Az etikus cégeket a munkavállalók is jobban szeretik

A Regus felmérése szerint a munkavállalók ma már szívesebben dolgoznak olyan cégeknél, amelyek rendelkeznek jótékonysági és vállalati felelősségvállalási (CSR) stratégiával.

Kép: Pixabay

A Regus legfrissebb felmérése kimutatta, hogy a munkavállalók világszerte kulcsfontosságúnak tartják a jótékonyság és a vállalati felelősségvállalás kérdését. Válaszaik alapján a munkavállalók két hasonló állásajánlat közül azt választanák, ahol a cég bizonyíthatóan folytat jótékonysági tevékenységet, és valamilyen módon támogatja a közösséget.

„Üzleti Etikai Díj 2016” – Jelölje Ön is saját vállalatát!
Várjuk azon vállalatok jelentkezését, melyek vezetői, munkatársai úgy érzik, hogy etikus, felelősségteljes magatartással vesznek részt az üzleti életben, és ezért pályázni szeretnének a 2016. évi Üzleti Etikai Díjra. A független, üzleti és kormányzati szereplő által nem befolyásolható „Üzleti Etikai Díj” 2000 óta, immár 17. éve kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben etikusan működő cégek elismerésében. Az Üzleti Etikai Díjról szakmai konzultációt tart a díjalapító szeptember 15-én, Budapesten.
A Regus felmérésében részt vevő közel negyvenezer válaszadó mintegy felének (47 százalékának) fontos, hogy munkaadója részt vegyen jótékonysági programokban. Sőt, a vállalati felelősségvállalás kérdése is számít a munkahely kiválasztásakor. Sokan (43 százalék) állították, hogy két hasonló álláslehetőség közül a többet jótékonykodó vállalat ajánlatát választanák. Vagyis azok a vállalkozások, amelyek bizonyíthatóan támogatják a közösséget, sikeresebben tudják megszerezni és megtartani a legjobb szakembereket.

A válaszadók harmada közvetlenül is szeretne részt venni a vállalat jótékonysági munkájában, 34 százalékuk többet szeretne tudni a témáról. Negyvenegy százalékuk értékeli a vállalati felelősségvállalási kezdeményezéseket, de 29 százalékuk úgy véli, kevés információt kap róluk.

Negyedük (25%) szeretne tájékozottabb lenni a többi osztály jótékonysági és vállalati felelősségvállalási tevékenységével kapcsolatban. 40 százalékuk gondolja úgy, hogy a szektorban működő cégek aktívabbak is lehetnének a vállalati felelősségvállalás és a jótékonykodás (37 százalék) területén. A Regus szóvivője szerint már-már nyilvánvaló, hogy az alkalmazottakat ma már nemcsak az önző karrierépítési célok vezérlik, hanem egyértelműen kijelentik, hogy szívesebben dolgoznak olyan cégnél, amely eredményeket tud felmutatni a társadalmi felelősségvállalás terén is. A jótékonysági programokban való részvétel pozitív és felelősségteljes szervezet képét sugározza, és az alkalmazottak is büszkék arra, hogy ilyen munkahelyen dolgoznak.

A vállalkozásoknak érdemes figyelembe venniük ezt a társadalmi munka iránti elkötelezettséget, tájékoztatniuk alkalmazottjaikat a jótékonysági és vállalati felelősségvállalási projektekről, és felajánlaniuk a közvetlen részvétel lehetőségét. Azok a dolgozók, akik ismerik cégük emberbaráti tevékenységét, elégedettebben és motiváltabban végzik munkájukat. A jótékonysági programok mindezek mellett azt is lehetővé teszik, hogy a vezetők és a beosztottak egy csapat tagjaiként, közösen dolgozzanak.

Nem luxus, a siker alapja az etika
Nincs ellentét a vállalkozások és a társadalom érdekei között - hangsúlyozták a Cégvezetők Csúcstalálkozóján felszólaló szakemberek. Valójában hosszú távon csak azok a cégek lesznek sikeresek, amelyek etikusan működnek. Ezt várják a fogyasztók és a partner vállalatok is.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo