gyakorlatait veti össze a laikusok számára is érthető vizualizációs technikákkal.
Ötszintű minősítési rendszer a zöld termékeknek
Versenyelőnyre tehetnek szert azok a termékek, melyeknél a gyártók bizonyítani tudják és kihangsúlyozzák a marketingben, hogy környezetbarát módon állították elő őket, és alapanyagaik könnyen újrahasznosíthatók. Nő az ökotudatos fogyasztók száma, és nekik ilyen címkékre lesz szükségük, hogy eldöntsék, mely terméket veszik meg.
A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal
Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.
Zöld forradalmat indít házon belül a McDonald’s
Csökkentené légszennyezését az étteremhálózat, papír alapú szívószálakat is kipróbál angliai éttermeiben, és fenntarthatóvá kívánja tenni a csirketenyésztést. Utóbbit a márka tekintélyvesztése elleni reakciónak látják állatvédők, miután a The New York Timesban egész oldalas hirdetésben támadták a gyorsétterem-hálózatot.
Ki zöldül a legjobban?
Az élmezőnyben található a Unilever, a L'Oréal, a Danone, a Ford. Légszennyezés, vízhasználat és erdővédelem tekintetében osztályozták a nagyokat. A víz- és energiatakarékosság költségcsökkentő, a zöldülés pedig renomé-erősítő eszköz. Aki nem zöldül, az lemarad és a lúzerek közé kerül, vélik elemzők.
A multikkal nagyot fordult a világ tíz év alatt
A párizsi klímaegyezmény 2 Celsius foknál alacsonyabb globális felmelegedést irányoz elő. Egyre több vállalat számolja ki, hogy légszennezéséhez arányosan mekkora részt vállaljon az emissziócsökkentésben. A cégek önkéntes kibocsátáscsökkentési vállalásaikból eddig 31 százalékot valósítottak meg.
A vállalatok többsége nem tudja, hogyan kell "zölden" működni
Sok vállalat érdemben nem valósítja meg fenntarthatósági és energiagazdálkodási programjait. Többségük ugyan felkészültnek tartja magát ezen a területen, ugyanakkor kevesebb mint 30 százalékukat foglalkoztatják az olyan újabb lehetőségek, mint a mikrohálózatok vagy az energiatárolás - olvasható egy felmérésben.
Bemutat Trumpnak az Apple: ökokötvényekkel zöldül
Ez a második alkalom, hogy az Apple zöld kötvényt bocsát ki környezetkímélő átalakítások finanszírozására. 2016-ban 81 milliárd dollárnyi ilyen kötvényt adtak ki a vállalatok világszerte, ami duplája a 2015-ös összegnek. A kormányok is rákaptak erre a megoldásra.