Ötszintű minősítési rendszer a zöld termékeknek

Versenyelőnyre tehetnek szert azok a termékek, melyeknél a gyártók bizonyítani tudják és kihangsúlyozzák a marketingben, hogy környezetbarát módon állították elő őket, és alapanyagaik könnyen újrahasznosíthatók. Nő az ökotudatos fogyasztók száma, és nekik ilyen címkékre lesz szükségük, hogy eldöntsék, mely terméket veszik meg.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A körforgásos gazdaság lényege, hogy a termékekbe beépített anyagokat újrafeldolgozzák, s ebben az újrafelhasznosításban a gyártók is részt vesznek, hiszen visszagyűjtik a megunt vagy elhasznált portékát, s maguk gondoskodnak a feldolgozásukról. Eleve a terméket is úgy tervezik, hogy könnyebb legyen az újrahasznosításuk.

Ez a cradle-to-cradle alapelv a gyakorlatban, vagyis amikor nem úgy termelünk árukat, hogy kivesszük a hozzá szükséges alapanyagot a természetből, majd eldobjuk (cradle-to-grave: bölcsőtől a sírig), hanem ciklikussá válik minden termelési folyamat és anyagfolyam. A matéria újjászületik, bölcsőtől bölcsőig tart az életciklusa, vagyis mindig megújul.

A Cradle to Cradle minősítést a Cradle to Cradle Products Innovation Institute és az MBDC találta ki. Öt fokozata létezik, az alap, a bronz, az ezüst, az arany és a platina. Mindegyik esetben alapos kritériumoknak és vizsgálatnak kell megfelelni, hogy egy termék megszerezhesse a tanúsítványt. A győztes cégek közül tulajdonképpen egyik sem széles körben ismert márka, a kivétel a G-Star – mely egyik farmerje révén került fel a listára –, az Eastman Chemical Co. és a L'Oréal.

Fotó: Flickr/David, Bergin, Emmett and Elliott's photostream

A termékek és gyártásuk elbírálásánál a következőket vették figyelembe:

  • Vegyi anyagok használata.
  • Alapanyag-felhasználás.
  • Megújuló energiák használata.
  • Karbonmenedzsment (vagyis üvegházgáz-kibocsátás).
  • Vízhasználat.
  • Társadalmilag fair üzletvitel.
Közel 490 árucikk felelt meg eddig az előírásoknak. A minősítést elnyerő termékek illusztrált listáját itt olvashatod. Az MBDC úgy kommunikálja a programot, mint ami erőt ad a (környezet)tudatos fogyasztónak, hogy jól informált, megalapozott döntéseket hozzon.

A L'Oréal amerikai leányvállalata nemrég öt termékére szerezte meg az ezüst kategóriájú igazolást. Mind az öt terméket a cég New Jerseyben lévő, száz százalékban megújuló energiákkal működő üzemében gyártják. A vegyi anyagok használatát illetően a legmagasabb, vagyis platina szintet, a nyersanyagok újrahasznosítása terén pedig az arany szintet ütötte meg az öt árucikk, mely a többi kategóriában ezüst szintet ért el. Azt a besorolást kapja a termék, amelyik kategóriában a legalacsonyabb szintet üti meg.

Csomagolóanyaguk 30–50 százalékban újrahasznosított műanyagból készült.

Könnyen elképzelhető, hogy hamarosan a világmárkák már versenyezni fognak abban, melyikük tud felmutatni több olyan árucikket a termékskálájában, amely gyártása és összetétele alapján elnyeri a Cradle to Cradle vagy hasonló minősítéseket.

A Sharing Beauty with All (Megosztani a szépséget mindenkivel) nevű programja keretében a L'Oréal USA elkötelezett működése ökolábnyomának csökkentése iránt. A százéves múltra visszatekintő cég Fenntartható Termékoptimalizációs Eszköz (SPOT) néven olyan rendszert dolgozott ki, melyet már a terméktervezés fázisában is alkalmaznak, méghozzá a teljes termékskálán.

(Sustainable Brands)

Véleményvezér

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo