A Capital Communications új szolgáltatása megfelel annak a globális trendnek, amely középpontba helyezi a márkák, a vállalatok és a szervezetek társadalmi, környezeti, ökológiai és etikai elkötelezettségét. Az ezen a területen végzett, eddigi szerteágazó gyakorlatot a Capital Communications egy meghatározó tevékenységbe integrálta, amit impact branding néven nevezett el. Az új szolgáltatás összhangban van és messzemenően figyelembe veszi az ENSZ által 2015-ben meghirdetett Fenntartható Fejlődési Célokat.
„Napjainkban a fogyasztók, a befektetők, a vállalatok dolgozói és egyéb érintettjei, valamint a közvélemény egyre inkább elvárják a vállalatoktól és a márkáktól, hogy szerepet vállaljanak a globális környezeti és társadalmi problémák megoldásában, hogy ezáltal egy jobb világot építhessünk. Míg a vállalatok életében húsz évvel ezelőtt elsősorban a részvényesi értékteremtés volt a meghatározó, ma egyre inkább a társadalmi és környezeti értékteremtés kerül középpontba – mondta Hegyi Gábor, a Capital Communications alapító-ügyvezető igazgatója, a Világkommunikációs Fórum (WCF) szervezőbizottságának tagja, korábbi társelnöke. „Ezt az elvárást jól alátámasztja, hogy többek között az amerikai Fortune magazin 2015 óta évente „Change the World” listán rangsorolja azokat a vállalatokat, akik a legtöbbet tettek azért, hogy a világ jó irányba változzon. A Capital Communications az impact branding szolgáltatás keretében egyrészt segíti a vállalatokat abban, hogy a számukra legalkalmasabb és az alaptevékenységükhöz legjobban illő társadalmi és környezeti problémák megoldásában vegyenek részt, másrészt megtervezi és lebonyolítja az ehhez kapcsolódó márkaértéket növelő integrált kommunikációs kampányokat” – tette hozzá Hegyi Gábor.
„Az impact branding egy teljesen új területe a vállalati- és márkakommunikációnak, amely a legégetőbb globális problémák megoldásába vonja be a vállalatokat, és ezáltal növeli a vállalat és a vállalati márkák értékét – hangsúlyozta Paul Mackintosh, a Capital Communications vezető tanácsadója. „Befektetői oldalról az impact investing képviselői már felismerték és alkalmazzák ezt a megközelítést a befektetési és pénzügyi területen. A Capital Communications a pénzügyi és vállalati kommunikációban megszerezett több évtizedes tapasztalatára építve, ezt a megközelítést kiterjesztette a branding, a vállalati identitás, a vállalati kommunikáció és a társadalmi felelősségvállalás területére, és mindezt egy holisztikus rendezőelv alapján impact branding néven egy szolgáltatásba integrálta” – folytatta Paul Mackintosh.