A Starbucks a Föld szolgálatában

Negyedik alkalommal hirdeti meg a Starbucks a Föld hónapját. A minden év áprilisában megrendezett esemény alkalmából a kávéházak partnerei a világ minden pontján önkéntes munkával segítik azokat a közösségeket, szervezeteket, melyek célja a környezetvédelem.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kávézólánc magyar partnerei a IV. Tudomány Fesztivál kétnapos rendezvényén segédkeznek, melynek célja a tudományos ismeretterjesztés és a környezettudatos gazdálkodás népszerűsítése. Hosszú távon a magyar kávézók azt tűzték ki célul, hogy a vásárlókat arra bátorítsák, hozzák vissza újrahasználható poharaikat, s így csökkentsék a keletkezett hulladék mennyiségét.

Negyven országban majd kétezer programban és eseményen lesznek jelen a Starbucks önkéntesei azért, hogy munkájukkal pozitív változást hozzanak, és azoknak segítsenek, akik a jövőben környezettudatosabban akarnak élni. A 43 önkéntes összesen 116 órában segíti majd a kétnapos eseményen a szervezők munkáját, akik a környezettudatos gazdálkodás, a fenntartható vízhasználat, valamint a felelős hulladékkezelés fontosságára hívják fel munkájukkal a figyelmet. A kávézólánc hosszú távon is szeretne olyan kezdeményezések élén járni, melyek az ökológiai lábnyom csökkentését tűzték ki célul.

Ez év elején ezért vezette be a vállalat a Reusable Cup-ot, egy olyan tartós műanyagból készült poharat, amelynek újratöltésével a vásárló 90 forint kedvezményt kap italából. Hosszú távon az újrahasznált pohár a papírhulladék mennyiségének csökkentésében segít, hiszen csupán harminc utántöltéssel több mint fél kiló papírhulladékkal kevesebb keletkezik. „Büszkék vagyunk arra, hogy az újrahasználható poharaknak köszönhetően évente akár negyed tonna papírhulladékkal lehet kevesebb a kávézóinkban” – mondta Szabó Orsolya, a Starbucks regionális marketing specialistája.

„A Reusable Cup bevezetése újszerű bizonyítéka a vállalat környezettudatosságának. Ez a pohár olyan gyakorlatias eszköz a Starbucks kezében, ami segíteni képes a hulladékmenedzsment egyik célkitűzését, a hulladék minimalizálását az újrahasználaton keresztül. Fontos, hogy a kezdeményezés eredményessége, így a környezetre gyakorolt hatás mértéke a fogyasztó kezében van” – tette hozzá Péterné Dr. Baranyi Rita, a BME Környezetgazdaságtan Tanszék egyetemi adjunktusa, a fenntartható fogyasztás szakértője.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo