Pálmaolaj: csak tiszta forrásból

Az Unilever nyilvánosságra hozta a legfrissebb pálmaolaj-beszerzéssel kapcsolatos jelentését. Az összefoglaló szerint a vállalat az európai élelmiszer-portfóliójában felhasznált pálmaolaj száz százalékát nyomon követhető, igazoltan fenntartható forrásból szerzi be 2014 végére.

Kép: Pixabay

Az Unilever a világ egyik legnagyobb pálmaolaj-felvásárlójaként elkötelezett amellett, hogy az általa felhasznált pálmaolajat száz százalékban nyomon követhető, igazoltan fenntartható forrásból szerzi be 2020-ra. Ezzel a célkitűzéssel a vállalat a teljes pálmaolaj-ipar átalakulását és az olajpálma-termesztéssel összefüggő erdőirtás megszüntetését segíti elő. Az Unilever a most nyilvánosságra hozott jelentés szerint 1800 pálmaolaj-sajtoló üzem működését tette átláthatóvá, ami a világ összes pálmaolaj-sajtoló üzemének mintegy kétharmadát teszi ki.

„A 2014-es év igazi mérföldkő azon célkitűzésünkben, hogy a teljes pálmaolaj-ipar működését átláthatóbbá tegyük. Bár komoly eredményeket értünk el, még mindig óriási feladatok állnak előttünk. Azzal, hogy erőfeszítéseinket és eredményeinket ilyen részletességben nyilvánosságra hozzuk, nem titkolt célunk, hogy követendő példát mutassunk az teljes pálmaolaj-ipar számára. Nem lehetünk ugyanis üzletileg sikeresek egy olyan világban, ahol a természeti erőforrások kimerülőben vannak. Fogyasztóink igényeit nemcsak ma, hanem a következő évtizedekben is ki kell tudnunk szolgálni. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy alapanyagainkat száz százalékban fenntartható forrásból szerezzük be” – mondta Pier Luigi Sigismondi, az Unilever beszerzési igazgatója. (A vállalat az erőfeszítéseinek elismeréseként Üzleti Etikai Díjat nyert. A díjátadóról szóló összefoglalónkat itt olvashatja!)

Az Unilever elkötelezett amellett, hogy beszerzési gyakorlataival a mezőgazdaságból élő emberek megélhetését is segítse. Azzal, hogy a vállalat közvetlenül a kistermelőkkel is együttműködik, a pálmaolaj-beszerzés teljes nyomon követhetőségét segíti elő.

A termelés teljes átalakítása a cél

Az Unilever célkitűzése, hogy a fenntartható működés a teljes pálmaolaj-ipar esetében megvalósuljon 2020-ra. A vállalat meggyőződése, hogy ennek érdekében minden érintettnek – a versenyszférának, kormányzatoknak és a civil szervezeteknek – együtt kell működnie, mivel így érhető el egyensúly a gazdasági, társadalmi és környezetvédelmi célok között. Az Unilever saját erőfeszítései mellett más iparági szereplőkkel és civil szervezetekkel is együttműködik annak érdekében, hogy úgy találjon megoldást az erőirtás megszüntetésére és a termőföld védelmére, hogy közben a mezőgazdaságból élők életére is pozitív hatással legyen.

Kivágott esőerdők: katasztrofális emisszió
Indonézia, ahol olajpálma-ültetvényekkel váltottak fel egész őserdőket, hogy margarinunk és kozmetikai szereink számára előállítsák a pálmaolajat, behozhatatlan hátrányokat szenvedett az ország: 2005-ben a világ legnagyobb ÜHG-kibocsátójának kiáltotta ki a Világbank. A megkötött szén-dioxid ugyanis a kivágott fákból a légkörbe távozik. A norvég védnökségű globális erdővédelmi program figyelmeztetett: az ország erdővédelmi programjai sem garantálják, hogy elérje a 2020-ra kitűzött kibocsátás-csökkentést.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo