A CSV (Creating Shared Value, vagyis közös értékteremtés) megközelítés szerint alapvető, hogy egy vállalat csak akkor lehet hosszú távon sikeres, ha nemcsak részvényesei és érintettjei, hanem a társadalom számára is értéket teremt. A CSV nem program, hanem üzleti megközelítés. Menedzsmentstratégia, amely mérhető üzleti értéket teremt az olyan szociális problémák azonosításával és kezelésével, amelyek kapcsolódnak a cég tevékenységéhez. Lehetővé teszi, hogy a társadalom a piaci versenyt használja fel a problémák megoldáshoz. A fogalmat Michael E. Porter és Mark R. Kramer vezette be egy, a Harvard Business Review-ban megjelent közös cikkben. Az elmélet szerint egy cég versenyképessége és a körülötte lévő közösség egészségessége kölcsönösen függ egymástól. Ennek felismerése és kihasználása a globális növekedés és kapitalizmus új hullámát szabadíthatja fel.
Költség helyett lehetőség
Egyes CSR-megközelítések az üzletet szembehelyezik a társadalommal, a külső szociális és környezeti sztenderdeknek való megfelelés költségeit és a programok anyagi fenntarthatóságának határait hangsúlyozva. A CSV viszont a cégek versenyképességének és profitabilitásának hajtóereje. Kihasználja egyedi erőforrásaikat és szakértelmüket, és ezáltal közösségi értéket teremt. Persze szükség van kompromisszumokra a környezeti célok és a rövid távú profitérdekek között, de egyértelműen elérhető versenyelőny a társadalmi értékek üzleti stratégiába építése révén.
A kapcsolat tart életben
Ma a cégek jelentős része számos fenntarthatósági kérdést próbál meg kezelni – a jegesmedvék megmentésétől a beteg gyermekekig –, ami elvonja őket attól, hogy azokra a területekre koncentráljanak, ahol a legtöbbet tehetnének mind üzleti, mind társadalmi szempontból. A CSR-programok sok esetben a hírnév megszerzéséről, a jól kommunikálható, „szerethető”programok felkarolásáról szóltak-szólnak, és csak érintőlegesen (vagy úgy sem) kapcsolódnak az adott szervezet tevékenységéhez. Ez persze nem is alapvető elvárás, de a kapcsolódás a programokat értelmessé teszi a szervezetek számára, aminek kulcsfontosságú szerepe van abban, hogy azok hosszú távon is fennmaradjanak.
A CSV képes lehet a szervezetek beruházásait a saját közösségük felé irányítani, és létrehozni azokat a kapcsolatokat, ahol az üzleti érdek és a társadalmi felelősségvállalás közvetlen kölcsönhatásban működhet. Segítségével a cégek eredményesebbé válhatnak, miközben sokkal nagyobb hatást képesek elérni, mint egyszerű jótékonysággal.