Vállalati felelősségvállalás cikkek


Az új név új szemléletet is hoz a díjazásban

Az új név új szemléletet is hoz a díjazásban 

2019-ben megújul a vállalati felelősségvállalást elismerő legfontosabb szakmai díj. Új szemlélet mentén és új néven kerül kiírásra a vállalati felelősségvállalás legfontosabb hazai elismerése. Az „Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja” arra ösztönzi az üzleti élet szereplőit, hogy társadalmi és környezeti befektetéseik kimutathatóan, mérhetően járuljanak hozzá a fenntarthatósághoz.
Externáliák: már minden kár házon belül van

Externáliák: már minden kár házon belül van 

Földünk öntisztító, regeneráló kapacitásának a határait feszegetjük. A társadalmi problémák is összefüggenek az üzleti szféra működésével. Nincsenek már házon kívül lévő externáliák: érvényesül a bumeránghatás, minden visszaüt. Új üzleti gondolkodásra van szükség, mely a saját üzleti döntések következményeként ismeri el a válságjelenségeket, és orvosolni tudja azokat.
A fair trade csak a kezdet: még etikusabb lesz a tea

A fair trade csak a kezdet: még etikusabb lesz a tea 

Nagy bankok és a fogyasztási cikkek világvállalatai szövetkeztek, hogy kényszermunkától és rabszolgaságtól mentes teát szerezzenek be, egyúttal kedvezőbb pénzügyi lehetőségeket kínálva a kistermelőknek.
Ez a csokimárka egyre több országban csak megújuló energiát használ

Ez a csokimárka egyre több országban csak megújuló energiát használ 

A megújuló energiákra való átállás is olyan trendje a vállalati felelősségvállalásnak, ami mellett egyre több cég kötelezi el magát. Van olyan ország, ahol a villamos energia áringadozása túl nagy a csúcsidőszak és a többi napszak között, hogy a napenergia maradt az egyetlen kalkulálható és gazdaságos megoldás.
Fiatal tehetségeket támogató közösségi oldalt indít az Unicredit

Fiatal tehetségeket támogató közösségi oldalt indít az Unicredit 

Korszakalkotók néven indítja el új programját az Unicredit Bank 2017 október 11-én. A kiváló teljesítményt középpontba állító program arra hívja fel a bank ügyfeleit és a nagyközönséget, hogy támogassák a tehetséges magyar fiatalokat.
Jótékonykodnak a cégek, ha éppen eszükbe jut

Jótékonykodnak a cégek, ha éppen eszükbe jut 

Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. Ám a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.
Etikus befektetésre vált az óriásbiztosító

Etikus befektetésre vált az óriásbiztosító 

130 milliárd dollárt, vagyis szinte összes likvid tőkéjét etikus alapelvek alapján fekteti be a világ második legnagyobb viszontbiztosítója, a Swiss Re. A cég vezetése úgy véli, ez a befektetési politika csökkenti a kockázatokat.
Így takarják el a szennyező cégek a vétkeiket

Így takarják el a szennyező cégek a vétkeiket 

Zöldmosás. Angolul greenwashing. Ezt a kifejezést használják arra, amikor egy cég elfedi környezetszennyező tevékenységét, és jóval zöldebbnek állítja be magát, mint amilyen. Néhány ötlet arra, hogyan ne lépjen bele egy cég a marketingjében a zöldmosás csapdájába.
Hárommilliárdot szakítottak – és mind eladományozzák

Hárommilliárdot szakítottak – és mind eladományozzák 

Több mint tízmillió dollárt szakított egy, a felelősségvállalásáról ismert világmárka a Black Friday akción – és mind eladományozták, hogy segítsenek megmenteni a környezetünket.
Több szerepben, egy erkölccsel

Több szerepben, egy erkölccsel 

Mindannyian több szerepben "játszunk" a világban, polgárok, fogyasztók, szülők, kollégák, cégvezetők vagyunk, és képtelenség, hogy ezeket a funkciókat teljesen eltérő erkölcsi normákkal töltsük be. Felelősségteljesnek kell lennünk minden szerepünkben – hangzott el a hetedik Fenntarthatósági Csúcs konferencia üzleti szektor felelősségéről szóló paneljében.

Az etikus cégeket a munkavállalók is jobban szeretik 

A Regus felmérése szerint a munkavállalók ma már szívesebben dolgoznak olyan cégeknél, amelyek rendelkeznek jótékonysági és vállalati felelősségvállalási (CSR) stratégiával.

A legnagyobbak is megszenvedhetik a zöldülést 

A párizsi klímacsúcs kapcsán számos multi konkrét vállalásokat fogalmazott meg környezetszennyezése mérsékléséről. A legambiciózusabb mindegyik közül talán Unilever volt: 2020-ra felére csökkentené ökolábnyomát. Ez 1000 márkás terméket érint.

Vállalati vállalások: itthon hiánycikk 

Véget ért a Párizsi Éghajlatvédelmi Csúcstalálkozó, ahol a kormányzati éghajlatvédelmi felelősség mellett a vállalatok elkötelezettsége is előtérbe került. A WWF Magyarország azonban arra hívta fel a figyelmet, hogy a magyar nagyvállalatok közül mindössze hat rendelkezik éghajlatvédelmi céllal, és csak két vállalatnak van kibocsátás-csökkentési stratégiája!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak?

Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak? 

Egy hitel gyakran komoly kihívást jelent a cégek.

Költségkímélés

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik  

A magyarok harmada nem tud bejáratott, megbízható szakemberhez fordulni otthoni műszaki probléma vagy egyéb váratlan javítást, szerelést igénylő helyzet esetén.

Pénzszerzés

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok 

A 13. havi nyugdíj kifizetésének módosítása emberiességi aggályokat is felvet.

Cégblog

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen  

Az átutalásos csalások ellen nyújt védelmet az OTP Mobilbank új biztonsági funkciója.

Társadalom

Áttörés, Trump fegyvereket küld Ukrajnának

Áttörés, Trump fegyvereket küld Ukrajnának 

A Trump-adminisztráció jóváhagyta az első, szövetségesek által fizetett ukrán fegyversegélyt.

Infokom

Gigabefektetés a Google-nél

Gigabefektetés a Google-nél  

A technológiai óriás 5 milliárd fontot fektet be Nagy-Britanniában a következő két évben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo