Fenntartható fogyasztás cikkek


Nincs most pénze a magyaroknak a fenntarthatóságra

Nincs most pénze a magyaroknak a fenntarthatóságra 

Tudatosabban figyelnek a magyarok a fenntarthatóságra, azonban az idén kevesebbet hajlandók költeni erre.
Ötszintű minősítési rendszer a zöld termékeknek

Ötszintű minősítési rendszer a zöld termékeknek 

Versenyelőnyre tehetnek szert azok a termékek, melyeknél a gyártók bizonyítani tudják és kihangsúlyozzák a marketingben, hogy környezetbarát módon állították elő őket, és alapanyagaik könnyen újrahasznosíthatók. Nő az ökotudatos fogyasztók száma, és nekik ilyen címkékre lesz szükségük, hogy eldöntsék, mely terméket veszik meg.
Ma van a túlfogyasztás világnapja

Ma van a túlfogyasztás világnapja 

Idén az eddigi legkorábbi dátumra, augusztus 2-ára esik a túlfogyasztás világnapja, vagyis az emberiség alig több mint hét hónap alatt elhasználta a Föld egy évre elegendő erőforrásait. Mától a jövőnket használjuk el: úgy élünk, mintha 1,7 Föld állna rendelkezésünkre.
Százmilliós piac a tyúklízing és a zöldségrészesedés

Százmilliós piac a tyúklízing és a zöldségrészesedés 

Csak ez elmúlt 3 évben 359 milliárd forintot költött a hazai lakosság egészséges, környezetkímélő és etikus élelmiszerre. Ezen belül egyre növekvő szegmenst, 213 millió forintot jelent a közösségi mezőgazdaságból származó élelmiszer. A Tudatos Vásárlók Egyesülete képzésekkel segíti ennek a piaci szektornak a további erősödését.
Ez az eljegyzési gyűrű nem csak a párnak öröm

Ez az eljegyzési gyűrű nem csak a párnak öröm 

Az igazán tudatos fogyasztók ékszerből is fenntarthatót választanak. Nem mindegy, honnan szerzik be a nemesfémet például az eljegyzési gyűrűhöz. Már Magyarországon is választhatunk olyat, amely fairtrade forrásból származik.
Megnyitott az első újrahasznosító pláza

Megnyitott az első újrahasznosító pláza 

Megnyitott az első olyan pláza, ahol kizárólag újrahasznosított termékeket árulnak. Az egyik osztályon leadhatjuk, ami már nem kell, a többi tizennégy szaküzletben pedig megvehetjük, amire szükségünk van, a bútortól az it-cuccokig.
Ez az igazi junk food

Ez az igazi junk food 

Kizárólag szupermarketekben és más üzletekben hulladéknak ítélt élelmiszerekből nyitottak boltot Leeds mellett. Mindenki annyit fizet, amennyit jónak lát – és a vásárlók nagyon elégedettek.
Nem tudunk lemondani a környezetrombolásról

Nem tudunk lemondani a környezetrombolásról 

Lesújtó adatokat közölt a környezetromboló pálmaolaj felhasználásáról a WWF. A vizsgált 137 vállalat közül csak néhány tért át a fenntartható forrásból származó pálmaolaj használatára, de jócskán maradtak olyan óriáscégek amelyek ígéretük ellenére semmit sem tettek.
Diétázzunk magunk és a Föld védelmében!

Diétázzunk magunk és a Föld védelmében! 

Nem csak magunk, de bolygónk miatt sem mindegy, mit eszünk. Több mint 80 országban érhetők el táplálkozási jó tanácsok, ajánlások, többek között Magyarországon is.
Tényleg olyan nehéz megfogni egy szatyrot?

Tényleg olyan nehéz megfogni egy szatyrot? 

Nem a világot kell megmenteni, hanem magunkat önmagunktól – mondta Novák Péter a Médiaunió idei, környezetvédelmi témájú kampányának nyitó sajtótájékoztatóján. A társadalmi összefogásban elkészülő kampány idén a tudatos fogyasztásra, második körben pedig az újrahasznosításra fókuszál majd.

Uncsi az etikus? 

Egyes fogyasztók egyenesen cikinek kiáltják ki, ha valaki figyel arra, hogy etikus termékeket fogyasszon - állítja egy tanulmány. De mi áll a háttérben és mit tehetünk ellene?

Az egészséghez vezető üzlet 

Gyógyszerek helyett a természet kincseinek erejében hisz Bezsila Ágnes, aki a természetes alapanyagok mellett a főzés kultúráját terjeszti kis boltjával. Az üzentre pedig egyre többen nyitottak.

Nem ingyen zacskó kell a boldogsághoz 

Tavaly év végén nyitott meg az ország első csomagolásmentes boltja, amit a nyitástól hatalmas érdeklődés övez, nemcsak a vásárlók, hanem a befektetők részéről is. Az alapító, Monostori-Kalovits Márk szerint ugyan a betérők először csodálkoznak ezen az alternatív vásárlási módon, de az, hogy csomagolás nélkül nemcsak a környezetért tesznek, hanem a pénztárcájukra is jó hatással van, mindenkit meggyőz a létjogosultságáról.

A fogyasztásunkon múlik a Föld jövője 

Több mint 40 éve ünneplik június 5-én a Környezetvédelem Világnapját. Bár ez hosszú idő, valódi tettek elmaradnak, mind az egyének, mind a döntéshozók szintjén. Megoldások már léteznek, mégis a gyors gazdasági haszonszerzésnek rendeljük alá a természeti értékek jövőjét - írja a WWF közleménye.

Ökocsini - nem biztos, hogy árt a divat 

Sokan, sokszor kritizálják a divatipart, hogy mind a ruhák előállításával, mind a túlzott fogyasztásra ösztönzéssel nagyon rosszat tesz a környezetnek. De lehet másképp is divatozni!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Ezért éri meg, ha újrakötjük lakásbiztosításunkat

Ezért éri meg, ha újrakötjük lakásbiztosításunkat 

Márciusban egy hónapig ismét rendkívüli – biztosítón belüli vagy más társasághoz történő – átkötési lehetőség nyílik a lakásbiztosításoknál.

Cégblog

Amerikai cég ellen vizsgálódik az MNB

Amerikai cég ellen vizsgálódik az MNB  

Megtiltották az OMR OIL LLC-nek, hogy Magyarországon jogosulatlanul bármely, az MNB engedélyéhez vagy bejelentéshez kötött tevékenységet végezzenek.

Klímablog

Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének

Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének  

Az uniós tagállamok képviselői és az Európai Parlament szerdán átmeneti megállapodást kötött az élelmiszer- és textilhulladék csökkentését szolgáló új szabályokról.

Infokom

Mitől tartanak igazán az informatikai vezetők?

Mitől tartanak igazán az informatikai vezetők?  

Mindössze a cégek fele számít informatikai büdzséjének bővülésére az idén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo