„Büszke vagyok, hogy egy ilyen sikeres pénzintézet élén elindíthatjuk ezt a programot, amely annak is eredménye, hogy az Unicredit Bank több mint 25 éves magyarországi működése során mindig is támogatta a tehetséges fiatalokat” – mondta Patai Mihály, a bank elnök-vezérigazgatója a Korszakalkotók program nyitóeseményén.
„Több mint egy éve dolgozunk a Korszakalkotók program koncepcióján, amely hosszú távon fiatal tehetségeknek ad lehetőséget a saját szakmájukban elért pozícióik erősítésére” – mondta Marco Iannaccone, a bank általános vezérigazgató helyettese. A program alapja az azonos nevű microsite, amelynek célja nem csak a fiatal tehetségek népszerűsítése, hanem hogy egy olyan felület álljon a hazai nagyközönség rendelkezésére, amelyen támogathatják is a kiválasztott embereket. „Ezzel párhuzamosan elindulnak a bank új közösségi média csatornái is” – mondta a vezérigazgató-helyettes.
„2016-ban nagyon sikeres évet zártunk, ami lehetőséget és eszközöket biztosított arra, hogy támogatásunkat új területre terjesszük ki. Így jött létre a program, amely lehetőséget kínál nemcsak ügyfeleink, de mindenki más számára is, hogy részt vegyen a bankunk által támogatandó tehetségek kiválasztásában”- mondta Aleksandra Cvetkovic az Unicredit lakossági és kisvállalati divíziójának vezetője. 2018 februárjáig mindenki szavazhat a tehetségekre, ezzel ahhoz segítheti a kiválasztott kedvencének, hogy elnyerje kategóriájában a három millió forintos támogatást. A tehetségekre a korszakalkotok.unicreditbank.hu oldalon lehet szavazni, de a bank ügyfelei kártyás vásárlásaik során is támogathatják kiválasztott kedvenceiket, pontokat gyűjtve nekik a tranzakciók során.
A támogatók Ízvilág, Zene és Vizális művészetek kategóriájában adhatják le szavazataikat. Aleksandra Cvetkovic a Piac & Profit kérdésére elmondta: a továbbiakban más kategóriák is kijelölésre kerülnek. "Megvárjuk, hogyan reagál a magyar közönség a kezdeményezésünkre, és ennek megfelelően kijelöljük a további kategóriákat" - mondta a divízióvezető.
Egy bank ugyan elsősorban a pénzügyekről szól, de az élet nem csak pénzből áll, az ügyfelek ugyanis mindinkább kiemelten kezelik a vállalati CSR programokat. A megkérdezettek fele konkrét vállalati programot is tudott említeni, amellyel találkozott. Ez is arra sarkallta a pénzintézetet, hogy létrehozza a Korszakalkotók mecénás programot. A programot megelőzően végzett kutatás megerősíti azt, hogy az ügyfelek milyen fontosnak tartják a vállalati felelősségvállalást. A GFK által az Unicredit ügyfeleinek körében végzett felmérés adatai szerint 57 százalék tartja fontosnak, hogy bankja elkötelezett legyen a jó ügyek, elsősorban a tehetséggondozás iránt. Ezt a tevékenységet általában is nagyon fontosnak tartja a fogyasztók többsége (67 százalék).
A Korszakalkotók indítása ezért (is) kiváló alkalom a bank számára új kommunikációs csatornák indítására is. Az Unicredit Bank ezért a programmal egy időben indítja el helyi Facebook-oldalát is, amely a netbanki felülettel és a mobilalkalmazással együtt hozzájárul, hogy jobban megismerhessék és megérthessék az ügyfeleik digitális igényeit.