3 kulcsszó az őszinte társadalmi felelősségvállaláshoz

Egyre több az olyan felelősségteljesen működő vállalat, amely nemcsak szlogenek szintjén, hanem valóban odafigyel működésének tágan és szűken vett érintettjeire.

Egyre több a felelős vállalat - kép: Pixabay

Biztos alap

A felelős működés teljes mértékben felülről induló kezdeményezés. Ha a vezető példamutatóan elkötelezett egy ügyben, a csapata követni fogja. Ha ez az elkötelezettség a cég alapelveibe, kultúrájába épül be, anélkül lesz mindenki számára egyértelmű, hogy magyaráznunk vagy magyarázkodnunk kéne. A fenntarthatóság alapgondolata nélküli cégkultúrát alakítsuk át! Kezdjük egyszerűbb kezdeményezésekkel, amelyek mind a közös, megálmodott új kultúra irányába mutatnak. Mindenkinek jobb, ha nem ad hoc akciókba öntjük a pénzt.

Bevonódás

Ahhoz, hogy egy cég hitelesen állhasson egy ügy mögött, arra van szükség, hogy minden egyes alkalmazottja is hitelesen képviselje azt. Ehhez viszont nem elég csak mondani a csapatnak, hogy mostantól szenvedélyesen elkötelezettek leszünk ilyen vagy olyan ügy mellett. Próbáljunk csapatépítő szemlélettel közelíteni, bátorítsuk a közös tevékenységet, a kreativitást és aktivitást. Ahhoz, hogy a dolgozók végül maguk is elkötelezett szóvivővé váljanak, engedjük bevonódni őket! Ez azonban nem jelenti azt, hogy visszaélhetnénk az idejükkel vagy a pénzükkel. A kötelező „szabadidős tevékenység” sokkal inkább negatív hatást ér majd el, semmint elkötelezettséget.

Őszinteség

Ez talán a legfontosabb mind közül. A vállalt ügyeknek valós kapcsolatban kell állniuk a céggel ahhoz, hogy hitelesen képviselhessük őket. Miért pont ezt a célt támogatjuk? Mitől vált fontossá számunkra? Tegyünk olyasmiért erőfeszítést, ami tényleg fontos nekünk, a cégünknek – így a hitelesség megkérdőjelezhetetlen. Ne legyünk túl harsányak. Ez a legjobb szándékot is visszatetszővé teheti.

A fenntartható működés több mint lehetőség
A hazai üzleti szektor leginkább a környezetvédelemre fókuszál a fenntarthatóság hét kiemelt aspektusa közül, miközben a legkisebb figyelem az átláthatóság biztosítására esik. A hazai vállalatok 62 százaléka kiemelten foglalkozik a környezeti felelősségvállalással a hét fenntarthatósági fókuszterület közül, miközben a teljes körű átláthatóság csak 26 százalékuk esetében kap elegendő figyelmet a napi működés során.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo