Felelős vállalat cikkek


Jó tanulókat támogat a Zsidai-csoport

Jó tanulókat támogat a Zsidai-csoport 

Hátrányos helyzetű, jól tanuló gyerekeket támogat a Zsidai Gasztronómiai Csoport a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat ösztöndíj programjának keretében. A cégcsoport 2018-ban döntött arról, hogy hátrányos helyzetű, kitűnő tanuló általános iskolás gyerekeket karol fel és támogat gyerekenként havi 35 000 Ft-os ösztöndíjjal a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat ösztöndíj programjának keretében.
21 millió dollárt ad a Philip Morris az illegális kereskedelem ellen

21 millió dollárt ad a Philip Morris az illegális kereskedelem ellen 

A Philip Morris International kihirdette a PMI IMPACT második fordulójának nyerteseit: 21 millió dollárt kapnak az illegális kereskedelem és bűnözés elleni küzdelemmel foglalkozó programok.
Telepakolják az Audi győri gyárának tetejét napelemekkel

Telepakolják az Audi győri gyárának tetejét napelemekkel 

Az Audi Hungaria két logisztikai központjának tetején, mintegy 160 000 négyzetméteren épít az E.ON egy 12 megawatt beépített csúcsteljesítményű naperőműparkot. A projekt megvalósításával az Audi Hungaria gyárterületén fog működni Európa legnagyobb épületen kialakított fotovoltaikus rendszere. Az építési munkálatok idén augusztusban kezdődnek, a tervek szerint 2020 januárjától indulhat a zöldenergia termelése.
A nyomda is lehet zöld

A nyomda is lehet zöld 

Általában a nyomdaipart nem tartják számon, a legkörnyezetkímélőbb tevékenységek között. Gellér Róbert, a Gelbert ECOprint tulajdonos ügyvezetője szerint azonban ez az iparág is működtethető fenntarthatóan és már rég nincs olyan rossz hatással a környezetre, mint akár néhány évtizeddel ezelőtt is.
Nem mellékes ügy a környezetvédelem a magyaroknak

Nem mellékes ügy a környezetvédelem a magyaroknak 

A klímaváltozást, illetve a környezetszennyezést tartják az egyik legnagyobb társadalmi kihívásnak hét európai ország lakói. A felmérésből az is kiderült, öt magyarból négy a saját eszközeivel is igyekszik tenni valamit az üvegházhatás ellen.
Újabb tíz cég az Üzleti Etikai Díjasok között

Újabb tíz cég az Üzleti Etikai Díjasok között 

Immár 91 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. A széles zsűri tagjai tizenkilencedik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis-, közép-, és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális cégeknek.
Tíz céget ismertek el az Üzleti Etikai Díjjal

Tíz céget ismertek el az Üzleti Etikai Díjjal 

Immár 91 cég viselheti az üzleti etikus vállalat jelzőt Magyarországon. Az alapítók tizenkilencedik alkalommal ítélték oda a díjakat az etikus jelző viselésére érdemes kis-, közép-, és nagyvállalatoknak, illetve multinacionális cégeknek.
Gyümölcsöt osztottak a cementgyári dolgozók

Gyümölcsöt osztottak a cementgyári dolgozók 

Közel háromszázötvenezer forint értékben osztottak szét gyümölcsöt a Királyegyházi Cementgyár munkavállalói Szentlőrinc, Királyegyháza és Bükkösd óvodáiban, általános iskoláiban, szeptemberben. A jótékonysági akció nem egyedüli, egy olyan sorozat első állomása, ahol a munkavállalók felajánlják juttatásaik egy részét a helyi közösségek javára.
Tudod mekkora légszennyezéssel jár az emailed?

Tudod mekkora légszennyezéssel jár az emailed? 

A szerverközpontok valósággal zabálják az elektromos áramot, nemcsak a gépek működtetésére, hanem hűtésükre is. Az IT-szektor nagyágyúi igyekeznek megújuló energiából fedezni az adatközpontok működtetését. De az internet energiafogyasztása exponencálisan nő. Online ténykedései ökolábnyomával az egyszerű felhasználó nem igazán van tisztában.
Megabeszerzés: az Apple és három másik cég együtt veszi a zöldáramot

Megabeszerzés: az Apple és három másik cég együtt veszi a zöldáramot 

A világvállalatok zömében 20 megawattnál nagyobb kapacitású árambeszerzési ügyleteket kötnek a megújuló energiás szolgáltatókkal. De mi van a többiekkel? Öt megawatt alatt nem nagyon mozdulnak meg a nemzetközi cégek. A kisebb léptékű áramigények zöld módon történő fedezésére több piaci szereplő fogott össze egy új szerződésben, ami modellértékű lehet a kisebb cégek számára.

A sör és a kóla is lehet környezetbarát 

Közel 430 cég csatlakozott a tudományos alapú emissziócsökkentés programjához, hogy a szennyezésükkel és a párizsi klímaegyezmény céljaival arányosan mérsékeljék kibocsátásukat. A nagy italgyártók is szorgosan csökkentik ökolábnyomukat.

A társadalmi haszon is lekönyvelhető? 

A vállalatoknál egyre fontosabb a küldetéstudat, ami meghatározza a cégfilozófiát, a márka kommunikációját és társadalmi felelősségvállalását is. A B vállalatoknál már törvényileg kötelező annak számosítása és könyvelése, hogy a cég hogyan teljesít a küldetéstudatához mérten.

Értékvezérelt vállalat: a cégvezér egyben küldetésvezér 

A cégvezetők úgy vélik, a társadalomtudatos üzletvitel növeli a vállalat teljesítményét, de még érzik, hogy saját cégüknél lenne mit javítani e téren. Szakadék van a szándékok és a tettek között. Ötletek ennek áthidalására.

Kitalálnád melyik a világ legnagyobb B vállalata? 

Segítünk: a Danone North America. A Danone-csoport nyolc leányvállalata szerezte meg a Benefit Corporation, vagyis a B vállalat cégformát, melyet olyan cégek kapnak meg, mely a társadalmi közérdeket szolgáló küldetést a profitérdekkel egyenrangú tényezőként kezelik. A cég B vállalattá alakítása során 1500 kérdést tett fel magának a menedzsment.

Így hamukálnak az olajcégek a klímaváltozásról 

Nem ismerik el, hogy jelentős szerepük volt a létrejöttében, hogy most zajlik, és hogy azonnali cselekvésre lenne szükség. Fenntarhatósági és etikai jelentéseikben valami távoli dologkként kommunikálják a globális felmelegedést, amit majd egyszer kezelni kellene. Ha egyáltalán érdemes és már nincs túl késő ehhez.

A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal 

Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.

Pro bono: Erin Brockovich után szabadon 

Szervezett rendszere van már annak, hogyan vállalják el az elit multinacionális ügyvédi irodák a civil szervezetek ügyeit pro bono, azaz ingyen. A cél, hogy ezzel hozzájáruljanak egy fenntarthatóbb és igazságosabb társadalom megteremtéséhez.

A siker titka a világjobbítás? 

A társadalomtudatos cégforma, a B Corp növekedésének mértékéről állt elő meglepő adattal egy brit kutatás. Az ilyen vállalkozások huszonnyolcszor gyorsabban nőnek, mint Anglia GDP-je, mely évente 0,5 százalékkal bővül.

Nyílt nap február 23-án építőanyagra pályázóknak 

Már több mint 10 millió forint értékű építőanyag gyűlt össze a 2018. évi, gyermekintézmények és műemlékek beruházásait építőanyaggal támogató Várépítő pályázaton és ez még nem a vége. Pályázni szándékozó intézmények sok praktikus tanácsot kaphatnak, hasznos információval gazdagodhatnak a február 23-án megrendezésre kerülő Várépítő napon, Budapesten, a Kortárs Építészeti Központban.

Túl a profiton: vállalkozni a nagyobb jóért? 

Már Magyarországon is egyre gyakrabban találkozhatunk a „társadalmilag hasznos vállalkozás” kifejezéssel, ugyanis egyre nagyobb ökoszisztémája épül ki a társadalomtudatos üzleti működésnek. Na de mit érdemes tudni ezekről a vállalkozásokról? Kik ők és hogyan működnek? És mennyire lehet nyereséges egy ilyen cég üzemeltetése?

Ökolábnyom után jön a karmalábnyom 

A fenntarthatóság következő forradalma az lehet, ha egyén, politikus, kormány, cég, vezérigazgató teljes hatástényezőjét – impaktját – mérik interperszonális, társadalmi, emberi jogi szinten. Ez lesz a karmalábnyom.

Márta Irén: jót tenni jó 

Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (a BCSDH) szervezet igazgatója nyerte el ebben az évben a Fenntarthatóság Szakmai Követe elismerést. Ebből az alkalomból a fenntarthatóság hazai helyzetéről beszélgettünk a szakemberrel.

Etikus vállalati kultúra: tenni is kell érte 

Az etikus működés, a felelős gondolkodás hatása egy vállalat eredményességére nehezebben ragadható meg, mint mondjuk a bankszámlán található egyenleg. Ez azonban csak első pillantásra tűnik így – figyelmeztet szakértőnk.

60 ezer euró társadalmi vállalkozásoknak 

Harmadik alkalommal hirdeti meg az UniCredit Bank és az UniCredit Alapítvány társadalmi célú pályázatát nonprofit szervezetek számára.  A 60.000 euró összdíjazású „Lépj Velünk!” társadalmi innovációs program idén a társadalmi vállalkozásokra fókuszál.

Ötödik alkalommal nyertek magyar vállalatok a BrandTrend-del 

Október 11-12-én Dubajban rendezték meg a World Sustainability Congress eseményt, melyen a világ számos országából – többek között Magyarországról - vezető nagyvállalatok vehették át a Global Sustainability Award elismerést.

Fiatal tehetségeket támogató közösségi oldalt indít az Unicredit 

Korszakalkotók néven indítja el új programját az Unicredit Bank 2017 október 11-én. A kiváló teljesítményt középpontba állító program arra hívja fel a bank ügyfeleit és a nagyközönséget, hogy támogassák a tehetséges magyar fiatalokat.

Nem csak a részvényár, a társadalmi értékteremtés is fontos 

A részvényesi érték mellett ma már egyre nagyobb szerepet kap a társadalmi és környezeti értékteremtés a vállalatok életében. Ennek érdekében a Capital Communications stratégiai kommunikációs ügynökség impact branding néven új kommunikációs szolgáltatást indított. Az ügynökség a befektetők által egyre szélesebb körben alkalmazott impact investing célját és kritériumait ültette át a branding és a vállalati kommunikáció területére.

Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket 

Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.

A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat 

Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.

Luxemburg-békedíjat kapott László Ervin 

Luxemburg-békedíjat kapott László Ervin professzor, a magyar származású, nemzetközi hírű gondolkodó, a Budapest Klub megalapításáért és a szervezettel véghezvitt humanitárius tevékenységéért. László Ervint ugyanezen tevékenységért már két alkalommal jelölték Nobel-békedíjra is.

Jótékonykodnak a cégek, ha éppen eszükbe jut 

Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. Ám a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.

Etikus befektetésre vált az óriásbiztosító 

130 milliárd dollárt, vagyis szinte összes likvid tőkéjét etikus alapelvek alapján fekteti be a világ második legnagyobb viszontbiztosítója, a Swiss Re. A cég vezetése úgy véli, ez a befektetési politika csökkenti a kockázatokat.

Emissziócsökkentésétől lesz szexi egy márka: az Apple toronymagasan vezet 

A felvilágosult, ökotudatos fogyasztók értékelik, ha egy márka demonstrálja, mennyire környezetbarát. Eddig a cégek csak egyes projekteknél jelezték, hogy azzal mennyi karbonkibocsátásnak veszik elejét. Ezek a számok egyre fontosabb marketingeszközökké válnak. A Fortune 500-as mezőnyben nyilvánvaló: minél nagyobb egy vállalat, annál inkább példát mutat a zöldülésben.

Eljött az aktivista vállalatok kora? 

A vállalatok egyre többször a társadalmat megosztó, politikai témákban is felemelik a szavukat – legalábbis Amerikában. Trumpot például hirdetésekben igyekeztek meggyőzni a klímaegyezményben maradásról, most pedig, a negatív döntés után sorra állnak ki az elnökkel szemben. Itthon egyelőre az a cég, amelyik így tesz, vagy tenne, inkább csendben mond véleményt. De megéri a véleménynyilvánítás a kockázatot?

Pénz nélkül is lehet ám zöldülni! 

2017-ben 7 vállalat és 2 intézmény mutatta be fejlesztéseit az Ablakon Bedobott Pénz programban. A nyertes vállalati fenntarthatósági programok között komoly beruházás és ráfordítást nem igényő ötlet is van.

Újságban hirdet még a Facebook is 

Egész oldalas napilapos hirdetést vásárolt a netes világ egyik legnagyobb vállalata. Meglepő? Valójában a Facebook nem magát hirdeti, afféle társadalmi felelősségvállalási akcióról van szó.

A vállalatnak is megéri az önkéntes munka 

Óvodák kerítését festő felsővezetők, hajléktalanoknak ételt osztó menedzserek, kórházak gyermekosztályait felújító informatikusok, hátrányos helyzetű fiatalokat mentoráló kollégák. Ma már Magyarországon is találkozhatunk a vállalati önkéntesség számos formájával, de az arra rászoruló intézményeknek nyújtott fizikai segítség mellett egyre elterjedtebb a pro bono, más néven tudás alapú önkéntesség is. Ezért indult most összefogás.

Ne csak a szomszéd legyen zöldebb! 

A zöldülés jót tesz a környezetünknek, de az üzletünknek is, hiszen ha utánaszámolunk, a tartósabb eszközök használatának és az újra hasznosításnak köszönhetően pénzt takaríthatunk meg. Apró lépésekkel is sokat tehetünk, nem is gondolnánk, hogy milyen aprókkal és milyen sokat.

Megnyitott az első újrahasznosító pláza 

Megnyitott az első olyan pláza, ahol kizárólag újrahasznosított termékeket árulnak. Az egyik osztályon leadhatjuk, ami már nem kell, a többi tizennégy szaküzletben pedig megvehetjük, amire szükségünk van, a bútortól az it-cuccokig.

Az iskolából indul a fenntartható vállalkozás 

2017. április 4-én a Budapesti Corvinus Egyetem és a magyar GDP 30%-át termelő vállalatokat tömörítő Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) stratégiai együttműködést kötött annak érdekében, hogy a fenntarthatóság alapelvei minél jobban beépüljenek gazdasági képzésbe, és ennek segítségével az üzleti gyakorlatba.

A különbség a jó működés és a jó marketing között 

A B Corp-ok arra adnak választ, hogyan lehetnek az üzleti vállalkozások egyszerre profitorientáltak és a pozitív társadalmi változások eszközei. Túllépnek azon a hagyományos CSR-képen, melynek keretében a vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége az üzleti működéstől gyakorlatilag elszigetelt programként működik. A modell szerint jelenleg is több tízezer cég méri működését, a minősítést elnyerő több mint 2000 B Corp között pedig 2017 februárjában a magyar vállalkozások között elsőként a Civil Support is helyet kapott.

Mindegy mit csinál Trump, a klímavédelem marad 

Folytatódnak a klímavédelmi célú globális intézményi és magánszektorbeli programok akkor is, ha az Egyesült Államok visszafogja vagy visszafordítja környezetvédelmi erőfeszítéseit - áll a Moody's Investors Service tanulmányában. Véleményük szerint a magánszektor lendületét már nem fogja vissza semmi.

Luxusmárka koppintja a szegények ruháját 

Vannak olyan divattermékek, amelyek kifejezetten valamilyen társadalmi probléma megoldását célozzák, mások inkább csak a profitot. De a felelős tervezők ötleteire olykor ők is vevők, talán túlságosan is.

Menekülteknek is szuper dizájnt kreált az IKEA 

Az IKEA Better Shelter névre keresztelt, menekültek számára készült átmeneti otthon dizájnja kapta a londoni Design Museum áhított Beazley Díját 2016-ra. A zsűri indoklása szerint azért, mert zseniálisan reagál egy valós krízisre.

Nem az Apple a legzöldebb 

A világsajtó beharangozta, hogy az Apple lett a legzöldebb cég a Greenpeace szerint. De egy futó ránézés a szervezet környezetbarát vállalatokat rangsoroló listájára is elég arra, hogy lássuk: 9 vállalatnak sikerült legalább négy szempontból is A osztályzatot kapnia. De amelyik 100%-ban megújulókból működik és 5 jeles osztályzattal büszkélkedhet, az nem az Apple, hanem a Switch. Alaposan leszerepelt az összesítésben viszont a Netflix.

Így takarják el a szennyező cégek a vétkeiket 

Zöldmosás. Angolul greenwashing. Ezt a kifejezést használják arra, amikor egy cég elfedi környezetszennyező tevékenységét, és jóval zöldebbnek állítja be magát, mint amilyen. Néhány ötlet arra, hogyan ne lépjen bele egy cég a marketingjében a zöldmosás csapdájába.

Üzletiesedő világmegváltás 

A hatásbefektetők pontosan akarják látni, hogy mit kapnak a pénzükért, hány ember életére van pozitív hatással a vállalkozás vagy projekt, amibe fektetnek, és közben profitra is számítanak. A hatásbefektetők 2007 és 2015 között 40 milliárd dollárt invesztáltak világjobbító célokra, a hozam azonban még mindig kérdéses.

A zöldülés a nyereséget növeli 

Nyereségesebbek a zöld cégek. A vállalkozás gazdasági lábnyoma és ökológiai lábnyoma között szoros az összefüggés. Azok a cégek, amelyek visszafogják, sőt beszüntetik az erőforrások környezetszennyező pazarlását, nagy pénzeket spórolnak meg.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Pátyra költözött a dm márkás termékek nemzetközi elosztó központja

Pátyra költözött a dm márkás termékek nemzetközi elosztó központja 

Az elmúlt években több területen is fontos lépések történetek a dm gazdasági közösségében.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Pénzszerzés

Napelemes pályázat: elindultak a kifizetések

Napelemes pályázat: elindultak a kifizetések  

11 ezer háztartásnak ítéltek meg összesen több mint 45 milliárd forint támogatást.

Adózás

Sokan ajánlhatják még fel személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát

Sokan ajánlhatják még fel személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát 

Tállai András: egyre többen rendelkeznek adójuk 1+1 százalékáról - keddig lehet beadni az adóbevallást.

Klímablog

Megrohamozták a napenergiás pályázatot

Megrohamozták a napenergiás pályázatot  

Meghaladta a tízezret a kedvezően elbírált támogatási kérelmek száma a modern napelemes rendszerek telepítését támogató pályázaton.

Infokom

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél?

Árulkodó jelek: ha ezt látja, baj van a cégénél? 

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo