Az üvegházhatás ellen harcol a Napkirály cége

A most 350 éves Saint-Gobain 2010 és 2025 között egy átfogó környezetvédelmi és fenntarthatósági akciótervet hajt végre, amely során globális működésének teljes CO2-kibocsátását 20%-kal, energiafelhasználását pedig 15%-kal csökkenti.

Az ENSZ Éghajlat-változási Kormányközi Testületének (IPCC) 2014-ben kiadott jelentése szerint a globális energiafogyasztás mintegy 32%-át az épített környezet fenntartása teszi ki, illetve ez további 19%-kal járul hozzá az üvegázhatást okozó gázok kibocsátásához. A kutatások és előrejelzések szerint 2050-re ez az energiaszükséglet várhatóan megduplázódik, a CO2-kibocsátás pedig 50–150%-kal növekedhet – hangzott el a fennállásának 350. évfordulóját ünneplő Saint-Gobain építőipari vállalatcsoport hazai rendezvényén, amelynek a francia nagykövet Rezidenciája adott otthont.

AZ IPCC azt is egyértelművé teszi, hogy a már meglévő és elérhető iparági innovációk és tervezési, építési és üzemeltetési best paractice-ek széles körű alkalmazásával 2050-re 46%-kal csökkenthető lenne az iparág energiafelhasználása.

„Ennek érdekében a Saint-Gobain 2010 és 2025 között egy átfogó környezetvédelmi és fenntarthatósági akciótervet hajt végre, amely során globális működésének teljes CO2-kibocsátását 20%-kal, energiafelhasználását pedig 15%-kal csökkenti.” – fűzte hozzá Tomáš Rosák, a Saint-Gobain regionális vezérigazgatója az ünnepi rendezvényen.

A „Napkirály” által alapított cégcsoport magas minőségű termékei és új fejlesztései aktívan támogatják a károsanyag-kibocsátás csökkentését, és lehetővé teszik a fenntartható lakókörnyezet megteremtését a jövő generációi számára.  Bevételének 1/3 része az épületenergetikai megtakarításokat elősegítő és környezetbarát termékek és megoldások értékesítéséből származik már ma is és a jövőben is maximálisan támogatja a világ 64 országában 190 ezer munkatársat foglalkoztató vállalat a zöld technológiák térnyerését, illetve a környezetvédelmi és az energiahatékonysági szempontok érvényesülését.

Európa egyik legpatinásabb, folyamatosan működő társasága, a Párizsi Tőzsde CAC 40 indexének legrégebbi alapítású tagja Magyarországon Saint-Gobain Construction Products Hungary Kft. néven, három márkanévvel (Rigips, Isover, Weber) van jelen az építőipari piacon. A vállalatcsoport további tagja a gépjárműüvegek értékesítésére specializálódott Saint-Gobain Autover, a csiszolóanyag gyártó- és értékesítő Saint-Gobain Abrasives, valamint az építőanyag-forgalmazó Raab Karcher hálózat és a Platform áruházak, amely az építőiparban dolgozó mikro-, kis- és középvállalkozások, valamint házépítők, lakásfelújítók igényeit szolgálja ki teljes körűen. A vállalatcsoport tulajdonában van Magyarország első és egyetlen gipszkartongyára – Halmajugrán.

A hazánkban 25 éve jelenlévő vállalatcsoport 2013-ban a hazai piacon 25 milliárd forint árbevételt ért el, exporttevékenysége pedig 2,25 milliárd forint forgalmat generált.

A Saint-Gobain cégcsoport tevékenységének fókuszában az építőanyag tervezés, gyártás és forgalmazás, a világpiacok egyre növekvő igényeinek és keresletének innovatív megoldásokkal történő kielégítése áll, az energiahatékonysági és a környezetvédelmi szempontok maximális figyelembevételével. A vállalatcsoport kiemelkedő technológiai szaktudását és innovációs munkáját jól mutatja, hogy forgalmazott termékeinek 20%-át az elmúlt öt évben fejlesztette.

Építészeti díjat alapít a Saint-Gobain
A jubileumi évhez kapcsolódóan a Saint-Gobain építészeti díjat alapít Magyarországon, melyet fiatal építészek és építészmérnökök nyerhetnek el. A tervezők elképzeléseit neves magyar építészekből és szakértőkből álló szakmai zsűri bírálja el, a legkiemelkedőbb pályaművekkel október folyamán egy kiállítás keretében a nagyközönség is találkozhat.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo