Csr cikkek
Egyre fontosabb a CSR, mégis keveset költenek rá a vállalatok
Többet vagy az ideivel azonos összeget költ a hazai (főként nagy)vállalatok többsége CSR-tevékenységre a következő évben a gazdasági válság ellenére is.
Hogyan hangolódnak ügyfeleikre a sikeres vállalatok?
Magasfokú digitalizáltság, a társadalmi ügyek iránti fogékonyság és a fogyasztói hűség elnyerését mindennél előbbre soroló vállalati kultúra – az idei KPMG Global Customer Experience Excellence kutatás szerint ezek jellemzik a sikeres vállalatok fogyasztói elégedettség stratégiáját. Az egyszerű, gyors, de empatikus kiszolgálás alap, de nem árt szem előtt tartani azt sem, hogy a vásárlók csaknem kétharmada hajlandó többet fizetni egy tisztességesnek, felelősségteljesnek érzett vállalatnak.
Fontos cégének a fenntarthatóság? Még jelentkezhet erre a pályázatra
Meghosszabbított határidővel, március 5-ig várják a vállalkozások jelentkezését a Bridge to Benefits Mesterkurzusra.
Felminősítették a BorsodChem-et
A fenntarthatóság és vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) terén nyújtott kiemelkedő teljesítményért kapták az elismerést.
Gyökeresen megváltoztatta a cégek gondolkodását a koronavírus
A koronavírus-járvány okozta krízishelyzet megmutatta, hogy a társadalom iránti elkötelezettségnek, valamint a környezetre való odafigyelésnek jelenleg óriási jelentősége van.
Kommunikációs cégek fogtak össze a hazai kkv-kért
A koronavírus pusztító hatása egyre nyilvánvalóbb Magyarországon is, az egyéni tragédiák mellett teljes iparágakat kényszerített leállásra. Hatására a jelek szerint teljes gazdasági átalakulás várható, melynek viharait csak erős hazai vállalkozások vészelhetik át. A kommunikációs szakma, mely híd szerepét tölti be a fogyasztók és a cégek között, komoly felelősséggel bír, hogy a gazdaság szövete megfelelően ellenálló legyen, éppen ezért a NetAdClick, az Alright Communications és a CNM komoly felajánlásokat tett, hogy a hazai kkv-kat segítse.
Perelhetők a világcégek a külföldi környezetszennyezéseikért
Az angol Legfelsőbb Bíróság helyt adott egy keresetnek, melyet Zambia közel 2000 vidéki polgára nyújtott be az indiai székhelyű Vedanta bányaipari cég ellen, amiért az elszennyezte a talajvizet a lakóhelyükön és ezzel tönkretette a megélhetésüket. Az eset könnyen precedensértékűvé válhat és perek lavinája indulhat meg.
A fenntartható cégek a tőzsdén is jobban teljesítettek
A Barron’s amerikai üzleti magazin immár másodszor állította össze százas toplistáját a legfenntarthatóbb amerikai tőzsdei cégekről. Az üzletvitelt közel 200 szempont alapján értékelték. E vállalatok kevesebbet vesztettek értékükből a tavalyi árfolyamzuhanások közepette, mint a Top 100-ba be nem került cégek.
Most már tényleg véget vetne az erdőirtásnak a pálmaolajkereskedő
Már 2010-ben vállalták a nagy élelmiszeripari és kozmetikai márkák, hogy kiiktatják az erdőirtó beszállítókat az ellátási láncukból, de műholdak híján ezt képtelenség volt kivitelezni. A Wilmar International 2019-ben végére végre-valahára megvalósítja az erdők műholdas monitorozását és zéró toleranciát ígér az égetéssel erdőket irtó, majd helyükön olajpálmafákat termesztő alvállalkozók ellen.
Perceken belül indul az árverés az FC Barcelona dedikált mezéért
December 18-án 10.00 és 18.00 óra között lehet licitálni arra a dedikált FC Barcelona futballmezre, amit a Colt Hungária Kft. jótékonysági árverésre bocsátás céljából vásárolt meg. A cég a befolyt összeget teljes egészében a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet javára ajánlja fel.
Magyarok a Piacon klub a hiányt szenvedőkért
December 12-én a hazai KKV szektor képviseletében a Magyarok a Piacon Klub 500.000 Ft-tal támogatta az Ökumenikus Segélyszervezet idei „szeretet.éhség.” Országos Adventi Pénzadománygyűjtését.
Adakozásban biztosra mennek a magyar cégek
A magyar vállalatok csaknem kétharmada támogat civilszervezeteket, kifejezetten pénzadományt 45%-uk ad – derült ki a Human Dialog és az Emocionális Marketing idei kutatási projektje bemutatóján szerdán. A reprezentatív, 500 cég döntéshozóinak megkérdezésével készült felmérés érdekes következtetése, hogy a cégek önzetlenül jótékonykodnak, nem várnak ellentételezést, de szeretnek biztosra menni abban a tekintetben, hogy a felajánlásuk ténylegesen jó ügyet szolgált.
Gyümölcsöt osztottak a cementgyári dolgozók
Közel háromszázötvenezer forint értékben osztottak szét gyümölcsöt a Királyegyházi Cementgyár munkavállalói Szentlőrinc, Királyegyháza és Bükkösd óvodáiban, általános iskoláiban, szeptemberben. A jótékonysági akció nem egyedüli, egy olyan sorozat első állomása, ahol a munkavállalók felajánlják juttatásaik egy részét a helyi közösségek javára.
Tőkealap indul közhasznú vállalkozások segítésére
A Magyar Fejlesztési Bank (MFB) és a Társadalmi Hasznosságú Befektetők Egyesülete (THBE), valamint az Európai Beruházási Alap (EIF) közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy 6,25 milliárd forint tőkebefektetéssel elindul a Social Impact Fund elnevezésű tőkealap. Az Alap olyan vállalkozásokba fektet tőkét, melyek üzletileg és társadalmi szempontból egyszerre termelnek eredményt.
Externáliák: már minden kár házon belül van
Földünk öntisztító, regeneráló kapacitásának a határait feszegetjük. A társadalmi problémák is összefüggenek az üzleti szféra működésével. Nincsenek már házon kívül lévő externáliák: érvényesül a bumeránghatás, minden visszaüt. Új üzleti gondolkodásra van szükség, mely a saját üzleti döntések következményeként ismeri el a válságjelenségeket, és orvosolni tudja azokat.
A fair trade csak a kezdet: még etikusabb lesz a tea
Nagy bankok és a fogyasztási cikkek világvállalatai szövetkeztek, hogy kényszermunkától és rabszolgaságtól mentes teát szerezzenek be, egyúttal kedvezőbb pénzügyi lehetőségeket kínálva a kistermelőknek.
Értékvezérelt vállalat: a cégvezér egyben küldetésvezér
A cégvezetők úgy vélik, a társadalomtudatos üzletvitel növeli a vállalat teljesítményét, de még érzik, hogy saját cégüknél lenne mit javítani e téren. Szakadék van a szándékok és a tettek között. Ötletek ennek áthidalására.
Az etikus küldetéstudat segít a cég teljesítményének növelésében
Az alapdilemma ez: a profitnövelés szerepel az első számú célként, vagy a fogyasztók és a társadalom? Shareholder- vagy a stakeholder-szemlélet? A cégvezetők többsége főleg az előbbit kommunikálja, még akkor is, ha az utóbbit is fontosnak tartja.
A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal
Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.
Győrben rajtolt a 14. Manager Open
Immáron 14. alkalommal rajtolt el a Manager Open, a menedzserek 2018. évi Országos Teniszbajnoksága. A társasági és üzleti versenysorozat idén kilenc vidéki, valamint egy fővárosi viadalból áll.
Idén is várja a jelentkezőket a Várépítő Pályázat
Lassan húsz éves Várépítő pályázat (ill. elődje) idén is lehetőséget kínál a gyermekintézményeknek és műemlékeknek, hogy felújítási munkálataikhoz építőanyagot igényeljen! 15 millió forintnyi építőanyag gyermekintézményeknek és műemlékeknek. A beadási határidő: 2018. május 3.
A siker titka a világjobbítás?
A társadalomtudatos cégforma, a B Corp növekedésének mértékéről állt elő meglepő adattal egy brit kutatás. Az ilyen vállalkozások huszonnyolcszor gyorsabban nőnek, mint Anglia GDP-je, mely évente 0,5 százalékkal bővül.
Nyílt nap február 23-án építőanyagra pályázóknak
Már több mint 10 millió forint értékű építőanyag gyűlt össze a 2018. évi, gyermekintézmények és műemlékek beruházásait építőanyaggal támogató Várépítő pályázaton és ez még nem a vége. Pályázni szándékozó intézmények sok praktikus tanácsot kaphatnak, hasznos információval gazdagodhatnak a február 23-án megrendezésre kerülő Várépítő napon, Budapesten, a Kortárs Építészeti Központban.
Jólléti világtrendek
A CSR már nemcsak jótékonykodást és márkaépítési trükköt jelent, hanem a stratégia és a tervezés alapvető elemeként hatja át a vállalatok működését.
Márta Irén: jót tenni jó
Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (a BCSDH) szervezet igazgatója nyerte el ebben az évben a Fenntarthatóság Szakmai Követe elismerést. Ebből az alkalomból a fenntarthatóság hazai helyzetéről beszélgettünk a szakemberrel.
Fiatal tehetségeket támogató közösségi oldalt indít az Unicredit
Korszakalkotók néven indítja el új programját az Unicredit Bank 2017 október 11-én. A kiváló teljesítményt középpontba állító program arra hívja fel a bank ügyfeleit és a nagyközönséget, hogy támogassák a tehetséges magyar fiatalokat.
Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket
Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.
A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat
Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.
Sporttámogatás: célba érnek a pénzek
A vállalatvezetők közül sokan felismerték: az alkalmazottak egészségének megőrzésére költött pénz hosszú távon megtérülő beruházás. De nem csak ezért kap ma nagyobb szerepet a sport az üzleti életben. A médiamegjelenéseket is generáló támogatás PR-értéke magas, segít a márkaépítésben, beépíthető a vállalat társadalmi felelősségvállalásába és nem utolsósorban költséghatékony, akár ha a béren kívüli juttatások bérnél kedvezőbb adójára, akár ha a társasági adót csökkentő látvány-csapatsportok támogatására gondolunk.
Jótékonykodnak a cégek, ha éppen eszükbe jut
Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. Ám a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.
Mit szeretnek és utálnak az Y-generációs vásárlók? Itt a lista!
Amerikában feltérképezték az 1980 és 1995 között született generáció vásárlási szokásait és márkapreferenciáit. Meglepő és várható eredmények egyaránt kerültek a listába.
Idén is pályázhatnak a cégek a CSR Hungary Díjra
Magyarország vezető vállalati felelősségvállalás fórumának díjára több mint 180 magyar és külföldi érdekeltségű, nagy és kkv cég pályázott ez idáig. A ma már önkéntes védjegyhasználati programhoz kapcsolódó elismerésre 2017-ben is pályázhatnak az üzleti szektor képviselői.
Kicsikként is lehetünk filantrópok
Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.
Hogyan lett divat a felelős gondolkodás? Aki válaszol: a marketinges
Elfogytak az ígéretek, és megnőttek a fogyasztással kapcsolatos félelmek, erős hívószó lett az újrahasznosítás, az energiatakarékosság, magunk és környezetünk védelme. A CSR pedig a reklámpiac slágertermékévé vált úgy, hogy közben értéket is teremt.
Eljött az aktivista vállalatok kora?
A vállalatok egyre többször a társadalmat megosztó, politikai témákban is felemelik a szavukat – legalábbis Amerikában. Trumpot például hirdetésekben igyekeztek meggyőzni a klímaegyezményben maradásról, most pedig, a negatív döntés után sorra állnak ki az elnökkel szemben. Itthon egyelőre az a cég, amelyik így tesz, vagy tenne, inkább csendben mond véleményt. De megéri a véleménynyilvánítás a kockázatot?
Most érdemes költözni
A májusi Piac&Profitban szó esik a garantált alapjövedelmet övező dilemmákról, körbejárjuk, hogy milyen következményekkel jár, ha egy vállalat állást foglal a társadalmat megosztó politikai kérdésben és megnézzük azt is, hogy a vizes világbajnokságból mit profitálhatnak a cégek, ha az egész országot foglalkoztató vizes vébére építik nyár eleji marketingkampányukat.
A vállalatnak is megéri az önkéntes munka
Óvodák kerítését festő felsővezetők, hajléktalanoknak ételt osztó menedzserek, kórházak gyermekosztályait felújító informatikusok, hátrányos helyzetű fiatalokat mentoráló kollégák. Ma már Magyarországon is találkozhatunk a vállalati önkéntesség számos formájával, de az arra rászoruló intézményeknek nyújtott fizikai segítség mellett egyre elterjedtebb a pro bono, más néven tudás alapú önkéntesség is. Ezért indult most összefogás.
Van, akinek munka, van, akinek álom
Országossá nőtte ki magát a Neked MUNKA, nekem ÁLOM! program, amelynek célja, hogy egy napra összehozza a fogyatékossággal élő, valamint a megváltozott munkaképességű álláskeresőket a fogadásukra nyitott vállalatokkal, cégekkel. Május 30-án Budapesten és 19 vidéki helyszínen rendeznek különleges nyílt napot, ahol a programra pályázó fogyatékossággal élő jelentkezőknek lehetőségük adódik bepillantást nyerni álommunkájukba. Idén várhatóan több mint 200 résztvevő és ugyanennyi munkáltató vehet részt a programban.
Markánsan ítélkeznek a dolgozók a hazug cégek felett
Immár harminc éve, hogy a 80-as évek közepén megszületett a greenwashing kifejezés. A magyarul zöldre mosásnak fordítható kifejezés azt jelenti, hogy a cégek valamilyen látványos, környzetvédő programmal terelik el a figyelmet az alapjában véve mégis masszívan környezetszennyező tevékenységükről.
A diszkontdivat is fenntarthatóra vált
Gyors egymásutánban a diszkontdivat vezetői brandjei, a Zara, a H&M és a Mango is ökokollekciókkal állt elő. A ruhák környezetbarát jellegét gondosan kidomborítják a kollekciók kommunikációjában.
Az új üzleti kulcsszó: empátia
Ha nem változik alapjaiban mostani, fogyasztáscentrikus világunk, közel az összeomlás – vallják egyre többen. A rendszerváltó szerepre számos alternatív gazdasági modell bejelentkezett már. Áttörést – most úgy tűnik – a társadalmi vállalkozások hozhatnak, a korábban sztárolt megosztásos vagy a magas szinten támogatott körforgásos gazdaság helyett.
Sorra szólalnak fel a megavállalatok vezetői Trump ellen
Tízezer menekültet szerződtetne a Starbucks, a Microsoft és az Amazon másokkal együtt bíróságra megy, a Google alapítója az utcán van a tüntetőkkel, sok más cég pedig felajánlásokkal és nyilatkozatokkal tiltakozik Donald Trump bevándorlóellenes rendelete ellen. A cégvezetők a befogadás fontosságát és a kultúrák sokszínűségének erejét védik. És a szép elvek mellett valószínűleg a hasznukat is.
Ezért fizet sokkal többet a vevő
A piaci versenyben évtizedek óta a megkülönböztetés egyik legfőbb eszköze a márka. A márka segít a víz fölött maradni a gyilkos versenyben, és minél erősebb, annál inkább súlyos pénzeket hoz a cégnek. Hogy mennyit? Az Apple márkanév például többet ér, mint a teljes magyar GDP.
A zöldülés a nyereséget növeli
Nyereségesebbek a zöld cégek. A vállalkozás gazdasági lábnyoma és ökológiai lábnyoma között szoros az összefüggés. Azok a cégek, amelyek visszafogják, sőt beszüntetik az erőforrások környezetszennyező pazarlását, nagy pénzeket spórolnak meg.
Az üdítőitalosok küzdenek az egészségünkért?
Az élelmiszeripari vállalatok CSR-jének fontos eleme lett az elmúlt években a termékek egészségesebbé tétele. Változtatják az összetételt, csökkentik a cukortartalmat. Jelentős innovációk is történnek e területen - pedig nem csomagolt cukorból fogyasztjuk a legtöbbet.
Több szerepben, egy erkölccsel
Mindannyian több szerepben "játszunk" a világban, polgárok, fogyasztók, szülők, kollégák, cégvezetők vagyunk, és képtelenség, hogy ezeket a funkciókat teljesen eltérő erkölcsi normákkal töltsük be. Felelősségteljesnek kell lennünk minden szerepünkben – hangzott el a hetedik Fenntarthatósági Csúcs konferencia üzleti szektor felelősségéről szóló paneljében.
Az Ericsson, a K&H és a Tesco nyerték el MAF Társadalmi Befektetések Díj pályázat fődíjait
A Magyar Adományozói Fórum (MAF) 2016. október 12-én tartott díjkiosztóján az Ericsson, a K&H és a Tesco támogatási programjai nyerték el a MAF Társadalmi Befektetések Díj pályázatának fődíjait. Az eredményhirdetésre a MAF „Közösen a közösségért, avagy vállalatok a közösségek fejlődéséért” konferenciáján került sor, amelynek fővédnöke Varga Mihály, Nemzetgazdasági Miniszter volt.
Kisvállalat, nagy CSR
Nincsenek könnyű helyzetben a magyar cégek, így háttérbe szorul a felelős működés, gondolnánk. Dehogyis! A CSR az akut problémák megoldásában is szerephez jut. Tíz évvel ezelőtt csak a multik tudták, mit jelent egy cég esetében a társadalmi felelősségvállalás, mára azonban egyre több cég mindennapi működésének része a CSR. Lakatos Zsófia, a Magyar PR Szövetség elnöke szerint a kisvállalkozások túlnyomó többségének azonban még ma sincs fogalma a kifejezés jelentéséről.