Hárommilliárdot szakítottak – és mind eladományozzák

Több mint tízmillió dollárt szakított egy, a felelősségvállalásáról ismert világmárka a Black Friday akción – és mind eladományozták, hogy segítsenek megmenteni a környezetünket.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:FreeDigitalPhotos.net/Feelart

A fekete péntek, azaz a Black Friday (november 25-e) ebben az évben óriási eredményt hozott a Patagonia divatcégnek: összesen több mint tízmillió dollár bevételt (csaknem hárommilliárd forintot) szakítottak ezen az egyetlen napon. Az akcióval kapcsolatban a túraruházatot és kiegészítőket gyártó és forgalmazó cég korábban azt az ígéretet tette, hogy a teljes, ezen a napon termelt bevételt környezetvédelmi célokra adományozza.

„Minden várakozásunkat túlteljesítette ez a nap” – mondta hétfőn a cég szóvivője a Huffington Post napilapnak. Corley Kenna elmondta: a korábbi ígéretüknek megfelelően minden egyes centet ebből az összegből jótékonysági célra ajánlanak fel, olyan zöld szervezeteknek, amelyek a környezet megmentéséért munkálkodnak. A társaság hétfői közleménye szerint ezek a szervezetek gyakran kicsik, alulfinanszírozottak és sokszor teljes ismeretlenségben munkálkodnak.

A Patagonia már hosszabb ideje élharcosa a vállalati szerepvállalásnak a fenntartható gazdaságért folytatott küzdelemben. A cég teljes árbevételének egy százalékát minden évben környezetvédelmi célokra adományozza, és arra bíztatja vásárlóit, hogy vegyenek kevesebb ruhát, ezzel kényszerítve a sok hulladékot termelő divatipart a fenntarthatóbb működésre.

„Engedjétek szörfözni az embereimet!”
Egy „őrült szörfös” találta ki és tette világhírűvé a világ legzöldebb túraruhamárkáját. A Patagonia története bizonyítja, hogy az elvekben való magabiztos hit sikerre vihet egy vállalkozást. Még akkor is, ha a cég – elsőként a világon – egész oldalas hirdetésben üzeni a vásárlóinak, ne vásároljanak, az alkalmazottak pedig akkor mennek szörfözni, ha akarnak.
 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo