Az etikus cégeket a munkavállalók is jobban szeretik

A Regus felmérése szerint a munkavállalók ma már szívesebben dolgoznak olyan cégeknél, amelyek rendelkeznek jótékonysági és vállalati felelősségvállalási (CSR) stratégiával.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A Regus legfrissebb felmérése kimutatta, hogy a munkavállalók világszerte kulcsfontosságúnak tartják a jótékonyság és a vállalati felelősségvállalás kérdését. Válaszaik alapján a munkavállalók két hasonló állásajánlat közül azt választanák, ahol a cég bizonyíthatóan folytat jótékonysági tevékenységet, és valamilyen módon támogatja a közösséget.

„Üzleti Etikai Díj 2016” – Jelölje Ön is saját vállalatát!
Várjuk azon vállalatok jelentkezését, melyek vezetői, munkatársai úgy érzik, hogy etikus, felelősségteljes magatartással vesznek részt az üzleti életben, és ezért pályázni szeretnének a 2016. évi Üzleti Etikai Díjra. A független, üzleti és kormányzati szereplő által nem befolyásolható „Üzleti Etikai Díj” 2000 óta, immár 17. éve kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben etikusan működő cégek elismerésében. Az Üzleti Etikai Díjról szakmai konzultációt tart a díjalapító szeptember 15-én, Budapesten.
A Regus felmérésében részt vevő közel negyvenezer válaszadó mintegy felének (47 százalékának) fontos, hogy munkaadója részt vegyen jótékonysági programokban. Sőt, a vállalati felelősségvállalás kérdése is számít a munkahely kiválasztásakor. Sokan (43 százalék) állították, hogy két hasonló álláslehetőség közül a többet jótékonykodó vállalat ajánlatát választanák. Vagyis azok a vállalkozások, amelyek bizonyíthatóan támogatják a közösséget, sikeresebben tudják megszerezni és megtartani a legjobb szakembereket.

A válaszadók harmada közvetlenül is szeretne részt venni a vállalat jótékonysági munkájában, 34 százalékuk többet szeretne tudni a témáról. Negyvenegy százalékuk értékeli a vállalati felelősségvállalási kezdeményezéseket, de 29 százalékuk úgy véli, kevés információt kap róluk.

Negyedük (25%) szeretne tájékozottabb lenni a többi osztály jótékonysági és vállalati felelősségvállalási tevékenységével kapcsolatban. 40 százalékuk gondolja úgy, hogy a szektorban működő cégek aktívabbak is lehetnének a vállalati felelősségvállalás és a jótékonykodás (37 százalék) területén. A Regus szóvivője szerint már-már nyilvánvaló, hogy az alkalmazottakat ma már nemcsak az önző karrierépítési célok vezérlik, hanem egyértelműen kijelentik, hogy szívesebben dolgoznak olyan cégnél, amely eredményeket tud felmutatni a társadalmi felelősségvállalás terén is. A jótékonysági programokban való részvétel pozitív és felelősségteljes szervezet képét sugározza, és az alkalmazottak is büszkék arra, hogy ilyen munkahelyen dolgoznak.

A vállalkozásoknak érdemes figyelembe venniük ezt a társadalmi munka iránti elkötelezettséget, tájékoztatniuk alkalmazottjaikat a jótékonysági és vállalati felelősségvállalási projektekről, és felajánlaniuk a közvetlen részvétel lehetőségét. Azok a dolgozók, akik ismerik cégük emberbaráti tevékenységét, elégedettebben és motiváltabban végzik munkájukat. A jótékonysági programok mindezek mellett azt is lehetővé teszik, hogy a vezetők és a beosztottak egy csapat tagjaiként, közösen dolgozzanak.

Nem luxus, a siker alapja az etika
Nincs ellentét a vállalkozások és a társadalom érdekei között - hangsúlyozták a Cégvezetők Csúcstalálkozóján felszólaló szakemberek. Valójában hosszú távon csak azok a cégek lesznek sikeresek, amelyek etikusan működnek. Ezt várják a fogyasztók és a partner vállalatok is.

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo