A sör és a kóla is lehet környezetbarát

Közel 430 cég csatlakozott a tudományos alapú emissziócsökkentés programjához, hogy a szennyezésükkel és a párizsi klímaegyezmény céljaival arányosan mérsékeljék kibocsátásukat. A nagy italgyártók is szorgosan csökkentik ökolábnyomukat.

A Molson Coors sörgyár a Tudományos Alapú Célok nevű kezdeményezés részeként közel 430 vállalathoz hasonlóan csökkenti légszennyezését. A Molson Coors 2025-ig 20 százalékkal csökkenti kibocsátását a 2017-es bázisévhez képest, teszi ezt méghozzá a teljes ellátási láncára vonatkozóan.

Csakhogy az italgyártás nemcsak a gyárak kéményeiről és az energiafogyasztásról szól, hanem a vízhasználatról is. A cég jelenleg 3,57 hektoliter vizet használ el egy hektoliter sör előállítására. Tervei szerint ezt a vízmennyiséget 2,8 hektoliterre csökkenti 2025-re, amivel 2,1 milliárd gallon vizet spórol meg. Emellett 630 GWh-nyi energia elfogyasztását is elejét veszi. Mivel a teljes beszállítói hálózatról van szó, a cég kétmillió dollárt ajánlott fel azoknak a termelőknek, akik fenntartható módszerekre kívánnak átállni a farmjukon.

Kép: Pixabay

A Pepsi-Co is közzétette zöldülésének legújabb adatait. Amint a vállalat éves fenntarthatósági jelentéséből kiderült, 2017-ben a Pepsi 2,2 százalékkal csökkentette emisszióját, amivel már 11 százalékot teljesített a 2030-ra bevállalt 20 százalékos kibocsátáscsökkentésből (a 2015-ös bázisévhez képest). 2016-ban 2,1 millió tonna üvegházgáz kibocsátásának vette elejét a cég.

Teherszállítás: vissza a vitorlásokhoz?
Új reneszánsz következhet az áruszállításban, ahogy egyre több cég csökkentené környezeti lábnyomát, a legmodernebb technológiák mellett újra előtérbe kerülhetnek a régi, évszázadokig használt, de környezetbarát megoldások is.
Hogyan érte el a zöldülést a világcég? Elsősorban az üdítőitalautomatái és hűtőberendezéseit korszerűsítette, hogy azok kevesebb áramot fogyasszanak, s így a cégnek kevesebb legyen az áramlábnyomat, valamint az energia megtermeléséhez szükséges légszennyezés (ha széntüzelésű erőművek is résztvesznek a folyamatban). Az említett berendezések 19 százalékkal kevesebb üvegházgázkibocsátásért voltak felelősek, mint 2016-ban. A vállalat vízhasználata 2 százalékkal lett hatékonyabb egy év alatt.

A Pepsi-Co azon is rajta van, hogy flottájában növelje a zéró kibocsátású járművek számát. 2017-ben a cég vezetése száz darabra szóló rendelést adott le a Tesla új elektromos teherautóira.

(Greenbiz)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 
Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs 

Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.
Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot

Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot 

Mivel egyedül vétózott. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo