Ez a sárga virágú díszfa, a Bischofia javanica tavaly nyár óta azt követően vált nevezetessé és egyszerre szeretett turisztikai látványossággá, hogy egy neves japán-tajvani filmszínész és énekes, Kanesiro Takesi egy televíziós reklámban a fa árnyékában belekortyolt egy csésze teába - írja az MTI.
Az EVA légitársaság klipje nyomban ismertté tette a hét méter magas fát Csesang járás környező rizsföldjeivel együtt. Akkor azonban még senki nem sejtette, hogy e fa hamarosan "zarándokhellyé" válik, ahogyan azt sem, hogy Matmo kárt tesz, kárt tehet benne.
Amint a szomorú tény széles nyilvánosságot kapott, a reklámban érintett légitársaság azonnal ígéretet tett, hogy a szimbólummá vált fát, amelyet a trópusi ciklon gyökerestől csavart ki és döntött az oldalára, megmenti, mi több: erősebbé teszi.A helyszíni jelentések azt írták le, hogy a turistákat sokkolta a kidőlt fa látványa, s volt, aki egyenesen úgy fogalmazott, hogy ez Tajtung megye legnagyobb tájfun okozta vesztesége. A helyszínt felkeresték a helyi elöljárók is. Úgy rendelkeztek, hogy egyes ágakat eltávolítanak, mielőtt a fát - a túlélés reményében - visszaültetik. A feladattal megbízott egyik szakmunkás szerint jó esély van arra hogy megmarad, de a teljes felépüléshez körülbelül fél évre lesz szüksége.
Az EVA Airways fogadkozott, hogy állja a fa leghatékonyabb, környezetbarát gondozásának költségeit. A társaság már az elmúlt hónapokban pénzügyi támogatást nyújtott ahhoz, hogy a komppal érkező turistákat autóbusszal a fához szállítsák. Erre állítólag azért is szükség volt, mert a látogatók, a fában gyönyörködők gyakran akadályozták a környékbeli gazdálkodókat a munkájukban.