Csr cikkek
Vásárlással kórházakat, óvodákat támogathatunk
A CBA és a Procter&Gamble összefogásából létrejött program, A közösség szíve (köszi) jótékonysági kezdeményezés: 2006 óta több tízmillió forinttal támogatta a helyi közösségek számára értékes és fontos célokat. Bár a program szervezője a két vállalat, a segítség a CBA vásárlóitól érkezik. A program által támogatott célok megvalósulását ugyanis a különböző Procter&Gamble termékek vásárlása után 30 forinttal gazdagodó jótékonysági alap teszi lehetővé.
Nagyvállalatok a hátrányos megkülönböztetés ellen
Megtartotta első nyilvános közgyűlését a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fóruma, melyet a Salva Vita alapítvány több nagy céggel és szervezettel karöltve a hátrányos megkülönböztetés ellen és a jobb munkavállalói körülmények megteremtéséért hozott létre. Az egyesület fő célja, hogy a munkaadók részére szakmai támogatást nyújtson az esélyegyenlőség biztosításához. A Mars Magyarország -mely élen jár a kiemelkedő munkavállalói körülmények megteremtésében- az alapító tagok között szerepelt.
Fenntartható vállalatokat ismertek el a DELFIN-díjjal
A Magyar Telekom hagyományához híven idén is díjazta a fenntarthatóság terén kiemelkedő szerepet vállaló beszállítóit. A DELFIN-díjat (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért) immár harmadik alkalommal adták át, három kategóriában.
Sokmilliós Samsung adomány az árvízkárosultaknak
A Samsung Electronics Magyar Zrt. csatlakozva Schmitt Pál felhívásához összesen 20 millió forint értékű termékadománnyal -többek közt hűtőgépekkel, mosógépekkel és mikro-sütőkkel - segíti az árvíz-károsultakat.
Technológiával és szaktanácsadással segít a Microsoft
A Microsoft 2003-ban hívta életre a Korlátlan Lehetőségek programot, amelynek keretében eddig összesen több mint 285 millió dollárt bocsátott non-profit szervezetek és közösségi technológiai központok rendelkezésére készpénz, illetve szoftverek formájában. A vállalat, amely Magyarországon az elmúlt négy és fél évben több mint két és fél millió dollár - azaz mostani árfolyamon mintegy 580 millió forint - értékben nyújtott segítséget hetvenhat magyar pályázónak a Korlátlan Lehetőségek program keretében, az idei évben is számos fontos kezdeményezést támogat.
A közönség is szavazhat a Klímavédelmi Fotópályázaton
A Bayer Hungária Kft. hetedik alkalommal hirdette meg Klímavédelmi Fotópályázatát, mellyel idén a biodiverzitás, tehát a biológiai sokszínűség megóvására szeretné felhívni a figyelmet. A "Mutasd meg a természet arcait" felhívással útjára indított pályázat klímanagykövetei, Kucsera Gábor, Peller Mariann és Dr. Juhász Árpád ennek kapcsán facsemetéket ültettek Budapest több helyszínén, ezzel is arra buzdítva mindenkit, hogy ha akár apró tettekkel, de járuljon hozzá a környezet megóvásához. A pályamunkákra a közönség is szavazhat.
Humor az előítélet ellen
Enyhíthet-e a humor az előítéleteken, tud-e szerepet betölteni a hátrányos megkülönböztetés leküzdésében, és vannak-e határai a nevettetésnek. Hét humorista kereste a választ az egyenlő bánásmód, a sokszínűség és a tolerancia kérdéseire a Civil Licit esélyegyenlőségi árverés idei kísérőrendezvényén.
Toy Story-aukció a hátrányos helyzetű gyerekek megsegítésére
Hamarosan a mozikba kerül a kicsik és nagyok által is oly régóta várt Toy Story 3., minden idők legvidámabb animációs filmjének legújabb része. Ennek kapcsán a Fórum Hungary hazai hírességek részvételével játék-aukciót indít. A befolyó összeget a hátrányos helyzetű gyerekekre megsegítésére fordítják.
Sikeresen árulták az esélyegyenlőséget
Közel hárommillió forint értékben keltek el esélyegyenlőségi szolgáltatások a tegnapi Civil Licit aukción az Uránia Nemzeti Filmszínházban, annak ellenére, hogy számos vállalatvezetőnek le kellett mondania részvételét a súlyos árvízi helyzet miatt. Több mint harminc vállalat vezetője licitált 15 szervezet 15 szolgáltatására.
"Mohó Sapiens": szintugrás előtt
Ökológiai lábnyomunk túl nagy, életmódunk és termelési rendszereink jelen állapotukban nem fenntarthatók. Egyre zaklatottabb világban élünk, az eddig stabil rendszerek sorra meginognak. Eközben ketyeg az óra a fejünk felett a globális felmelegedés visszafordításával kapcsolatban, előttünk az emisszió-csökkentéssel sürgető feladata. A Piac és Profit konferenciájának prominens előadói a kiútkeresés jegyében fogalmazták meg szemléletváltást sürgető gondolataikat és foglalták össze a legjobb vállalati gyakorlatokat.
A mosoly természetes!
Minden, 2010-ben csatlakozott Oriflame Szépségtanácsadó belépési díjából származó összeget a Bethesda Gyermekkórház Alapítványának ajánlja fel az Oriflame Magyarország. A pénzből a kórház műszereket vásárolt valamint felújította a liftet. Az év második felében a csecsemőosztály felújítása kerül sorra, melyben szintén az Oriflame jelentős támogatására számítanak.
Egy biztos: a csapot el kell zárni!
Ökológiai lábnyomunk túl nagy, életmódunk és termelési rendszereink jelen állapotukban nem fenntarthatók. Egyre zaklatottabb világban élünk, az eddig stabil rendszerek sorra meginognak. Viták helyett dialógus, profit mellett felelősség, lineáris gondolkodás helyett rendszerszemlélet kell, hogy előnyt élvezzen. És persze el kell zárnunk a csapot és áramtalanítanunk kell, mert lehet, hogy ezzel tesszük a legtöbbet. A Piac és Profit konferenciájának prominens előadói a kiútkeresés jegyében fogalmazták meg szemléletváltást sürgető gondolataikat és gondolkodtak a megoldási lehetőségekről.
Segélyvonal a hazai árvízkárosultakért
A hazai telekommunikációs cégek összefogásának köszönhetően (Invitel, T-Mobile, T-Home, Telenor, Vodafone, UPC) ismét teljes körűen működik a 1749-es segélyvonal. A vonal a tegnap kezdte meg működését és az ítéletidő károsultjainak megsegítésére, az árvíz elleni védekezés támogatására jött létre. Az adományokból befolyt összeget a Magyar Vöröskereszt juttatja el a rászorulóknak.
28 000 gyerek kap ajándékot és élelmiszert a gyereknapon
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület kezdeményezésére indított adománygyűjtés eredményeként gyermeknap alkalmából összesen 28 000 rászoruló gyermek kap ajándékot. Az összesen 8 tonna adományt az akcióban részt vevő 20 vállalat dolgozói és élelmiszeripari vállalatok ajánlották fel.
Rövidebb várakozási idő a Heim Pál Kórházban
Rövidebb várakozási időre, gyorsabb diagnózisra, hamarabb elkezdhető terápiára számíthatnak az országos betegellátást végző Heim Pál Kórház neurológiai részlegének kis betegei. Az izom- és idegrendszeri vizsgálatok ráadásul sokkal kevésbé lesznek kellemetlenek a gyermekek számára, köszönhetően azoknak az új, a legmodernebb technikát képviselő orvosi műszereknek, amelyeket a CIB Csoport 10 millió forintos adományából vásárolt meg a kórház.
KitKat-botrány: nem esznek többet orángután-ujjat
A nyugati világ pálmaolaj igénye hatalmas. Az olajpálmából kinyert olaj kozmetikai termékekben, fogkrémekben, testápolókban és csokoládékban kerül felhasználásra - de a "környezetbarátnak" nevezett bioüzemanyagokban is. A kereslet kielégítésére esőerdőket tüntetnek el és helyette országnyi területeket ültessenek be monokultúrás állománnyal: olajpálmafákkal. Eközben megfosztják élőhelyüktől a veszélyeztett fajokat, például az orángutánt. A Nestlé csatlakozott azon cégek sorához, melyek gondosan megszűrik pálmaolaj-beszállítóikat, hogy elkerüljék az őshonos ökoszisztémákat romboló gyakorlatot.
