Uncsi az etikus?

Egyes fogyasztók egyenesen cikinek kiáltják ki, ha valaki figyel arra, hogy etikus termékeket fogyasszon - állítja egy tanulmány. De mi áll a háttérben és mit tehetünk ellene?

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az etikus vásárlók unalmasak és divatjamúltak a fogyasztók többsége szerint – állítja egy friss tanulmány. Azok, akik nem fektetnek energiát a termékek etikai vonatkozásainak kiderítésébe, valósággal nevetségessé szeretnék tenni azokat, akik igen.

A többség szeretne helyesen cselekedni, csak nem akar plusz nehézséget vállalni.
A negatív hozzáállás mögött a kutatók szerint az áll, hogy az elzárkózók fenyegetve érzik magukat: félnek, hogy valaki figyelmezteti őket, nem helyesen cselekednek. Valójában viszont a többség szeretne helyesen cselekedni, csak nem akar plusz nehézséget vállalni.

Senki nem fogja a gyártók honlapját bogarászni, hogy megtudja, mennyire etikus a cég, amelynek termékét megvenni tervezi. A vállalatok tehát nagyon sokat tehetnek azzal, ha közvetlenül és könnyen elérhetővé teszik azokat az információkat, amelyek alapján a fogyasztók felelős döntést hozhatnak – állítják a kutatók. Hamarosan pedig vásárlóképes lesz az a generáció, amely elkötelezettebb ez ügyben.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo