3 kulcsszó az őszinte társadalmi felelősségvállaláshoz

Egyre több az olyan felelősségteljesen működő vállalat, amely nemcsak szlogenek szintjén, hanem valóban odafigyel működésének tágan és szűken vett érintettjeire.

Egyre több a felelős vállalat - kép: Pixabay

Biztos alap

A felelős működés teljes mértékben felülről induló kezdeményezés. Ha a vezető példamutatóan elkötelezett egy ügyben, a csapata követni fogja. Ha ez az elkötelezettség a cég alapelveibe, kultúrájába épül be, anélkül lesz mindenki számára egyértelmű, hogy magyaráznunk vagy magyarázkodnunk kéne. A fenntarthatóság alapgondolata nélküli cégkultúrát alakítsuk át! Kezdjük egyszerűbb kezdeményezésekkel, amelyek mind a közös, megálmodott új kultúra irányába mutatnak. Mindenkinek jobb, ha nem ad hoc akciókba öntjük a pénzt.

Bevonódás

Ahhoz, hogy egy cég hitelesen állhasson egy ügy mögött, arra van szükség, hogy minden egyes alkalmazottja is hitelesen képviselje azt. Ehhez viszont nem elég csak mondani a csapatnak, hogy mostantól szenvedélyesen elkötelezettek leszünk ilyen vagy olyan ügy mellett. Próbáljunk csapatépítő szemlélettel közelíteni, bátorítsuk a közös tevékenységet, a kreativitást és aktivitást. Ahhoz, hogy a dolgozók végül maguk is elkötelezett szóvivővé váljanak, engedjük bevonódni őket! Ez azonban nem jelenti azt, hogy visszaélhetnénk az idejükkel vagy a pénzükkel. A kötelező „szabadidős tevékenység” sokkal inkább negatív hatást ér majd el, semmint elkötelezettséget.

Őszinteség

Ez talán a legfontosabb mind közül. A vállalt ügyeknek valós kapcsolatban kell állniuk a céggel ahhoz, hogy hitelesen képviselhessük őket. Miért pont ezt a célt támogatjuk? Mitől vált fontossá számunkra? Tegyünk olyasmiért erőfeszítést, ami tényleg fontos nekünk, a cégünknek – így a hitelesség megkérdőjelezhetetlen. Ne legyünk túl harsányak. Ez a legjobb szándékot is visszatetszővé teheti.

A fenntartható működés több mint lehetőség
A hazai üzleti szektor leginkább a környezetvédelemre fókuszál a fenntarthatóság hét kiemelt aspektusa közül, miközben a legkisebb figyelem az átláthatóság biztosítására esik. A hazai vállalatok 62 százaléka kiemelten foglalkozik a környezeti felelősségvállalással a hét fenntarthatósági fókuszterület közül, miközben a teljes körű átláthatóság csak 26 százalékuk esetében kap elegendő figyelmet a napi működés során.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo