A fekete péntek, azaz a Black Friday (november 25-e) ebben az évben óriási eredményt hozott a Patagonia divatcégnek: összesen több mint tízmillió dollár bevételt (csaknem hárommilliárd forintot) szakítottak ezen az egyetlen napon. Az akcióval kapcsolatban a túraruházatot és kiegészítőket gyártó és forgalmazó cég korábban azt az ígéretet tette, hogy a teljes, ezen a napon termelt bevételt környezetvédelmi célokra adományozza.
„Minden várakozásunkat túlteljesítette ez a nap” – mondta hétfőn a cég szóvivője a Huffington Post napilapnak. Corley Kenna elmondta: a korábbi ígéretüknek megfelelően minden egyes centet ebből az összegből jótékonysági célra ajánlanak fel, olyan zöld szervezeteknek, amelyek a környezet megmentéséért munkálkodnak. A társaság hétfői közleménye szerint ezek a szervezetek gyakran kicsik, alulfinanszírozottak és sokszor teljes ismeretlenségben munkálkodnak.
A Patagonia már hosszabb ideje élharcosa a vállalati szerepvállalásnak a fenntartható gazdaságért folytatott küzdelemben. A cég teljes árbevételének egy százalékát minden évben környezetvédelmi célokra adományozza, és arra bíztatja vásárlóit, hogy vegyenek kevesebb ruhát, ezzel kényszerítve a sok hulladékot termelő divatipart a fenntarthatóbb működésre.