A Fenntarthatósági Világkongresszus nemzetközi szakmai szervezet, mely az üzleti, non-profit és kormányzati szektorokat bevonva gyűjti, terjeszti és honorálja a világszerte kifejlesztett legjobb fenntarthatósági gyakorlatokat. A Kongresszus évente rendezett konferenciájának idén Dubai adott otthont; az esemény védnöke Mohammed Bin Rashid al Maktoum sejk, az Egyesült Arab Emirátusok miniszterelnöke, Dubai uralkodója volt. A konferencia előadásai és az ott folytatott műhelybeszélgetések évek óta hidakat építenek a nyugati és keleti félteke sokszínű üzleti kultúrái között – az Egyesült Államoktól Németországon és Anglián keresztül Malajziáig és Kenyáig több tucat nemzet képviselteti magát.
“Nagyon örültünk neki, hogy idén nemcsak nagyvállalatok, hanem a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara részvételével szervezet is pályázott Magyarországról. Ez azt mutatja, hogy a nemzetközi mezőnyhöz hasonlóan már itthon is felismerik a fenntarthatóság értékét és integrálják a működésükbe, hiszen az elismerés egy út, ez esetben egy megvalósított stratégia. Magyarország lassanként felzárkózik a globális élmezőnyhöz. Ezek az elismerések ismét azt bizonyítják, hogy a magyar cégek már nem csak tanulni, de kifejleszteni és megosztani is tudnak nemzetközileg versenyképes legjobb üzleti gyakorlatokat.”– mondták a BrandTrend tulajdonosai.
A BrandTrend-del közösen készített pályázatok elismeréseit most a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara mellett a Provident, a Fornetti és a COOP nevében Dubajban vette át dr. Jánosy Zsuzsanna és Kőszegi András, a BrandTrend tulajdonosai, márkatanácsadók.
Szintén újdonság, hogy a sustainable leadership, mint vezetői magatartás itthon is meghonosodni látszik, hiszen idén két vállalattól is elnyerte vezető ezt az elismerést. Szirmák Botond, a Provident vezérigazgatója és Bánhidi Attila regionális kereskedelmi és marketing igazgató vezetése alatt a vállalatok úgy léptek növekedési pályára, hogy az érintettjeikkel közösen törekedtek értékek teremtésére.
A magyarországi vállalatok olyan nemzetközi mezőnyben szerepeltek, ahol többek között a Huawei, Ericsson, SAP, Dubai Airport vezetői vehették át az elismeréseket a különböző kategóriákban.
A BrandTrend társtulajdonosa, dr. Jánosy Zsuzsanna vette át azt a plusz elismerést, amit a a BrandTrend magyarországi, a szervezet partnereként a fenntarthatóságért végzett tevékenységért adott át dr. R. L. Bhatia, a World Sutainability Congress alapítója. A BrandTrend korábban az alábbi vállalatokkal készített már, mutatott be nemzetköz környezetben és nyert nemzetközi fenntarthatósági elsimeréseket:
Lidl, OMV, Hell, E-ON, Richter Gedeon, Coca-Cola és Telenor.
Dubai, mint a fenntarthatóság szimbóluma
Dubai, mint helyszín jelentősége önmagában is szimbólikus. A 100 évvel ezelőtt gyöngyhalászatból élő lakosságú Dubai 2020-ra, a Világ EXPO-ra a világ legfenntarthatóbb városa fejlesztésére pályázik. A fenntarthatóság az Egyesült Arab Emirátusokban, kiemelten Dubaiban központi terület és érték, melyet a város, a társadalom, a gazdaság fejlesztésével egy platformon kezelnek, és minden innováció elindulásának fontos szempontja. Az egyoldalúan olaj erőforrásra támaszkodó Emirátusok államai, különösen Dubai mára a tudás központjává vált. Kiemelkedően gondoskodik polgárairól és régióról, ahonnan munkaerőt fogad. Dubai, mint Health City, Sportcity, Internetcity, Mediacity, mint az innovatív fenntartható beruházások támogatója és mint egy tudástranszferre, oktatásra, és az új generációra támaszkodó állam lenyűgözően kezeli e területeket.