Luxusmárka koppintja a szegények ruháját

Vannak olyan divattermékek, amelyek kifejezetten valamilyen társadalmi probléma megoldását célozzák, mások inkább csak a profitot. De a felelős tervezők ötleteire olykor ők is vevők, talán túlságosan is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Nagyon eredeti dizájnnak tűnik az Acne divatmárka Oline fantázianevű,  gladiátor stílusú szandálja, de valójában valaki már kitalálta a tervezőik előtt ezt a formát, és nem egy másik luxusmárkáról van szó.

Kép: Instagram/theshoethatgrows

A Vice magazin fedezte fel, hogy a lábbeli gyanúsan emlékeztet a The Shoe That Grows cipőire. A nonprofit szervezet egy olyan antibakteriális, szintetikus anyagból készült szandált gyárt, ami akár öt méretet is képes nőni viselőjével együtt, így nem kell mindig új belőle, ha nő a gyerek lába. A szervezet az elmúlt években több ezer pár gyerekcipőt adományozott a fejlődő országoknak, de bárki vehet belőle, ha támogatni szeretnék a céljaikat.

Egy pár 50 dollárba kerül, amiből két pár adomány cipő jön ki. Az Acne kísértetiesen hasonló szandáljának ára 500 dollártól indul. A cég egyébként az eset után úgy nyilatkozott, a hasonlóság nem szándékos, de a további vizsgálatokig nem árusítják a saját verziójukat.

Koppintás: a legnagyobbak sem hagyják ki
A divattervezésben homályos a szerzői jog fogalma, amiből számos bonyodalom – per és kártérítés – származik. Másolják egymást a sztártervezők, a másod-, harmadvonalbeli márkák pedig ontják a nagyok által ihletett konfekciót. A hamisítás is virágzó iparág. A gagyi Chanel- és LV-táskákat vagy a márkásnak látszó parfümöket főleg a harmadik világban állítják elő. Itt olvashat erről bővebben.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo