Jótékonykodnak a cégek, ha éppen eszükbe jut

Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. Ám a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.

234 ezer megjelenésben tűnik fel a 100 legnagyobb magyarországi vállalat a megfigyelt médiaforrásokban, ebből több mint 3 200 CSR-tematikájú hírt azonosítottak. A legtöbb ilyen jellegű tartalom két kereskedelmi szereplőhöz, a TESCO-hoz, valamint a SPAR-hoz kapcsolható – derült ki a A Magyar Adományozói Fórum és az IMEDIA Kft. Közös kutatásából.

Kép: PP

A TESCO a legtöbb esetben az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem kapcsán jelent meg, de adománygyűjtéseinek hírei is utat találtak a médiába. A SPAR többféle területen volt aktív, élelmiszergyűjtéseket, jótékonysági borárverést szervezett, valamint az áruházak környezettudatos fejlesztéseivel is kitűnt a CSR területén.

A pozitívumok mellett meg kell jegyezni, hogy a hazai CSR-tevékenység ma még nem kellően tudatos és rendszeres, amely a médiamegjelenésekből is tükröződik. A megjelenések döntően egy-egy konkrét programhoz, vagy eseményhez kötődnek, ezeket leszámítva a CSR tevékenység esetlegesnek tűnik.

Fontos azonban az, hogy a CSR kategóriába sorolható megjelenések éves szinten növekedést mutatnak, ám egyelőre nem jelenthető ki, hogy ez trendszerű változás lenne. A Magyar Adományozói Fórum ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a vállalatok tudatosan és felelősen végezzék tevékenységüket, amelynek szerves része a CSR is.

Kicsikként is lehetünk filantrópok
Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo