Társadalmi felelősségvállalás cikkek
„Próbáljuk megoldani mások problémáit”
A fogyatékkal élők társadalmi integrációjával foglalkozik Szabó Zoltán József és Szabó Alexa, az Értéksziget webáruház alapítói. Tudják, miről beszélnek, maguk is érintettek. Vállalkozásuk nemcsak a családnak nyújt megélhetést, másoknak is segít.
200 millió pluszt jelent a 100 forintos emelkedés
Többet ér az szja 1%, és többen is rendelkeztek róla az idén, így 10%-kal bővült a civileket illető adóhányad összege. Az egy adófizetőtől érkező az átlag 100 forintos többlet is 200 milliós pluszforrást jelent a civil szférának.
Üzleti partnerek lehetnek a civil szervezetek
Nem csak a civil szervezetek érdeke, hogy együtt tudjanak működni a vállalkozói szférával. Cégeknek is megéri az együttműködés. Nemes Szilárd, a Civil Licit Alapítvány elnöke szerint ehhez viszont az is kell, hogy a civilek is megtanuljanak a piaci logika mentén gondolkodni.
Betegeknek segít a magyar startup
Autisták kommunikációját segítő okostelefonos applikációt fejleszt egy magyar csapat. Az ötlet nem teljesen újszerű, de az autista gyermekeket nevelő szülők életében forradalmi változást hozhat. A projekt még seed – azaz kezdeti fázisban van, de már találtak hozzá finanszírozót, méghozzá Magyarországon.
CSR Piac 2015: a felelős vállalatok seregszemléje
A KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért és az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. közösen szervezte idén a CSR Piac kiállítást, amelynek fókusztémája a felelős foglalkoztatás volt. A rendezvény fővédnökségét Dr. Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára vállalta el. Az egész napos szakmai rendezvényt június 4-én tartották a Lurdy Konferencia- és Rendezvényközpontban.
Tilos lesz pazarolni az ételt? Még az is lehet!
Franciaországban nemrég törvény született róla, hogy az élelmiszerboltoknak jótékony célra kell felajánlaniuk a még ehető, de nem eladható élelmiszert. Az ötletadó az egész világra kiterjesztené a szabályt.
Üzleti előny a sokszínűség
Bár egyre több cég látja, hogy a sokszínűség egyértelműen üzleti előnyt jelent, egyelőre kevesen foglalkoznak vele, hogy akár csak a generációk hatékony együttműködését fejlesszék a cégben – ez derül ki az MTD Tanácsadó Közösség friss kutatásából. Pedig nem bonyolult dolog az esélyegyenlőség, de annál eredményesebb. A kicsiknek kéne nagyot fejlődnie.
Csokoládé, autizmus, biznisz - így, együtt
Minőségi csokoládé, ami felveszi a versenyt a piaci versenytársakkal úgy, hogy az előállítása során munkatapasztalathoz jutnak autizmussal élő fiatalok, akiknek erre másképp nem nagyon lenne lehetőségük – ez a Kockacsoki.
Okostelefonnal tervezett álmok – már ez is lehetséges
A poszttraumatikus stressz szindróma (PTSD) tüneteként jelentkező rémálmokat felülíró kellemes álmokat generál, mindössze egy okostelefon segítségével a Singularity University CEE verseny regionális győztese.
A vásárlói hűség négy alaptétele
Egy piaci rés megtalálása, egy jó szolgáltatás, egy remek termék – ha elég ügyesek és kitartóak vagyunk – hamar megtalálhatja a közönségét. A kihívás innentől kezdve nem csak az, hogy növeljük a vásárlóink, megrendelőink számát, hanem az is, hogy megőrizzük azokat, akik egyszer már minket választottak, s visszatérő, a cégünkhöz, márkánkhoz hű, elkötelezett vásárlók, megrendelők legyenek.
Nem mindegy hová születünk
Régiónként alapvetően eltérnek a lehetőségek, de a társadalmi szokások is. A Dunántúlon hamarabb kezdenek el dolgozni és később házasodnak, míg a leginkább Észak-Magyarországon utasítják el a cigit és a drogot a fiatalok.
CSV: az új versenyelőny
Felelősségvállalás helyett közös értékteremtés – röviden így fogalmazható meg a legújabb fenntartható cégműködési elv. Ami tulajdonképpen lehet, hogy egyáltalán nem is új. Az viszont biztos, hogy mindenki jól jár vele. Tényleg.
Ismét a MagNet a legfelelősebb bank Magyarországon
Negyedik alkalommal nyerte el „Az év társadalmilag felelős bankja” díjat a MasterCard Év Bankja pályázatán a MagNet Bank. Még soha nem nyerte el zsinórban négyszer ezt a díjat pénzintézet Magyarországon.
Cégfilozófia: zöldülök is, meg nem is
Vannak vállalatok, melyek társadalmi, ökológiai vagy gazdasági bűneik eltakarására használják a környezettudatos bejelentéseiket. Ennek neve is van: greenwashing.
Taroltak a pénzintézetek a „CSR best practice” díjátadón
Hat vállalat részesült elismerésben az MPRSZ CSR best practice idei pályázatán, közülük négy pénzintézet. Az öttagú zsűri minden pályázatnál kiemelten figyelte, hogy az mennyire tükrözi a vállalat felelős gondolkodását, és épül be annak alaptevékenységébe. A jó gyakorlatok között több egészségmegőrző és gyermekekre összpontosító programot találunk. A pénzintézetek pályázatainak kiemelt fókuszterülete a felelős hitelezés, mely sok esetben a társadalmi felelősségvállalási program alappillére.
Fogyj, hogy más jóllakjon!
Az elmúlt évtizedek során a világ tápláltsági szempontból kétpólusúvá vált: az egyik póluson a túlsúllyal küzdő emberek találhatóak a másikon pedig az alultápláltak és az éhezők. Az Élelmiszerbank Egyesület és a MediFat EgyenSÚLY Program életre hívták a „Fogyj, hogy más jóllakjon!” kezdeményezést, hogy hazánkban segítsék helyreállítani a tápláltsági egyensúlyt.
Kilóg a lóláb, ha hamis a felelősség
Visszaadni valamit a környezetünknek, a körülöttünk élőknek vagy egy értelmes ügyért csatarendbe állítani a kollégákat a céges kultúra egyik alapköve lehet - célt és értelmet ad a munkának és megerősíti a dolgozókat összetartó kötelékeket. Azonban felépíteni és fenntartani egy céget önmagában is kitölti a teljes munkaidőt, hatékonyan fenntartani mellette egy felelős társadalmi tevékenységet nagy kihívás, minden szempontból jobb tehát, ha az a cég működésének szerves része.
30 éve nyitott az első Élelmiszerbank
Egy újságcikk nyomán indult 30 évvel ezelőtt az a mozgalom, mely a hulladéklerakók helyett az éhezők asztalára juttatta a felesleges, de még fogyasztható élelmiszert.
A Starbucks a Föld szolgálatában
Negyedik alkalommal hirdeti meg a Starbucks a Föld hónapját. A minden év áprilisában megrendezett esemény alkalmából a kávéházak partnerei a világ minden pontján önkéntes munkával segítik azokat a közösségeket, szervezeteket, melyek célja a környezetvédelem.
Németország felé tekingetnek a magyar cégek
Hosszú idő után idén alapvető fordulat látszik a vállalatvezetők gazdasági kilátásaiban itthon és világszerte is. A globális és hazai vezérigazgatók optimista várakozásokról számoltak be a saját cégük és a világgazdaság növekedésével kapcsolatban is, ugyanakkor számolnak negatív fordulatokkal is.
B-vállalatok az üzlet jövője?
Nem tetszik nekik szüleik, a baby boomer generáció kapzsisága. Új jövőképben gondolkodnak: olyan vállalkozásokat akarnak vezetni, melyeknek társadalmi lelkiismerete van. Már 32 országban ítélték oda vállalkozásoknak a "B Corporation", vagyis B-vállalat címkét, elismeréséül az e szellemben való működésnek. Az USA egyes államaiban már jogi védelmet is kapnak ezek a vállalkozások.
Davos: mikor lesz etikus a kapitalizmus?
Egy magára valamit is adó vállalatnak már nem elég átutalnia tekintélyes éves összegeket non-profit, társadalomjobbító szervezetek számára. Az etikus magatartásnak a cég alaptevékenységét is át kell hatnia. És nem árt, ha a polgármesterrel is szóba áll a menedzsment, ez derült ki a davosi Világgazdasági Fórumon, ahol a gazdagok félnek a szegényektől.
20 éves a Budapest Klub
A Budapest Klub elsősorban azokhoz szól, akik felismerték, hogy felelős, planétánk sorsáról tudatos cselekvésre van szükség. Tiszteletbeli tagjai a Dalai Láma, Peter Gabriel, Milos Forman, Elie Wiesel, Mihail Gorbacsov, Edgar Mitchell, Václav Havel, Göncz Árpád, s több mint ötven más világhírű személyiség.
3 kulcsszó az őszinte társadalmi felelősségvállaláshoz
Egyre több az olyan felelősségteljesen működő vállalat, amely nemcsak szlogenek szintjén, hanem valóban odafigyel működésének tágan és szűken vett érintettjeire.
40.000 fogyasztó a szupermarketek ellen
Negyvenezer fogyasztó írta alá a világ minden tájáról azt a petíciót, amely a kereskedelmi láncok tisztességtelen forgalmazói magatartásának szigorúbb szabályozását követeli.
Részvényesi demokrácia vagy részvételi demokrácia?
A gazdasági válság csak kiélezte azt az ellentétet, amely évtizedek óta jellemzi számos nagyvállalat menedzsmentjének és részvényeseinek kapcsolatát. És akkor még szó sincs egy tágabb felelősségvállalásról, a cég által érintett polgárok és közösségek, vagyis a „stakeholderek” szempontjairól, amely ugyancsak sokszor ütközik a részvényesek céljaival.
Újra elindul az Adománykonvoj
A világon még mindig minden nyolcadik ember éhezik, és ez a probléma Magyarországon is fennáll. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület ezért nyolcadik alkalommal is elindítja az Adománykonvojt.
60 ezer eurós társadalmi célú pályázatot indítanak
Társadalmi célú pályázatot indít el Magyarországon az UniCredit Alapítvány „Szociális innováció: gazdasági lehetőségek hátrányos helyzetű helyi közösségek számára” elnevezéssel.
Jó üzlet jót tenni
Az üzleti etika messze nem jótékonykodást jelent, hanem annak felismerését, hogy egy vállalkozás a társadalmi környezet és az ökoszisztéma szerves része. A cégek zöldülése anyag- és költségmegtakarítással jár, etikus üzletvitelükkel pedig renomét szereznek, amely piaci előnyre konvertálható.
Szövetkezet: nem átkos, hasznos!
A szövetkezetek döntő többsége ma több mint vállalkozás: küldetésükben társadalmi feladatokat is ellátó szervezetek. A versenyszférában vagy a szociális gazdaságban egyaránt fellelhetők, és jelen vannak a civil szférában is. A tagjai a tulajdonosok, akik a fogyasztókból, termelőkből, illetve a szövetkezeti dolgozókból állnak.
Megéri etikusnak lenni
Az első Üzleti Etikus Cégek Fórumán számtalan érdekes példa hangzott el az elmúlt években Üzleti Etikai Díjat nyert vállalatok képviselőitől. Szinte valamennyi példa – akár kisvállalati vagy nagyvállalati – rávilágít arra, hogy az etikus viselkedés belülről fakad, és személyhez köthető. Tenni mindenki tud, ha akar.
A felelősségvállalás teszi etikussá az üzletet
Üzleti etikával foglalkozó tudósok, üzletemberek, gondolkodók gyűltek össze csütörtök délután, hogy megvitassák az üzleti etika iránt elkötelezettek felelősségét az idén először összehívott Üzleti Etikus Cégek Fórumán, ahol a korábbi Üzleti Etikai Díjat nyert cégek közül többen is bemutatták programjaikat. A jó példák révén is igazolást nyert, hogy etika és profit nem egymást kizáró fogalmak.
A felelősségvállalás nem jótékonykodás – szemlélet. De üzlet is!
A fenntarthatóság, a vállalat társadalmi felelősségvállalása nem póz, nem kipipálandó feladat, hanem – túl azon, hogy a cég valóban hozzájárul a társadalom egészének jobbá tételéhez – a vállalkozás jól felfogott gazdasági érdeke is, hiszen minden lépés, amely a hosszú távú fenntarthatóságot szolgálja, növeli a profitot is.
Gyereknapi kirándulás a kékbálna szívébe
Minden gyerek szeret állatkertbe menni. Pontosabban szeretne, ha tehetné. Éppen ezért 2013. május 30-án a Szívlapát Alapítvány szervezésében és a Microsoft YouthSpark Programjának jóvoltából hetven olyan, a Mezőcsáti kistérségben élő gyereket lát vendégül a Fővárosi Állat- és Növénykert, akinek más módon nem lenne lehetősége nemhogy Ashával megismerkedni, de még Budapestre látogatni sem.
A CSR a bölcsek köve
Kiváló hangulatban, rengeteg érdeklődő és cég megjelenésével zajlott le a CSR Piac rendezvény, amelyen a cégek lehetőséget kaptak jó gyakorlataik bemutatására. Az is eldőlt, hogy kik képviselik hazánkat az első Európai CSR díjon.
Párbeszéd az oktatás és gazdaság között
Mi lehet az útja annak, hogy az iskolákból kikerülő fiatalok önállóan és/vagy csapatban, de mindenképpen kreatívan és felelősségteljesen dolgozhassanak? Hogyan kell együttműködnie a képzőknek és későbbi alkalmazóknak a közös siker érdekében?
Íme, a Média a társadalomért idei díjazottjai
Sívó Júlia és Surányi z. András (szabadúszó filmkészítők), Altbäcker Zsuzsanna (Duna Televízió) és Krug Emília (168 Óra) kapta a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) „Média a Társadalomért” díját. Az elismeréseket február 6-án, ünnepi fogadáson adták át a Brit Nagykövetségen.
A vállalkozás, ami mindenkinek jó
A társadalmi vállalkozások miközben üzletelnek, a társadalmi igazságosság szempontjait érvényesítik a gazdaságban. Működésük alapelve, hogy a gazdasági, a társadalmi és a környezeti szempontok egyformán fontosak.
Van-e a vállalatnak is karmája?
A vállalatoknak többet kell tenniük a köz érdekében, mint eddig, hogy győzzenek a szorosabb versenyben és a csökkent vásárlóerő elcsábításában.
Így adományozzunk, hogy tényleg célba érjen!
Az év végén szerencsére egyre több ember érzi szükségét annak, hogy adományozzon, segítsen a rászorulóknak, civil szervezeteknek. De kinek adományozzunk? Kinek ne? Mire figyeljünk az adományozás során?
12.000 liter tej karácsonyra
Idén karácsonykor a miskolci és ózdi anya- és gyermekotthonokat ajándékozta meg 12.000 liter UHT tejjel a Tetra Pak. A közel 3 millió forint értékű adományt a vállalat egy karácsonyi ünnepségen adta át a 6 rászoruló borsodi intézmény, köztük a Miskolci Gyermekvédelmi Központ Gyermekek, valamint Családok Átmeneti Otthona, a Lorántffy Zsuzsanna Református Kismamaház, a Kistérségi Gyermekjóléti Intézmény – Gyermekek, valamint Családok Átmeneti Otthona és az Ökumenikus Segélyszervezet Szociális és Fejlesztő Központ, Miskolc Országos Módszertani Családok Átmeneti Otthona vezetőinek. A fennállásának idén 60. évfordulóját ünneplő Tetra Pak, 12 intézmény közül, a Szeretjük a tejet Facebook oldalon, közösségi szavazással választotta ki a borsod megyei otthonokat.
Itt az idő a cselekvésre!
Lezajlott a Magyar Fenntarthatósági Csúcs harmadik találkozója, amely ez alkalommal a társadalom egyik szegmensét, az üzleti szektort hívja párbeszédre. Oldalunkon részletes, folyamatosan frissülő beszámolót közlünk a konferenciáról, kérjük, kísérje figyelemmel!
Közösen a közösségért
A társadalmi felelősségvállalás inkább a nagyvállalatokra jellemző, ám az ő felelősségük kiterjed arra is, hogy a szűkebb környezetükben és a beszállítók körében is terjesszék a szemléletet. A Holcim programjait ez a filozófia hatja át.
Részvényes apácák
Némelyikük kisebbfajta celebbé vált azzal, hogy a vállalat lelkiismereteként hirdeti a társadalmi és ökológiai felelősségvállalás igéjét. De nem feltétlenül kell ehhez milliárdos résztulajdonosnak lenni: kétezer dollárnyi részvényért már hivatalos javaslattevő lehet az ember Amerikában.
Mitől lesz felelős a jövő vállalkozása?
Milyen lesz a világ és Magyarország 2020-ban? Milyenek ma, és milyenek lesznek a vállalatok 2020-ban? A futurisztikus kérdésekre a szakemberek a maguk módján próbáltak meg válaszolni a KÖVET október 17-én tartott konferenciáján.
Példamutató vállalatokat díjazott a Magyar Adományozói Fórum
Az Év Társadalmi Befektetési Programja mellett a leginnovatívabb, a legsikeresebb, és a legnagyobb hatást elérő vállalati támogatási programokat díjazta a Magyar Adományozói Fórum (MAF) 2012. október 4-én. A MAF Társadalmi Befektetések Díjakat a Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere fővédnökségével rendezett „MAF Partnerség.Hatás.Innováció. 2012” című konferencia záró programjaként adták át. A miniszter a díjátadón hangsúlyozta: a sikerhez új típusú mentalitásra van szükség Magyarországon.
Indul az idei „Tegyünk Együtt a Gyermekekért” program!
A „Tegyünk Együtt a Gyermekekért” program immár 11. éve segíti a leukémiás és daganatos beteg gyermekek rehabilitációját és egészséges klinikai táplálkozását. Az érintett gyermekek 90 százalékánál ugyanis problémát okoz a testsúlyingadozás. Az idei, most kezdetét vevő 14. TEGY program október 1-jétől november 4-éig tart.
Állatotthont támogat a Flairspring
A Flairspring pár hónapja nyitotta meg első üzletét Budapesten a Szabadság téren. A tulajdonosok a zártkörű megnyitón elmondták, a márka egyik legfontosabb értéke az, hogy bizonyos ügyeket támogat. Az egyik ilyen ügy, - amely a cégvezetőknek személyesen is nagyon fontos, hiszen öt befogadott kutyájuk van - a magyarországi állatmenhelyek támogatása.