3 kulcsszó az őszinte társadalmi felelősségvállaláshoz

Egyre több az olyan felelősségteljesen működő vállalat, amely nemcsak szlogenek szintjén, hanem valóban odafigyel működésének tágan és szűken vett érintettjeire.

Egyre több a felelős vállalat - kép: Pixabay

Biztos alap

A felelős működés teljes mértékben felülről induló kezdeményezés. Ha a vezető példamutatóan elkötelezett egy ügyben, a csapata követni fogja. Ha ez az elkötelezettség a cég alapelveibe, kultúrájába épül be, anélkül lesz mindenki számára egyértelmű, hogy magyaráznunk vagy magyarázkodnunk kéne. A fenntarthatóság alapgondolata nélküli cégkultúrát alakítsuk át! Kezdjük egyszerűbb kezdeményezésekkel, amelyek mind a közös, megálmodott új kultúra irányába mutatnak. Mindenkinek jobb, ha nem ad hoc akciókba öntjük a pénzt.

Bevonódás

Ahhoz, hogy egy cég hitelesen állhasson egy ügy mögött, arra van szükség, hogy minden egyes alkalmazottja is hitelesen képviselje azt. Ehhez viszont nem elég csak mondani a csapatnak, hogy mostantól szenvedélyesen elkötelezettek leszünk ilyen vagy olyan ügy mellett. Próbáljunk csapatépítő szemlélettel közelíteni, bátorítsuk a közös tevékenységet, a kreativitást és aktivitást. Ahhoz, hogy a dolgozók végül maguk is elkötelezett szóvivővé váljanak, engedjük bevonódni őket! Ez azonban nem jelenti azt, hogy visszaélhetnénk az idejükkel vagy a pénzükkel. A kötelező „szabadidős tevékenység” sokkal inkább negatív hatást ér majd el, semmint elkötelezettséget.

Őszinteség

Ez talán a legfontosabb mind közül. A vállalt ügyeknek valós kapcsolatban kell állniuk a céggel ahhoz, hogy hitelesen képviselhessük őket. Miért pont ezt a célt támogatjuk? Mitől vált fontossá számunkra? Tegyünk olyasmiért erőfeszítést, ami tényleg fontos nekünk, a cégünknek – így a hitelesség megkérdőjelezhetetlen. Ne legyünk túl harsányak. Ez a legjobb szándékot is visszatetszővé teheti.

A fenntartható működés több mint lehetőség
A hazai üzleti szektor leginkább a környezetvédelemre fókuszál a fenntarthatóság hét kiemelt aspektusa közül, miközben a legkisebb figyelem az átláthatóság biztosítására esik. A hazai vállalatok 62 százaléka kiemelten foglalkozik a környezeti felelősségvállalással a hét fenntarthatósági fókuszterület közül, miközben a teljes körű átláthatóság csak 26 százalékuk esetében kap elegendő figyelmet a napi működés során.

Véleményvezér

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.
Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo