Felelős vállalat cikkek
Betegeknek segít a magyar startup
Autisták kommunikációját segítő okostelefonos applikációt fejleszt egy magyar csapat. Az ötlet nem teljesen újszerű, de az autista gyermekeket nevelő szülők életében forradalmi változást hozhat. A projekt még seed – azaz kezdeti fázisban van, de már találtak hozzá finanszírozót, méghozzá Magyarországon.
Zöldre vált a LEGO
A mindenki által ismert kis, színe műanyag kockák nemsokára talán már nem is műanyagok lesznek. A LEGO ugyanis 1 milliárd dán koronát - körülbelül 42 milliárd forintot - költ mostantól arra, hogy fenntartható alapanyagokra álljon át.
Mindenkinek megéri, ha a közös érdek az első
Az etikus működés alapja, hogy képesek legyünk csapatként tekinteni a tágabb környezetre, melynek érdekeit sajátunkként fogjuk fel - vélték az Üzleti Etikus Cégek Fórumának résztvevői. Ehhez pedig elkötelezett vezetőre, de motivált csapatra is szükség van.
CSR Piac 2015: a felelős vállalatok seregszemléje
A KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért és az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. közösen szervezte idén a CSR Piac kiállítást, amelynek fókusztémája a felelős foglalkoztatás volt. A rendezvény fővédnökségét Dr. Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára vállalta el. Az egész napos szakmai rendezvényt június 4-én tartották a Lurdy Konferencia- és Rendezvényközpontban.
Üzleti előny a sokszínűség
Bár egyre több cég látja, hogy a sokszínűség egyértelműen üzleti előnyt jelent, egyelőre kevesen foglalkoznak vele, hogy akár csak a generációk hatékony együttműködését fejlesszék a cégben – ez derül ki az MTD Tanácsadó Közösség friss kutatásából. Pedig nem bonyolult dolog az esélyegyenlőség, de annál eredményesebb. A kicsiknek kéne nagyot fejlődnie.
Tudatosabb célkitűzés hozhat csak eredményt
Bár egyre több vállalat igyekszik tenni valamit azért, hogy csökkentse a működése által okozott széndioxid-kibocsátást, csak nagyon kevesen vannak, akik számszerű, tudományosan megalapozott célokat tűznek ki e területen. Pedig csak így lehetne a környezet számára igazán hasznos és a vállalatok számára is vállalható eredményeket elérni a WWF szerint.
Az üvegházhatás ellen harcol a Napkirály cége
A most 350 éves Saint-Gobain 2010 és 2025 között egy átfogó környezetvédelmi és fenntarthatósági akciótervet hajt végre, amely során globális működésének teljes CO2-kibocsátását 20%-kal, energiafelhasználását pedig 15%-kal csökkenti.
Afrikában jártunk, segítettünk
A SanOdor Kft. célkitűzései között szerepel egy kézmosási, kézfertőtlenítési oktatóprogram létrehozása, melyen keresztül megtaníthatják a gyerekeknek az alapvető higiéniás szabályokat.
Kiből lesz idén Aranyanyu?
Ötéves lett a Richter Aranyanyu Díj. A jubileumi év méltó megünneplése alkalmából az alapítók új kategória létrehozásával tisztelegnek azok előtt a nők előtt, akiknek a munkája nélkülözhetetlen a társadalom számára, mégis a háttérben, csekély anyagi és erkölcsi megbecsülés mellett teszik a dolgukat.
Csatlakozzon a felelős munkáltatókhoz!
Az mtd Tanácsadó Közösség 2015. május 28-án vezeti be hazánkban a Diversity Chartert, azaz a Sokszínűségi Egyezményt , amelyhez alapítói lehetőséget biztosít. A kezdeményezéshez már számos ismert és kevésbé ismert vállalat jelezte előzetesen csatlakozási szándékát. A szervezők olyan további támogató jelentkezőket várnak, akik a kezdeményezés aláírásával – egy hosszú folyamat első lépéseként – az esélyegyenlőség mellett teszik le a voksot.
Lehet, hogy fenntarthatóbb, mint gondolná?
Sokat hallani mostanában arról, hogy a vásárlók egyre tudatosabbá válnak, és a felelős cégeké lesz a jövő. Sok kkv ilyenkor csak legyint, hisz a többségüknek nincs pénze látványos CSR programokra vagy nagy zöldítő akciókra. De lehet, hogy amit csinál, már most fenntarthatóbb, mint gondolja. Lássuk csak!
Befejezi az erdőirtást a McDonalds
Részben talán munkajogi és élelmiszerminőségi botrányai miatt érezte szükségét a gyorsétteremhálózat menedzsmentje, hogy egy politikailag korrekt üzenettel álljon elő. A McDonalds vállalta, hogy teljes ellátási láncát megtisztítja olyan alapanyagoktól, melyek gyártása erdőirtást okoz.
A felelős foglalkoztatásról szól az idei CSR piac
A KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért és az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. közösen szervezi idén a CSR Piac kiállítást, amelynek fókusztémája a felelős foglalkoztatás. A rendezvény fővédnöke Dr. Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára. Az egész napos szakmai rendezvényt június 4-én tartják a Lurdy Konferencia- és Rendezvényközpontban. A belépés ingyenes, a szervezők elsősorban a vállalatok társadalmi felelősségvállalása és a felelős foglalkoztatás iránt érdeklődőket várják.
Keserű valóságshow a divat világáról
Három tizenéves, divatmániás fiatalt röptettek a világ egyik legjobb módú országából Kambodzsába, hogy egy hónapig a saját bőrükön tapasztalják meg, hogy készülnek imádott és gyorsan cserélődő ruhadarabjaik.
6 tipp, hogy igazi túlélővé váljunk
Mi a titka, hogy olyan üzletet építsünk fel, ami évtizedeken át fennmarad? Ami ellenáll a válságok és a változó fogyasztói szokások viharainak és biztonsággal számíthatunk rá, hogy gyermekeinknek is átadhatjuk? Tuti recept persze nincs, de van néhány tippünk, amivel biztosabbá tehetjük a túlélést.
Növekedés is kell a fenntarthatóság mellett
Nagy sikerű előadást tartott Kitty van der Heijden, a World Resources Institute európai igazgatója és napjaink egyik meghatározó fenntarthatósági gondolkodója a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) üzleti reggelijén. A hazai vállalatvezetőknek tartott fórumon elgondolkodtató és meglepő adatok mentén világított rá, hogy a fenntarthatóságban milyen fontos szerep jut az üzleti szektornak.
Már fairek a bankok - de mit is jelent ez?
2015. február elsejétől hatályos a tavaly év végén elfogadott „fair bank” törvény, ennek kapcsán áttekintettük, mit is jelent a fair bankolás.
CSV: az új versenyelőny
Felelősségvállalás helyett közös értékteremtés – röviden így fogalmazható meg a legújabb fenntartható cégműködési elv. Ami tulajdonképpen lehet, hogy egyáltalán nem is új. Az viszont biztos, hogy mindenki jól jár vele. Tényleg.
Startupokat támogat a Ford
A Ford támogatja a detroiti központú startup vállalkozásfejlesztő projektet, a Techstars Mobility programot, hogy elősegítse az olyan újszerű közlekedési megoldások kifejlesztését, melyek segítenek megbirkózni a növekvő globális kihívásokkal, például az utak zsúfoltságával, a parkolás problémáival vagy a légszennyezéssel.
Kialakulóban van, vagy már létezik egy új gazdaság?
A KÖVET Egyesület idén december 5-én tartotta éves konferenciáját, amelyen az ’új gazdaság’ alapelveit járták körbe. A MagNet Közösségi Házban rendezett becsületkasszás rendezvényen számos gondolat fogalmazódott meg az új gazdasági modellel kapcsolatban az előadók és résztvevők részéről egyaránt.
A klímaváltozás nagy kihívás, de nagy lehetőség is
Az IPCC (Éghajlatváltozással Foglalkozó Kormányközi Testület) újabb jelentése ismét megkongatta a vészharangot a klímaváltozás kapcsán, de a jelenség komoly lehetőségeket is hordoz magában az inováció és a partneri együttműködések területén.
Egészségmegőrző adomány a Béres Alapítványtól
Tízmillió forintot meghaladó értékű Béres Cseppet adományozott a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak a Béres Alapítvány. A rászoruló emberek egészségének megőrzését segítő ajándékot Béres Klára, a Béres Alapítvány elnöke adta át Morva Emíliának, a Szeretetszolgálat közép-magyarországi régióvezetőjének.
A P&G és a Lidl 5 millió forinttal támogatja az éhező gyerekeket
Lezárult a Procter & Gamble és a Lidl közös, a vásárlókat is mozgósító adománygyűjtő akciója. A kampány lezárultával személyes és kötetlen esemény keretében adták át a Procter&Gamble és a Lidl vezetői a Gyermekétkeztetési Alapítvány képviselői számára az 5 millió forintos támogatást jelképező szimbolikus csekket.
Nem könnyű friss hazait választani
Egyre több olyan étterem van ma Magyarországon, amelyek számára fontos cél, hogy friss, szezonális és lehetőleg helyi termelőktől származó alapanyagokból főzzenek. Számos akadály hárul azonban eléjük, melyek miatt ezt nem tudják maradéktalanul érvényesíteni.
Élelmiszer-ipari cég lett az év legjobb női munkahelye
A Győr közeli, rábapatonai Tutti Élelmiszeripari Kft. nyerte el a Legjobb Női Munkahely 2013 elismerést. A fagylaltporokat, instant termékeket és táplálékkiegészítőket előállító vállalat 2014. november 13-án vette át a díjat a Magyar Női Karrierfejlesztési Szövetségtől – nem sokkal az Üzleti Etikai Díj elismerés előtt.
Pálmaolaj: csak tiszta forrásból
Az Unilever nyilvánosságra hozta a legfrissebb pálmaolaj-beszerzéssel kapcsolatos jelentését. Az összefoglaló szerint a vállalat az európai élelmiszer-portfóliójában felhasznált pálmaolaj száz százalékát nyomon követhető, igazoltan fenntartható forrásból szerzi be 2014 végére.
Ismét a MagNet a legfelelősebb bank Magyarországon
Negyedik alkalommal nyerte el „Az év társadalmilag felelős bankja” díjat a MasterCard Év Bankja pályázatán a MagNet Bank. Még soha nem nyerte el zsinórban négyszer ezt a díjat pénzintézet Magyarországon.
Jubileumi elismerés: 15. alkalommal kaptak díjat az üzleti etika zászlóvivői
A független, üzleti szereplők által nem befolyásolható Üzleti Etikai Díj 2000 óta, immár 15. éve kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben etikusan működő cégek elismerésében. Az idei megmérettetésen az eddigi ötvenöt díjazott mellett újabb 8 magyarországi bejegyzésű cég kapta meg az elismerést. A november 19-én este a Piac & Profit által rendezett ünnepélyes díjátadó gálára ez évben is a Magyar Fenntarthatósági Csúcs konferencia zárását követően került sor, nem véletlenül: ez is kiemeli az üzleti etika és a fenntartható fejlődés szoros kapcsolatát.
Pro Urbe Budapest díj dr. Béres Józsefnek
Buda, Óbuda és Pest egyesítésének 141. évfordulója napján, november 17-én, Tarlós István, Budapest főpolgármestere Pro Urbe Budapest díjat adott át dr. Béres Józsefnek, az idén 25 éves fennállását köszöntő Béres Gyógyszergyár elnökének az egészségügy, az oktatás és a kultúra területén nyújtott kiemelkedő és önzetlen támogatásáért, szolgálatáért.
Egy hét a beadásig! 10 kondenzációs kazán vár gazdára!
Az elmúlt hetekben megnyíló, a különböző épületszerkezeteket érintő energetikai korszerűsítést célzó Európai Unió által támogatott pályázatok mellett, idén ősszel a Várépítő pályázat fókuszába is az energetikai gondolkodás került. A Weishaupt Kft. felajánlásának köszönhetően év végéig akár 10 darab modern kondenzációs kazán illetve fűtési rendszer találhat gazdára gyorsított pályázati lebonyolítással.
„Válasszunk jó ügyet!”
A részvényesi szemlélet már nem elég a 21. században, az érintettek érdekeit – a munkavállaló családját, a várost, a társadalmat vagy akár a bioszférát – is szem előtt kell tartania egy vállalat vezetőjének, amikor döntéseket hoz. A tágabb kontextusban gondolkozó, napi gyakorlatban is érvényesített filozófiát nevezik a cégek társadalmi felelősségvállalásának. Ez nemcsak filantrópia, hanem céges önérdek is.
Sikeres vállalkozás "véletlenül"
Gyerekkoruk helyszínére, egy kelet-magyarországi kis faluba visznek munkát és pénzt a matyodesign alapítói. A hagyományos motívumokkal megálmodott, divatos kiegészítőkből szinte „véletlenül” lett sikeres vállalkozás.
A Medence Csoporté a SUSCO Média Díj
A zsűri egybehangzó döntése alapján a kreatív újrahasznosítás mestere, a Medence Csoport kapta meg a SUSCO Média Díjat 2014-ben. A médiazsűri tagjai a - győztesen kívül - magas pontszámmal jutalmazták a már nagyon várt Ivócsap Projektet, a Zöld Nyomdát, valamint a napelemes közvilágítással foglalkozó Packers Energo Light Kft. standját is.
A sikeres társadalmi vállalkozás receptje
A társadalmi vállalkozások működéséhez éppúgy elengedhetetlen a jó üzleti terv és a fenntartható gazdálkodás, mint minden más cégnél. Ahhoz azonban, hogy társadalmi szerepüket is sikeresen betöltsék, még sok másra is szükség van. A sikerrecept számos eleme minden cég számára hasznos tanács!
Versenyben a CSR
4 kategóriában, összesen 13 hazai vállalat jutott be a Magyar Adományozói Fórum (MAF) széles körben elismert szakmai megmérettetésének, a MAF Társadalmi Befektetések Díj pályázatának döntőjébe 2014-ben. A pályázat végső helyezéseit és a nyertes programokat a MAF októberi „Amit mérünk, javulni fog!” éves konfereciáján hozza nyilvánosságra.
Háromszor annyi erdőt pusztítunk el, mint az ukránok
Magyarországon fejenként kb. 85 kilogrammnyi a „papírlábnyomunk”, vagyis átlagosan ennyi papírt használunk el évente. Ennek jelentős részét a napi vásárlásainkból adódó csomagolóanyag mennyisége teszi ki.
Béke, szeretet és fagylalt
A lehető legjobb fenntartható módon terméket gyártani, eladni a szuperprémium kategóriában, és pozitív változásokat elindítani a társadalomban. Ki ne akarná? Van, aki meg is csinálta.
Deepwater Horizon: nagyobb a baj, mint gondolták
A négy évvel ezelőtt leégett, összedőlt és elsüllyedt fúrótorony miatt a Mexikói-öbölbe ömlött olaj nagyobb környezeti károkat okozott, mint azt korábban a kutatók feltételezték, még a fúrótoronytól 22 kilométerre is károsodtak a veszélyeztetett korallfajok.
Egy fa lesz a tájfun leghíresebb áldozata?
A Matmo tájfun számlájára írt, halálos áldozatok tucatjait követelő tajvani légi balesetről szóló hírek mellett a helyi média arról is beszámolt, hogy épületeket rombolt, fák százait döntötte ki a helyenként 155 kilométeres óránkénti széllökésekkel, sűrű esővel a nyomában elvonuló trópusi ciklon. A helyi közvélemény egy fa sorsát is különös aggodalommal figyeli.
Modellértékű siker
Még társadalmi vállalkozások között is ritka az a siker, amit az Ízlelő családbarát étterem ért el: a nyitás után nyolc hónappal nyereségessé váltak, most pedig a további egységek nyitása a terv. És ha mindez nem lenne elég különleges, alkalmazottaik kilencven százaléka fogyatékkal élő ember.
Magyar mezőgazdasági projekt az év öko-innovációja
Egy magyarországi mezőgazdasági talajkarbon projekt – The Clear Plate Project – nyerte el a 2degrees Awards Champions 2014 rangos elismerését „Social value” (azaz társadalmi értékteremtés) kategóriában. Ennek a projektnek a pozitív környezeti hatása egyenértékű azzal, mintha évente 1 millió autót nem indítanánk el!
Még egy hétig jelentkezhetnek a takarékosság bajnokai
Megvalósult szervezeténél az elmúlt 5 évben olyan környezetvédelmi intézkedés, amely egyben gazdasági hasznot is hozott? Csatlakozzon programunkhoz, mutassa be fejlesztését, és nyerje el a 2014-es díjak egyikét!
Családbarát vállalat kerestetik!
A Három Királyfi Három Királylány Mozgalom 2014-ben is meghirdeti a vállalatok számára alapított Családbarát Vállalat pályázatát. A pályázat célja családbarát szemléletre a munkáltatók is figyeljenek oda, ez legyen érték a vállalatok számára, építsék be ezt is a CSR stratégiájukba.
A világ érdeke a saját érdekünk
Talán túlzásnak hangzik, de az üzleti etika már nem csak egy filozófiai elgondolás, hanem az emberiség túlélésének a záloga - hangzott el többek között a Piac&Profit által szervezett Üzleti Etikus Cégek Fórumán. A délután során az etikus üzleti fejlődés lehetséges irányait vizsgálták a gazdasági élet szereplői és elméleti szakemberek a profit, a társadalom és a környezet hármas egységének függvényében.
Egyre jobban értékelik a fenntarthatóságot a befektetők
Nem a pénzügyi teljesítményt, sokkal inkább a megbízhatóságot tartják szem előtt a befektetők, amikor befektetési alapot választanak. Paradox módon a befektetők fele nem bízik abban, hogy alapkezelőik az ő érdekükben cselekednek.
Fórum az etikus üzletért
Az Üzleti Etikai Díjat nyert vállalatok és a díjalapítók 2013-ban úgy gondolták, megérett az idő arra, hogy összehívják az Üzleti Etikus Cégek Fórumát. Idén ismét összegyűlnek a gazdasági életben már érdemeket szerzett etikus cégek, hogy az etikus kapitalizmusról beszélgessenek. A tizennégy éve fennálló Üzleti Etikai Díjat kapott cégek képviselőin kívül a fórumon megszólalnak a moralitást, becsületet, együttműködést, emberi alapokon álló partnerséget szorgalmazó cégek meghatározó személyiségei is.
Kilóg a lóláb, ha hamis a felelősség
Visszaadni valamit a környezetünknek, a körülöttünk élőknek vagy egy értelmes ügyért csatarendbe állítani a kollégákat a céges kultúra egyik alapköve lehet - célt és értelmet ad a munkának és megerősíti a dolgozókat összetartó kötelékeket. Azonban felépíteni és fenntartani egy céget önmagában is kitölti a teljes munkaidőt, hatékonyan fenntartani mellette egy felelős társadalmi tevékenységet nagy kihívás, minden szempontból jobb tehát, ha az a cég működésének szerves része.
A Starbucks a Föld szolgálatában
Negyedik alkalommal hirdeti meg a Starbucks a Föld hónapját. A minden év áprilisában megrendezett esemény alkalmából a kávéházak partnerei a világ minden pontján önkéntes munkával segítik azokat a közösségeket, szervezeteket, melyek célja a környezetvédelem.