Jótékonykodnak a cégek, ha éppen eszükbe jut

Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. Ám a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

234 ezer megjelenésben tűnik fel a 100 legnagyobb magyarországi vállalat a megfigyelt médiaforrásokban, ebből több mint 3 200 CSR-tematikájú hírt azonosítottak. A legtöbb ilyen jellegű tartalom két kereskedelmi szereplőhöz, a TESCO-hoz, valamint a SPAR-hoz kapcsolható – derült ki a A Magyar Adományozói Fórum és az IMEDIA Kft. Közös kutatásából.

Kép: PP

A TESCO a legtöbb esetben az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem kapcsán jelent meg, de adománygyűjtéseinek hírei is utat találtak a médiába. A SPAR többféle területen volt aktív, élelmiszergyűjtéseket, jótékonysági borárverést szervezett, valamint az áruházak környezettudatos fejlesztéseivel is kitűnt a CSR területén.

A pozitívumok mellett meg kell jegyezni, hogy a hazai CSR-tevékenység ma még nem kellően tudatos és rendszeres, amely a médiamegjelenésekből is tükröződik. A megjelenések döntően egy-egy konkrét programhoz, vagy eseményhez kötődnek, ezeket leszámítva a CSR tevékenység esetlegesnek tűnik.

Fontos azonban az, hogy a CSR kategóriába sorolható megjelenések éves szinten növekedést mutatnak, ám egyelőre nem jelenthető ki, hogy ez trendszerű változás lenne. A Magyar Adományozói Fórum ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a vállalatok tudatosan és felelősen végezzék tevékenységüket, amelynek szerves része a CSR is.

Kicsikként is lehetünk filantrópok
Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo