3 kulcsszó az őszinte társadalmi felelősségvállaláshoz

Egyre több az olyan felelősségteljesen működő vállalat, amely nemcsak szlogenek szintjén, hanem valóban odafigyel működésének tágan és szűken vett érintettjeire.

Egyre több a felelős vállalat - kép: Pixabay

Biztos alap

A felelős működés teljes mértékben felülről induló kezdeményezés. Ha a vezető példamutatóan elkötelezett egy ügyben, a csapata követni fogja. Ha ez az elkötelezettség a cég alapelveibe, kultúrájába épül be, anélkül lesz mindenki számára egyértelmű, hogy magyaráznunk vagy magyarázkodnunk kéne. A fenntarthatóság alapgondolata nélküli cégkultúrát alakítsuk át! Kezdjük egyszerűbb kezdeményezésekkel, amelyek mind a közös, megálmodott új kultúra irányába mutatnak. Mindenkinek jobb, ha nem ad hoc akciókba öntjük a pénzt.

Bevonódás

Ahhoz, hogy egy cég hitelesen állhasson egy ügy mögött, arra van szükség, hogy minden egyes alkalmazottja is hitelesen képviselje azt. Ehhez viszont nem elég csak mondani a csapatnak, hogy mostantól szenvedélyesen elkötelezettek leszünk ilyen vagy olyan ügy mellett. Próbáljunk csapatépítő szemlélettel közelíteni, bátorítsuk a közös tevékenységet, a kreativitást és aktivitást. Ahhoz, hogy a dolgozók végül maguk is elkötelezett szóvivővé váljanak, engedjük bevonódni őket! Ez azonban nem jelenti azt, hogy visszaélhetnénk az idejükkel vagy a pénzükkel. A kötelező „szabadidős tevékenység” sokkal inkább negatív hatást ér majd el, semmint elkötelezettséget.

Őszinteség

Ez talán a legfontosabb mind közül. A vállalt ügyeknek valós kapcsolatban kell állniuk a céggel ahhoz, hogy hitelesen képviselhessük őket. Miért pont ezt a célt támogatjuk? Mitől vált fontossá számunkra? Tegyünk olyasmiért erőfeszítést, ami tényleg fontos nekünk, a cégünknek – így a hitelesség megkérdőjelezhetetlen. Ne legyünk túl harsányak. Ez a legjobb szándékot is visszatetszővé teheti.

A fenntartható működés több mint lehetőség
A hazai üzleti szektor leginkább a környezetvédelemre fókuszál a fenntarthatóság hét kiemelt aspektusa közül, miközben a legkisebb figyelem az átláthatóság biztosítására esik. A hazai vállalatok 62 százaléka kiemelten foglalkozik a környezeti felelősségvállalással a hét fenntarthatósági fókuszterület közül, miközben a teljes körű átláthatóság csak 26 százalékuk esetében kap elegendő figyelmet a napi működés során.

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo