Antal Csabának a Gubbio projekt üzletfejlesztési vezetőjének nevéhez több sikeres startup történet köthető. Offline letölthető applikációt csinált az El Camino zarándokútvonal egyik útikönyvéből, és telematikai nyomkövető szolgáltatást fejlesztet biciklikre. Mindkettőnél kockázati tőkealap-kezelők is beszálltak a cégbe, ahogy a Gubbionál is, és mind a három esettben arra készül, hogy kompletten eladja majd a cégeket a fejlesztésekkel együtt.
A Gubbio jelen állapotában egy induló fázisú startup. Az alapötlet egy családi barátokkal való találkozáskor merült fel Antal Csabában. Bogdán Viktória grafikus a MOME Moholy - Nagy Művészeti Egyetemen végzett, és az óvodában arra lett figyelmes, hogy az autista kisgyerekek szülei úgy kommunikálnak a gyerekükkel, hogy képeket mutatnak fel nekik.
Az autizmus velejárója, hogy a gyerekek verbális kommunikációja nagyon nehézkes. Bár kifejezetten okosak az autista gyermekek, a szavakkal való információközlés számukra nem a legmegfelelőbb módszer, ezért több gyártó kifejlesztett már olyan kis papírképeket, amivel értésükre lehet adni, hogy délután az oviból bemennek még az uszodába, aztán bevásárolnak és így tovább.
A szülők erre egy már bevált tépőzáras-sablonkártyás megoldást használnak, amire felragasztják a közölni szánt információkat a történések sorrendjének megfelelően. Nyilvánvalóan nem tud náluk lenni mindig minden szükséges kártya és erre a helyzetre találták ki az úgynevezett SOS kártyákat, ami kéznél van, ha minden kötél szakad.
Egy okostelefon és a modern technika segítségével ez a probléma könnyedén kiküszöbölhető. Ott bármennyi kártyát fel lehet tölteni és könnyedén kikereshető, amire éppen szükség van.Ez lett tehát a Gubbio termékkoncepciója.
Mivel jó esetben az üzleti koncepció meg kell előzze a termékkoncepciót. A Gubbio projekt indításakor piaci validáció gyanánt saját költségen legyártottak egy prototípust, és ezzel letesztelték a potenciális felhasználókat. Az autista gyermekek szülei pozitív visszajelzéseket adtak, ami elég volt ahhoz, hogy a Traction Tribe ugyan ebben a kezdetleges fázisban, de vállalta a finanszírozást. Valójában egy jövőbeli álmot szponzorálnak, hiszen még nincs felhasználó, árbevétel, se termék, de a befektető hisz abban, hogy az a csapat, sikerre viszi majd a terméket. A nagy reményeket első körben az is támogathatja, hogy a Gubbio tavasszal megnyerte a CEE Women Startup regionális startup versenyt. A befektetővel nemrég írták alá az első körös megállapodást.
Egyúttal,Jó ügyet akarnak szolgálni, de álszentnek se akarnak tűnni, pénzt is szeretnének keresni vele, ahogy mindenki más is – nyilatkozta Antal a Piac & Profitnak. (A fenntartható működés alapelve egyébként éppen az, hogy nem külső kényszerként, járulékos tevékenységként tekintenek a társadalmi felelősségvállalásra a vállalkozások, hanem azt a koncepció integráns részeként kezelik. Ez pedig mindenkinek megéri.)