Gyökeresen megváltoztatta a cégek gondolkodását a koronavírus

A koronavírus-járvány okozta krízishelyzet megmutatta, hogy a társadalom iránti elkötelezettségnek, valamint a környezetre való odafigyelésnek jelenleg óriási jelentősége van.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Planet Fantastics’ Network fenntarthatósági tanácsadó cég a járvány ideje alatt végzett online kutatása alapján hazánkban a résztvevők 95 százaléka elvárja a vállalatoktól, hogy a válság után nagyobb hangsúlyt fektessenek a társadalmi felelősségvállalásra, ezért a cégek nem hagyhatják figyelmen kívül ezt a területet a jövőben.

„A családi vállalatok elkötelezettek a környezetükért. Sokszor nem tudatosan végeznek CSR tevékenységet, hanem természetes számukra, hogy helyi szinten, a kisebb közösségeket segítik, sok esetben kevésbé látható módon. Ilyen például, amikor a helyi árvaházat, iskolát vagy sportszervezetet segítik, akár termékeikkel, szolgáltatásaikkal vagy sokszor pénzügyileg. Ezeket a tetteket szeretnénk most elismerni a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal, hiszen a társadalmi felelősségvállalás kategóriában  azt mutathatják be a pályázók, hogy a járvány idején vagy annak következtében mit tettek a helyi közösségért, a társadalomért vagy kollégáikért akár a közvetlen vagy a tágabb környezetükben” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

A munkavállalókkal való törődés mint új irány a társadalmi felelősségvállalásban

A krízis nyomán a cégek társadalmi felelősségvállalás stratégiájában új irányok lehetnek hangsúlyosak, ugyanis a munkavállalók egészsége, biztonsága, egzisztenciája kulcskérdéssé vált.

„Azt tapasztaljuk, hogy a családi vállalatok vezetői sokkal elkötelezettebbek kollégáik iránt. Minden körülmények között arra törekednek, hogy megtartsák őket, illetve segítsék ahogy tudják, ha bajba kerültek. Ahogy a korábbi 2008-as válság során, úgy most is megfigyelhető, hogy a családi vállalkozások tulajdonosai még erőteljesebben helyezték előtérbe dolgozóik érdekeit a hosszú távú gondolkozás jegyében” – hangsúlyozta Ékes Ákos.

A pályázatra a társadalmi felelőségvállalás mellett az innováció valamint a hosszú távú stratégia kategóriában lehet nevezni szeptember 18-ig.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo