Fórum az etikus üzletért

Az Üzleti Etikai Díjat nyert vállalatok és a díjalapítók 2013-ban úgy gondolták, megérett az idő arra, hogy összehívják az Üzleti Etikus Cégek Fórumát. Idén ismét összegyűlnek a gazdasági életben már érdemeket szerzett etikus cégek, hogy az etikus kapitalizmusról beszélgessenek. A tizennégy éve fennálló Üzleti Etikai Díjat kapott cégek képviselőin kívül a fórumon megszólalnak a moralitást, becsületet, együttműködést, emberi alapokon álló partnerséget szorgalmazó cégek meghatározó személyiségei is.

Az Üzleti Etikai Díj megalapítása óta sokat változott a világ és a cégek felelősségtudata. Ez a fórum azért jött létre, hogy lássuk, hol tartunk ma, és merre fejlődhetünk tovább – nyitotta meg a tavalyi tanácskozást Demcsák Mária, a Piac & Profit alapító főszerkesztője, a 2000-ben létrehozott Üzleti Etikai Díj társalapítója.

2013-ban a fórumon egybegyűltek – előadók és hallgatóság – egyetértettek abban, hogy változtatni kell azon, ahogy az erőforrásokat használjuk, és ahogyan fogyasztunk. Az apró változások azonban nem elegendőek. Át kell alakítani az emberiség viszonyát az élethez, a természethez. Ebben a játszmában pedig mindenkinek megvan a szerepe. A politikusok dolga a szabályozás, ám az üzleti világ hatalma nagyobb: a biznisz-szféra tudja kiaknázni azokat lehetőségeket, amelyek esélyt teremtenek a fenntartható világ kialakítására – emelte ki László Ervin, a Budapest Klub elnöke, az Üzleti Etikai Díj társalapítója.

Mivel a multinacionális cégek az államok fölé nőttek – mutatott rá a tavalyi fórumon Botos Katalin professzor emeritus, a Szegedi Egyetem tanára –, ha a cégvilág nem etikus, a világ elveszett. Az alapvető erkölcsi normáknak pedig már gyerekkorban kell beépülniük a személyiségünkbe, hiszen, ahogyan az Üzleti Etikai Díjat elnyert vállalatok példája is tükrözi, az etikus üzleti cselekedetek mindig személyhez köthetők.

Vajon hol tartunk az úton ma? Mikor lesz etikus kapitalizmus? Hogyan lehet visszahozni a gazdaság íratlan törvényei közé a morális üzletvitelt? Elég-e manapság, hogy egy tekintélyes összeg átutalásával letudjuk a társadalom és környezet iránti felelősségünket? Hogyan lehet megkülönböztetni az igazán etikus céget a magát annak tartótól? Mik a társadalmi vállalkozások ismérvei? Miért szaporodnak világszerte? Működhet-e a társadalmi jólét érdekében a klasszikus kapitalizmusban egy vállalkozás? Milyen cégek viselhetik a „B Corporation” minősítést?

Ha mindezekre a kérdésekre szeretne választ kapni, jöjjön el az Üzleti Etikus Cégek Fórumára június 5-ikén! A felelős, etikus hazai cégek országos találkozóján a téma elismert szakértői mutatják be a legfrissebb trendeket. Találkozhatnak a hazai üzleti élet szereplőivel is, akik már elindultak az etikusság felé vezető úton.

REGISZTRÁCIÓ

További részletekért keresse a Piac & Profit konferenciaközpont munkatársait: [email protected], 06-1/239-9597

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo