Fenntartható fogyasztás cikkek


Nincs most pénze a magyaroknak a fenntarthatóságra

Nincs most pénze a magyaroknak a fenntarthatóságra 

Tudatosabban figyelnek a magyarok a fenntarthatóságra, azonban az idén kevesebbet hajlandók költeni erre.
Ötszintű minősítési rendszer a zöld termékeknek

Ötszintű minősítési rendszer a zöld termékeknek 

Versenyelőnyre tehetnek szert azok a termékek, melyeknél a gyártók bizonyítani tudják és kihangsúlyozzák a marketingben, hogy környezetbarát módon állították elő őket, és alapanyagaik könnyen újrahasznosíthatók. Nő az ökotudatos fogyasztók száma, és nekik ilyen címkékre lesz szükségük, hogy eldöntsék, mely terméket veszik meg.
Ma van a túlfogyasztás világnapja

Ma van a túlfogyasztás világnapja 

Idén az eddigi legkorábbi dátumra, augusztus 2-ára esik a túlfogyasztás világnapja, vagyis az emberiség alig több mint hét hónap alatt elhasználta a Föld egy évre elegendő erőforrásait. Mától a jövőnket használjuk el: úgy élünk, mintha 1,7 Föld állna rendelkezésünkre.
Százmilliós piac a tyúklízing és a zöldségrészesedés

Százmilliós piac a tyúklízing és a zöldségrészesedés 

Csak ez elmúlt 3 évben 359 milliárd forintot költött a hazai lakosság egészséges, környezetkímélő és etikus élelmiszerre. Ezen belül egyre növekvő szegmenst, 213 millió forintot jelent a közösségi mezőgazdaságból származó élelmiszer. A Tudatos Vásárlók Egyesülete képzésekkel segíti ennek a piaci szektornak a további erősödését.
Ez az eljegyzési gyűrű nem csak a párnak öröm

Ez az eljegyzési gyűrű nem csak a párnak öröm 

Az igazán tudatos fogyasztók ékszerből is fenntarthatót választanak. Nem mindegy, honnan szerzik be a nemesfémet például az eljegyzési gyűrűhöz. Már Magyarországon is választhatunk olyat, amely fairtrade forrásból származik.
Megnyitott az első újrahasznosító pláza

Megnyitott az első újrahasznosító pláza 

Megnyitott az első olyan pláza, ahol kizárólag újrahasznosított termékeket árulnak. Az egyik osztályon leadhatjuk, ami már nem kell, a többi tizennégy szaküzletben pedig megvehetjük, amire szükségünk van, a bútortól az it-cuccokig.
Ez az igazi junk food

Ez az igazi junk food 

Kizárólag szupermarketekben és más üzletekben hulladéknak ítélt élelmiszerekből nyitottak boltot Leeds mellett. Mindenki annyit fizet, amennyit jónak lát – és a vásárlók nagyon elégedettek.
Nem tudunk lemondani a környezetrombolásról

Nem tudunk lemondani a környezetrombolásról 

Lesújtó adatokat közölt a környezetromboló pálmaolaj felhasználásáról a WWF. A vizsgált 137 vállalat közül csak néhány tért át a fenntartható forrásból származó pálmaolaj használatára, de jócskán maradtak olyan óriáscégek amelyek ígéretük ellenére semmit sem tettek.
Diétázzunk magunk és a Föld védelmében!

Diétázzunk magunk és a Föld védelmében! 

Nem csak magunk, de bolygónk miatt sem mindegy, mit eszünk. Több mint 80 országban érhetők el táplálkozási jó tanácsok, ajánlások, többek között Magyarországon is.
Tényleg olyan nehéz megfogni egy szatyrot?

Tényleg olyan nehéz megfogni egy szatyrot? 

Nem a világot kell megmenteni, hanem magunkat önmagunktól – mondta Novák Péter a Médiaunió idei, környezetvédelmi témájú kampányának nyitó sajtótájékoztatóján. A társadalmi összefogásban elkészülő kampány idén a tudatos fogyasztásra, második körben pedig az újrahasznosításra fókuszál majd.

Uncsi az etikus? 

Egyes fogyasztók egyenesen cikinek kiáltják ki, ha valaki figyel arra, hogy etikus termékeket fogyasszon - állítja egy tanulmány. De mi áll a háttérben és mit tehetünk ellene?

Az egészséghez vezető üzlet 

Gyógyszerek helyett a természet kincseinek erejében hisz Bezsila Ágnes, aki a természetes alapanyagok mellett a főzés kultúráját terjeszti kis boltjával. Az üzentre pedig egyre többen nyitottak.

Nem ingyen zacskó kell a boldogsághoz 

Tavaly év végén nyitott meg az ország első csomagolásmentes boltja, amit a nyitástól hatalmas érdeklődés övez, nemcsak a vásárlók, hanem a befektetők részéről is. Az alapító, Monostori-Kalovits Márk szerint ugyan a betérők először csodálkoznak ezen az alternatív vásárlási módon, de az, hogy csomagolás nélkül nemcsak a környezetért tesznek, hanem a pénztárcájukra is jó hatással van, mindenkit meggyőz a létjogosultságáról.

A fogyasztásunkon múlik a Föld jövője 

Több mint 40 éve ünneplik június 5-én a Környezetvédelem Világnapját. Bár ez hosszú idő, valódi tettek elmaradnak, mind az egyének, mind a döntéshozók szintjén. Megoldások már léteznek, mégis a gyors gazdasági haszonszerzésnek rendeljük alá a természeti értékek jövőjét - írja a WWF közleménye.

Ökocsini - nem biztos, hogy árt a divat 

Sokan, sokszor kritizálják a divatipart, hogy mind a ruhák előállításával, mind a túlzott fogyasztásra ösztönzéssel nagyon rosszat tesz a környezetnek. De lehet másképp is divatozni!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
A fogadók nem feltétlenül az Excel-tábla, a tudás vagy a program, hanem szimpátia alapján döntenek – Klasszis Podcast

A fogadók nem feltétlenül az Excel-tábla, a tudás vagy a program, hanem szimpátia alapján döntenek – Klasszis Podcast 

Érzelmek is befolyásolják a fogadásokat. Erről is beszélgettünk Tulik Ágnessel, a Vegas.hu marketingigazgatójával.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Miért kell végrendelkezni?

Miért kell végrendelkezni?  

Az ember csak élete utolsó percében készíthet mérleget, tarthat bűnbánatot, tehet őszinte vallomást, láthatja olyannak magát, amilyen valójában volt.

Adózás

Januártól megszűnik a légitársaságok különadója

Januártól megszűnik a légitársaságok különadója 

PM: a kormány megduplázza a családi adókedvezményt, segíti az otthonteremtést, csökkenti az adminisztrációt, kivezet adókat.

Jogi kisokos

Meglepő terület, ahol a magyar vállalatok elmaradnak az EU-s átlagtól

Meglepő terület, ahol a magyar vállalatok elmaradnak az EU-s átlagtól  

A magyar cégek alig 4 százalékának van iparjogvédelmi oltalma, ami az EU-s átlagnak kevesebb mint fele.

Gazdaság

Nagy kérdés, mi lesz a horvát turizmussal

Nagy kérdés, mi lesz a horvát turizmussal  

A Horvátországba látogató külföldi turisták számának növekedési üteme 2024-ben csökkent.

Infokom

Figyelmeztetnek: egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává

Figyelmeztetnek: egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává 

Az elmúlt évek technológiai fejlődése nemcsak a vállalatok együttműködési lehetőségeit bővítette és a munkavégzést tette rugalmasabbá.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo