Társadalmi felelősségvállalás cikkek

hirdetés

Egyre fontosabb a CSR, mégis keveset költenek rá a vállalatok

Egyre fontosabb a CSR, mégis keveset költenek rá a vállalatok

Többet vagy az ideivel azonos összeget költ a hazai (főként nagy)vállalatok többsége CSR-tevékenységre a következő évben a gazdasági válság ellenére is.
Gyökeresen megváltoztatta a cégek gondolkodását a koronavírus

Gyökeresen megváltoztatta a cégek gondolkodását a koronavírus

A koronavírus-járvány okozta krízishelyzet megmutatta, hogy a társadalom iránti elkötelezettségnek, valamint a környezetre való odafigyelésnek jelenleg óriási jelentősége van.
Generációváltás: fiamnak vagy profi menedzsernek adjam át a cégvezetést?

Generációváltás: fiamnak vagy profi menedzsernek adjam át a cégvezetést?

Velünk mi lesz, kérdezik a rangidős, visszavonulás mellett döntő cégvezetők. Hogyan segítheti a háttérből a cégalapító az új vezetőt? Az utód által vezetett stratégiájának megalkotásába már a fiatalokat is be kell vonni. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Generációváltás – Finisben című konferenciáján.
A fenntartható cégek a tőzsdén is jobban teljesítettek

A fenntartható cégek a tőzsdén is jobban teljesítettek

A Barron’s amerikai üzleti magazin immár másodszor állította össze százas toplistáját a legfenntarthatóbb amerikai tőzsdei cégekről. Az üzletvitelt közel 200 szempont alapján értékelték. E vállalatok kevesebbet vesztettek értékükből a tavalyi árfolyamzuhanások közepette, mint a Top 100-ba be nem került cégek.
Tőkealap indul közhasznú vállalkozások segítésére

Tőkealap indul közhasznú vállalkozások segítésére

A Magyar Fejlesztési Bank (MFB) és a Társadalmi Hasznosságú Befektetők Egyesülete (THBE), valamint az Európai Beruházási Alap (EIF) közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy 6,25 milliárd forint tőkebefektetéssel elindul a Social Impact Fund elnevezésű tőkealap. Az Alap olyan vállalkozásokba fektet tőkét, melyek üzletileg és társadalmi szempontból egyszerre termelnek eredményt.
hirdetés
Készen állsz rá, hogy karbonlábnyomod látva vásárolj?

Készen állsz rá, hogy karbonlábnyomod látva vásárolj?

Tükröt tart az emberek vásárlásai mint ökológiai tehertételek elé a Ben & Jerry’s jégkrémmárka. A jövőben egyre több cég fogja felajánlani az embereknek, hogy fogyasztásuk karbonlábnyomának semlegesítéseként bizonyos ökológiai projekteket támogathatnak már rögtön a vásárláskor.
Értékvezérelt vállalat: a cégvezér egyben küldetésvezér

Értékvezérelt vállalat: a cégvezér egyben küldetésvezér

A cégvezetők úgy vélik, a társadalomtudatos üzletvitel növeli a vállalat teljesítményét, de még érzik, hogy saját cégüknél lenne mit javítani e téren. Szakadék van a szándékok és a tettek között. Ötletek ennek áthidalására.
Az etikus küldetéstudat segít a cég teljesítményének növelésében

Az etikus küldetéstudat segít a cég teljesítményének növelésében

Az alapdilemma ez: a profitnövelés szerepel az első számú célként, vagy a fogyasztók és a társadalom? Shareholder- vagy a stakeholder-szemlélet? A cégvezetők többsége főleg az előbbit kommunikálja, még akkor is, ha az utóbbit is fontosnak tartja.
Kitalálnád melyik a világ legnagyobb B vállalata?

Kitalálnád melyik a világ legnagyobb B vállalata?

Segítünk: a Danone North America. A Danone-csoport nyolc leányvállalata szerezte meg a Benefit Corporation, vagyis a B vállalat cégformát, melyet olyan cégek kapnak meg, mely a társadalmi közérdeket szolgáló küldetést a profitérdekkel egyenrangú tényezőként kezelik. A cég B vállalattá alakítása során 1500 kérdést tett fel magának a menedzsment.
Pro bono: Erin Brockovich után szabadon

Pro bono: Erin Brockovich után szabadon

Szervezett rendszere van már annak, hogyan vállalják el az elit multinacionális ügyvédi irodák a civil szervezetek ügyeit pro bono, azaz ingyen. A cél, hogy ezzel hozzájáruljanak egy fenntarthatóbb és igazságosabb társadalom megteremtéséhez.
hirdetés

A halál völgyéből húzza ki a vállalkozást a jó inkubátor

Saját inkubátorprogramot indít a K&H Bank hazai startup vállalkozásoknak. A pénzintézet a társadalmi felelősségvállalás keretében olyan segítséget nyújt az induló startupok számára, amely a legkritikusabb pillanatban a legnagyobbat lendítheti rajtuk.

Jólléti világtrendek

A CSR már nemcsak jótékonykodást és márkaépítési trükköt jelent, hanem a stratégia és a tervezés alapvető elemeként hatja át a vállalatok működését.

Ökolábnyom után jön a karmalábnyom

A fenntarthatóság következő forradalma az lehet, ha egyén, politikus, kormány, cég, vezérigazgató teljes hatástényezőjét – impaktját – mérik interperszonális, társadalmi, emberi jogi szinten. Ez lesz a karmalábnyom.

Aranyos a Magyar Vöröskereszt saját márkás kínálata

Hazánk legnagyobb humanitárius szervezete az adománygyűjtés mellett tavaly kezdett önálló kereskedelmi tevékenységbe azért, hogy szabadon felhasználható forráshoz jusson. Ezzel azoknak a területeknek a fejlesztését szeretné finanszírozni, amelyek kevésbé ismertek az adományozók előtt.

Szeretnek civil szervezeteket támogatni a magyarok

A magyarok háromnegyede adományozott az elmúlt évben, ami nemzetközi összevetésben is jó arány. A civilszervezetek támogatásakor a megkérdezettek szerint döntő szempont a szimpátia és maga a kérés, hogy adományozzunk, míg az elmúlt évek közéleti vitáinak az adakozási kedvre nincs érdemi hatása – derül ki a Human Dialog és az Emocionális Marketing friss, nagymintás, reprezentatív felméréséből.

Fiatal tehetségeket támogató közösségi oldalt indít az Unicredit

Korszakalkotók néven indítja el új programját az Unicredit Bank 2017 október 11-én. A kiváló teljesítményt középpontba állító program arra hívja fel a bank ügyfeleit és a nagyközönséget, hogy támogassák a tehetséges magyar fiatalokat.

Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket

Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.

A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat

Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.

Jótékonykodnak a cégek, ha éppen eszükbe jut

Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. Ám a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.

A Xerox is nemet mondott Trumpnak

A világot sokkolva jelentette be a nyár elején Donald Trump, hogy gazdasági okok miatt az USA kilép a klímaváltozás elleni globális összefogást szentesítő párizsi egyezményből. Döntése megosztotta az embereket. Voltak, akik örültek neki, de sokan nem. Utóbbiak közt számos amerikai cég tartja elhibázottnak ezt a lépést, és egymás után adják hírül, hogy kitartanak a francia fővárosban két éve megfogalmazott közös célkitűzések betartása mellett.

Mit szeretnek és utálnak az Y-generációs vásárlók? Itt a lista!

Amerikában feltérképezték az 1980 és 1995 között született generáció vásárlási szokásait és márkapreferenciáit. Meglepő és várható eredmények egyaránt kerültek a listába.

Idén is pályázhatnak a cégek a CSR Hungary Díjra

Magyarország vezető vállalati felelősségvállalás fórumának díjára több mint 180 magyar és külföldi érdekeltségű, nagy és kkv cég pályázott ez idáig. A ma már önkéntes védjegyhasználati programhoz kapcsolódó elismerésre 2017-ben is pályázhatnak az üzleti szektor képviselői.

Kicsikként is lehetünk filantrópok

Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.

Eljött az aktivista vállalatok kora?

A vállalatok egyre többször a társadalmat megosztó, politikai témákban is felemelik a szavukat – legalábbis Amerikában. Trumpot például hirdetésekben igyekeztek meggyőzni a klímaegyezményben maradásról, most pedig, a negatív döntés után sorra állnak ki az elnökkel szemben. Itthon egyelőre az a cég, amelyik így tesz, vagy tenne, inkább csendben mond véleményt. De megéri a véleménynyilvánítás a kockázatot?

Újságban hirdet még a Facebook is

Egész oldalas napilapos hirdetést vásárolt a netes világ egyik legnagyobb vállalata. Meglepő? Valójában a Facebook nem magát hirdeti, afféle társadalmi felelősségvállalási akcióról van szó.

A vállalatnak is megéri az önkéntes munka

Óvodák kerítését festő felsővezetők, hajléktalanoknak ételt osztó menedzserek, kórházak gyermekosztályait felújító informatikusok, hátrányos helyzetű fiatalokat mentoráló kollégák. Ma már Magyarországon is találkozhatunk a vállalati önkéntesség számos formájával, de az arra rászoruló intézményeknek nyújtott fizikai segítség mellett egyre elterjedtebb a pro bono, más néven tudás alapú önkéntesség is. Ezért indult most összefogás.

Van, akinek munka, van, akinek álom

Országossá nőtte ki magát a Neked MUNKA, nekem ÁLOM! program, amelynek célja, hogy egy napra összehozza a fogyatékossággal élő, valamint a megváltozott munkaképességű álláskeresőket a fogadásukra nyitott vállalatokkal, cégekkel. Május 30-án Budapesten és 19 vidéki helyszínen rendeznek különleges nyílt napot, ahol a programra pályázó fogyatékossággal élő jelentkezőknek lehetőségük adódik bepillantást nyerni álommunkájukba. Idén várhatóan több mint 200 résztvevő és ugyanennyi munkáltató vehet részt a programban.

5 milliárd hátrányos helyzetű csoportok foglalkoztatására

Ötmilliárd forint keretösszegű programot indít a kormány a hátrányos helyzetű csoportok foglalkoztatása érdekében - jelentette be az Emberi Erőforrások Minisztériuma szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára szerdán Debrecenben.

Markánsan ítélkeznek a dolgozók a hazug cégek felett

Immár harminc éve, hogy a 80-as évek közepén megszületett a greenwashing kifejezés. A magyarul zöldre mosásnak fordítható kifejezés azt jelenti, hogy a cégek valamilyen látványos, környzetvédő programmal terelik el a figyelmet az alapjában véve mégis masszívan környezetszennyező tevékenységükről.

A diszkontdivat is fenntarthatóra vált

Gyors egymásutánban a diszkontdivat vezetői brandjei, a Zara, a H&M és a Mango is ökokollekciókkal állt elő. A ruhák környezetbarát jellegét gondosan kidomborítják a kollekciók kommunikációjában.

A különbség a jó működés és a jó marketing között

A B Corp-ok arra adnak választ, hogyan lehetnek az üzleti vállalkozások egyszerre profitorientáltak és a pozitív társadalmi változások eszközei. Túllépnek azon a hagyományos CSR-képen, melynek keretében a vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége az üzleti működéstől gyakorlatilag elszigetelt programként működik. A modell szerint jelenleg is több tízezer cég méri működését, a minősítést elnyerő több mint 2000 B Corp között pedig 2017 februárjában a magyar vállalkozások között elsőként a Civil Support is helyet kapott.

Sorra szólalnak fel a megavállalatok vezetői Trump ellen

Tízezer menekültet szerződtetne a Starbucks, a Microsoft és az Amazon másokkal együtt bíróságra megy, a Google alapítója az utcán van a tüntetőkkel, sok más cég pedig felajánlásokkal és nyilatkozatokkal tiltakozik Donald Trump bevándorlóellenes rendelete ellen. A cégvezetők a befogadás fontosságát és a kultúrák sokszínűségének erejét védik. És a szép elvek mellett valószínűleg a hasznukat is.

Komoly pénzek mennek a szegényekből profitáló vállalkozásokba

A nagy bankok is rámozdultak a hatásbefektetésre. A kifejezetten erre szakosodott alapok és mogulok sem szeretnek kis pénzekkel bíbelődni. Nagyban játszanak.

A zöldülés a nyereséget növeli

Nyereségesebbek a zöld cégek. A vállalkozás gazdasági lábnyoma és ökológiai lábnyoma között szoros az összefüggés. Azok a cégek, amelyek visszafogják, sőt beszüntetik az erőforrások környezetszennyező pazarlását, nagy pénzeket spórolnak meg.

Az üdítőitalosok küzdenek az egészségünkért?

Az élelmiszeripari vállalatok CSR-jének fontos eleme lett az elmúlt években a termékek egészségesebbé tétele. Változtatják az összetételt, csökkentik a cukortartalmat. Jelentős innovációk is történnek e területen - pedig nem csomagolt cukorból fogyasztjuk a legtöbbet.

Több szerepben, egy erkölccsel

Mindannyian több szerepben "játszunk" a világban, polgárok, fogyasztók, szülők, kollégák, cégvezetők vagyunk, és képtelenség, hogy ezeket a funkciókat teljesen eltérő erkölcsi normákkal töltsük be. Felelősségteljesnek kell lennünk minden szerepünkben – hangzott el a hetedik Fenntarthatósági Csúcs konferencia üzleti szektor felelősségéről szóló paneljében.

Kicsi a cég, de segít

Sok esetben pénz, vagy kapacitáshiánnyal indokolják a cégek, hogy miért nem tesznek lépéseket a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében. Pedig nem a hatalmas programokon, hanem az elkötelezettségen múlik a hatás - az alábbi kisvállalati példák is bizonyítják.

Miért olyan bőkezű a Starbuck?

Ismerje meg Howard Schultzot, aki a minap jelentette be, hogy 5-15 %-kal emelte a Starbucks dolgozóinak minimálbérét. Jól járnak ezzel a részvényesek? Áttekintjük a kávéházmogul jellegzetes menedzseri szokásait és élettörténetének furcsaságait, melyek megindokolják e szokásokat.

Nemzetközi CSR-trendek 2016-ra és azon túl

Egyre több vállalat számára egyértelmű, hogy nem tekintheti függetlennek magát a körülötte lévő természeti és társadalmi környezettől. A fejlődés ezen a területen sem csak „mennyiségi”, az irányok is erősen változnak.

Tényleg olyan nehéz megfogni egy szatyrot?

Nem a világot kell megmenteni, hanem magunkat önmagunktól – mondta Novák Péter a Médiaunió idei, környezetvédelmi témájú kampányának nyitó sajtótájékoztatóján. A társadalmi összefogásban elkészülő kampány idén a tudatos fogyasztásra, második körben pedig az újrahasznosításra fókuszál majd.

A maradék, ami nem hulladék – nem kell kidobni!

Minden cég működése során számtalan maradék anyag – papír, textil, műanyag, fa – keletkezik, amely mások számára még hasznos lehet. A Humusz új programja segít helyet találni nekik!

Kettőt fizet, egyet kap - így is lehet eladni

Még egy olyan egyszerű termék is, mint a hátizsák, lehet a társadalmi felelősségvállalás eszköze. Kovács Bori formatervező eredetileg diplomamunkának készítette a Cókmókot, majd a projekt startupszerű növekedésnek indult. De úgy tűnik, a küldetéstudat és a jó termék sem elég a sikeres vállalkozáshoz.

Etikus marad a fagylaltóriás - megküzdött érte

Az alternatív kapitalisták zászlóhajójának tekintik az amerikai Ben & Jerry's jégkrémcéget. Amikor az alapítók eladják a céget egy multinak, az rendszerint az eredeti cégfilozófia halálát jelenti. Kis híján múlott, hogy nem így történt a Ben & Jerry's esetében. Egy ideig veszélyben volt a cég integritása.

Önkéntes munka: nem „mélyvízben” kell kezdeni

Az önkéntes munka amellett, hogy segít a támogatottaknak és a társadalomnak, az önkéntesnek magának, illetve vállalati önkéntes munka esetén a cégnek is hasznos. Sajnos egyelőre kevesen vágnak bele.

Díj a megpróbáltatásokért

Az emberi erőfeszítést, a hitet szeretnék elismerni a Life Goes On Alapítvány alapítói, és megmutatni az egész világnak, hogy akaraterővel, szeretettel és bizakodással még a legreménytelenebbnek tűnő helyzetből is fel lehet állni. Két magyar is díjat kapott idén.

Nagyvállalat és nonprofit is a díjazottak között

Kilenc elismerés az MPRSZ CSR Best Practice idei pályázatán: a nagyvállalatok mellett a pályázók között idén olyan különleges intézetek is bemutatták programjaikat, mint a Heves Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet vagy az STKH (Sopron és Térsége Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási) Nonprofit Kft.

Van pénz világjobbításra

A "world-positive" szót használják a világjobbító vállalkozások megnevezésére manapság. Olyan kockázati tőke alap is létezik Amerikában, amely ezek finanszírozására koncentrál.

„Próbáljuk megoldani mások problémáit”

A fogyatékkal élők társadalmi integrációjával foglalkozik Szabó Zoltán József és Szabó Alexa, az Értéksziget webáruház alapítói. Tudják, miről beszélnek, maguk is érintettek. Vállalkozásuk nemcsak a családnak nyújt megélhetést, másoknak is segít.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

Az orosz-ukrán háború miatt kialakult válság egyre jelentősebb hatást gyakorol a vállalkozókra is.
hirdetés

Költségkímélés

Vállalati ügyfeleket érintő négynapos bankszünnap jön

Vállalati ügyfeleket érintő négynapos bankszünnap jön

A 2022. december 1. 22 óra és december 4. 24.00 óra közötti változások a lakossági ügyfeleket jelentősebben nem érintik az Erste Banknál.

Jogi kisokos

Komoly veszélyei lehetnek a munkavállalókra nézve a mesterséges intelligenciának

Komoly veszélyei lehetnek a munkavállalókra nézve a mesterséges intelligenciának

A hazai vállalatoknál is egyre elterjedtebb mesterséges intelligencia alkalmazásakor érdemes körültekintéssel eljárni, mert a jogszerűtlen adatkezelés jelentős bírsággal járhat.

Klímablog

Bombabiztos erőművet építenek Bécsben

Bombabiztos erőművet építenek Bécsben

2040-re klímasemleges lehet a távfűtés Bécsben - épülhet az első geotermikus erőmű.

Gazdaság

Az igazán bátrak a NAV-tól vesznek alkoholt

Az igazán bátrak a NAV-tól vesznek alkoholt

A hivatal következő árverésén a szeszesitalokra is lehet licitálni.

Társadalom

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.

Infokom

Komoly veszélyei lehetnek a munkavállalókra nézve a mesterséges intelligenciának

Komoly veszélyei lehetnek a munkavállalókra nézve a mesterséges intelligenciának

A hazai vállalatoknál is egyre elterjedtebb mesterséges intelligencia alkalmazásakor érdemes körültekintéssel eljárni, mert a jogszerűtlen adatkezelés jelentős bírsággal járhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo