Tényleg olyan nehéz megfogni egy szatyrot?

Nem a világot kell megmenteni, hanem magunkat önmagunktól – mondta Novák Péter a Médiaunió idei, környezetvédelmi témájú kampányának nyitó sajtótájékoztatóján. A társadalmi összefogásban elkészülő kampány idén a tudatos fogyasztásra, második körben pedig az újrahasznosításra fókuszál majd.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Nem nehéz…” – ez a Médiaunió idei, környezetvédelmi témájú kampányának fősora. A zöld civil szervezetekkel együttműködésben kialakított kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a tudatos fogyasztásra. Azaz a szakértők javaslatai alapján elsősorban arra, hogy ha nem vásárolunk feleslegesen sokat, és okosan hasznosítjuk újra a hulladékot, azzal máris sokat tettünk azért, hogy a környezetünket óvjuk.

Bár sokat hallunk a környezetvédelemről, az, hogy mit is tegyünk a hétköznapokban, nem kap elég figyelmet a médiában, és talán sokak számára távolinak, nehéznek, megfoghatatlannak tűnik. A Médiaunió nyolcadik kampányában Novák Péter kezdeményezésére a környezetvédelem kap szerepet. Acél, hogy a lakossághoz közelebb hozzák a témát, kézzelfoghatóvá tegyék a zöld életmódot.

„A környezet védelme egyáltalán nem ördöngösség, nem bonyolult feladat, amely meghaladná bárki erejét. Olyan pofonegyszerű döntéseket kell csak meghozni, hogy »nem veszem meg a nyolcadik pöttyös ruhát, nem pazarlom az áramot, viszek táskát a bevásárláshoz, és szelektíven gyűjtöm a hulladékot«. Például a PET-palackok lebomlási ideje a természetben több ezer év. Magyarországon évente nagyjából 1,5 milliárd PET-palack kerül forgalomba. Ha ezeknek egy része a természetbe kerül, az még akkor is ott lesz, amikor az ükunokáink ükunokái fognak élni. Tehát éppen most tesszük tönkre a jövő embereinek életét. Ez pedig a részünkről szimplán pofátlanság” – mondta el Novák Péter, az idei kampány nagykövete.

Tényleg olyan nehéz? Nézze meg a kampányhoz készült kisfilmet!

A korábbi kampányokhoz hasonlóan idén is szakértők, környezetvédő civil szervezetek állították össze a szakmai tartalmat, amelyet társadalmi célú reklámként mintegy 200 médium jelentet meg ingyenesen. Ez nagyjából félmilliárd forintnyi ingyenes felületet jelent, amely mellett 2016-ban a téma több rendezvényen is megjelenik, és hangsúlyos PR-támogatást is kap. A szakmai tartalmat a nyár elején induló www.nemnehez.hu honlapon találják meg az érdeklődők, a kampányban jelentős szerep jut majd a közösségi média felületeinek is.

„Miután a Sziget Kft. is tagja a Médiauniónak, ezért a tervek szerint a fesztiválokon is hangsúlyosan megjelennek a zöld üzenetek. „Ha szemléletváltozást akarunk elérni, akkor a legfontosabb célcsoport a fiatalok és a fiatal felnőttek – mondta el Gerendai Károly, a Sziget Kft. vezetője és a Médiaunió elnökségi tagja –, így evidens, hogy a rendezvényeken is beszélünk a tudatos fogyasztásról. A témával összefüggésben a Sziget idei jelszava »Sziget is recycling«; azaz mi is az újrahasznosításra és az erre való nevelésre helyezzük a hangsúlyt. A rendezvény és a Médiunió kampánya reményeink szerint erősíti egymást, így sokakhoz elér az üzenet, hogy egyáltalán nem nehéz figyelni a környezetre.”

Tényleg olyan nehéz? Nézze meg a kampányhoz készült kisfilmet!

„Az embereknek meg kell érteni, hogy az esztelen fogyasztás és szemetelés ahhoz vezet, hogy eltűnik az emberi faj. – mondta el Geszti Péter, a Médiaunió kuratóriumi tagja. – A Föld létezik néhány milliárd éve és még fog is. De az emberek nem lesznek rajta, ha tönkreteszik a környezetüket és nem lesz tiszta víz és levegő. Nekem ezért nem nagy áldozat 50 plusz lépést tenni a szelektív kukáig vagy gondolkodni, ha vásárolni megyek.”

A Nem nehéz…kampány célja, hogy megértesse az emberekkel egyéni felelősségüket, és hogy döntéseikben szemponttá váljon a környezetvédelem. Segítséget, tippeket kíván adni ahhoz, hogy óvni tudjuk a Földet, hogy tudatosabban vásároljunk, és kevesebbet szemeteljünk.

Véleményvezér

Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo