A kávézólánc magyar partnerei a IV. Tudomány Fesztivál kétnapos rendezvényén segédkeznek, melynek célja a tudományos ismeretterjesztés és a környezettudatos gazdálkodás népszerűsítése. Hosszú távon a magyar kávézók azt tűzték ki célul, hogy a vásárlókat arra bátorítsák, hozzák vissza újrahasználható poharaikat, s így csökkentsék a keletkezett hulladék mennyiségét.
Negyven országban majd kétezer programban és eseményen lesznek jelen a Starbucks önkéntesei azért, hogy munkájukkal pozitív változást hozzanak, és azoknak segítsenek, akik a jövőben környezettudatosabban akarnak élni. A 43 önkéntes összesen 116 órában segíti majd a kétnapos eseményen a szervezők munkáját, akik a környezettudatos gazdálkodás, a fenntartható vízhasználat, valamint a felelős hulladékkezelés fontosságára hívják fel munkájukkal a figyelmet. A kávézólánc hosszú távon is szeretne olyan kezdeményezések élén járni, melyek az ökológiai lábnyom csökkentését tűzték ki célul.
Ez év elején ezért vezette be a vállalat a Reusable Cup-ot, egy olyan tartós műanyagból készült poharat, amelynek újratöltésével a vásárló 90 forint kedvezményt kap italából. Hosszú távon az újrahasznált pohár a papírhulladék mennyiségének csökkentésében segít, hiszen csupán harminc utántöltéssel több mint fél kiló papírhulladékkal kevesebb keletkezik. „Büszkék vagyunk arra, hogy az újrahasználható poharaknak köszönhetően évente akár negyed tonna papírhulladékkal lehet kevesebb a kávézóinkban” – mondta Szabó Orsolya, a Starbucks regionális marketing specialistája.
„A Reusable Cup bevezetése újszerű bizonyítéka a vállalat környezettudatosságának. Ez a pohár olyan gyakorlatias eszköz a Starbucks kezében, ami segíteni képes a hulladékmenedzsment egyik célkitűzését, a hulladék minimalizálását az újrahasználaton keresztül. Fontos, hogy a kezdeményezés eredményessége, így a környezetre gyakorolt hatás mértéke a fogyasztó kezében van” – tette hozzá Péterné Dr. Baranyi Rita, a BME Környezetgazdaságtan Tanszék egyetemi adjunktusa, a fenntartható fogyasztás szakértője.