A németországi székhelyű Green Brands célja, hogy a valóban fenntarthatóan működő, a környezet és a természet védelmére nagy hangsúlyt helyező márkák és termékek kitüntetésével elismerje azok fenntarthatósági teljesítményét, és növelje ismertségüket és elismertségüket a fogyasztók és az üzleti partnerek körében.
A szervezet nemcsak a nagyvállalatok, hanem a kis- és középvállalkozások minősítését is fontosnak tartja, hiszen a kkv-k alkotják egy gazdaság gerincét. Ezért azt szorgalmazza, hogy minél több kkv vegyen részt a megmérettetésben.A Green Brands minősítést termelő és szolgáltató vállalatok, élelmiszeripari és egyéb termékek, szervezetek és személyiségek kaphatják meg.
Az értékelés módszertanát és kritériumrendszerét két bécsi környezetvédelmi tanácsadó cég dolgozta ki, és ők végzik a leendő magyar jelöltek értékelését is.
Ha Magyarországon minden márka Green Brand lenne, akkor ez egy élhető, egészséges és nagyon tudatos ország lenne – hangsúlyozza Wiszkidenszky András, a szervezet regionális igazgatója.Az értékelési folyamat rámutat a vállalat és a környezet kapcsolatának kritikus pontjaira, és hozzájárul ahhoz, hogy a cég tudatosan javítsa fenntarthatósági teljesítményét.
A szervezet által adott elismerés érvényessége két év, azt követően a díjazott márkáknak meg kell újítaniuk a minősítést. A szervezet egyedülálló marketing- és pr-szolgáltatásokkal segíti a kitüntetett márkákat hazai és nemzetközi ismertségük és elfogadottságuk növelésében.
A nevezés és más egyéb információ iránt itt lehet érdeklődni.