Gyerekrajzok kerülnek a mosógépekre
A Whirlpool Magyarország Kft. környezettudatossággal kapcsolatos témákban rajzpályázatot írt ki általános iskolásoknak. A témaválasztás nem volt véletlen, hisz a Whirlpool termékpalettáján meghatározó a green generation termékcsalád jelenléte, amelyet kifejezetten az energiatakarékos, környezetkímélő működés jellemez.
Hogyan váljunk fenntarthatóvá?
Az idei „Cégek a fenntartható világért" konferencia és dialógus ötödik alkalommal hívja egybe a társadalom és a gazdaság felelősen gondolkodó embereit, hogy megvitassák, mit tehet az egyén, a gazdasági szereplő életünk minden színterén elindult krízisfolyamatok megállításáért, a fenntartható világért. Ezúttal a konkrét cselekvésekről lesz szó.
Fogadjon Ön is virtuálisan örökbe egy kutyát!
Olyan gazdikat keresnek, akik bár otthon nem tudnak megfelelő körülményeket teremteni egy kutyának, mégis szeretnének segíteni egy kiválasztottat azzal, hogy rendszeresen meglátogatják a menhelyen, és anyagilag hozzájárulnak a tartásához.
A CIB lett a legfelelősebb bank
A CIB Csoport idei belépőként azonnal a harmadik helyet szerezte meg a B&P Braun & Partners Magyarország által elkészített, felelős vállalati működést értékelő rangsorban (CSR 24/7). Ezzel - versenytársait megelőzve - a pénzügyi szektorból a legjobb helyezést érte el a TOP 25-ös listán. A Közép-európai régióban a CIB Csoport ezzel az eredményével a hatodik lett a felelős vállalatok rangsorában.
Jön az etikus bank
A MagNet Magyar Közösségi Bank új fejezetet nyit a hazai bankszektor életében: a több mint 10 éve működő HBW Express Bank szakítva a hagyományos banki működési modellel, saját üzletpolitikáját és vállalati szervezetét átalakítva Magyarország első közösségi bankjává alakul. A 2010. április 30-tól MagNet Magyar Közösségi Bank néven működő pénzintézet bevezeti a bankolás itthon eddig ismeretlen módját: tevékenységét a fenntartható fejlődés és az üzleti etika elveire, valamint az azokhoz kapcsolódó lokális szempontokra alapozva átláthatóságot hirdet, működésével és termékeivel pedig a közösségi érdekek és értékek szerepét hangsúlyozza.
Zöldebb megoldás: lézer helyett szilárdtintás nyomtatás
Újabb egy millió dollárral támogatja az elkövetkező négy évben a Xerox a világ egyik legnagyobb természetvédő szervezetét, a The Nature Conservancy-t. Ezt az összeget elsősorban az erdőirtások megakadályozására használják fel. A választás érthető: a fénymásoló- és nyomtatógépek tömérdek papírt esznek, az pedig ugye fából készül. A lézeres nyomtatás alternatíváját kínáló szilárdtintás technológia fejlesztésével a Xerox a környezettudatos vállalati megoldások kiterjesztésére is törekszik.
Alapvető pénzügyi ismeretek az általános iskolákban
A fiatalok pénzügyi oktatása jegyében a K&H Csoport 2009 őszén videó-készítési pályázatot hirdetett általános iskolásoknak, melynek eredményhirdetésére április 23-án került sor. Az ország minden területéről, 41 általános iskolából érkeztek pályázatok, összesen 170 videót készítettek a diákok a K&H versenyére.
"Szerethető" és "élhető" munkahelyeket teremtenek
Három eltérő, mégis egymást erősítő szinten valósul meg az AAM Consulting társadalmi felelősségvállalása. A tanácsadó cég első alkalommal kiadott társadalmi felelősségvállalásról szóló jelentése középpontjában az az önkéntességen alapuló szemlélet áll, amellyel innovatív, adakozó, szerethető és "élhető" munkahelyet kíván teremteni dolgozói és partnerei számára.
Íme, a bátrak színes világa!
Tenni tudunk! - A CIB Csoport és a Bátor Tábor közös kiállítás keretében mutatja be azokat a festményeket, melyeket a Budapest Art Fair keretein belül készítettek a Bátor Tábor programjain résztvevő gyerekek, illetve kortárs művészek.
A többség akár 1 évre is feladná állását
Lezárult a Vodafone Magyarország Alapítvány "Többet érsz" programjának jelentkezési határideje. Az Alapítványhoz beérkezett 152 pályázat bizonyítja, hogy az emberek szívesen vállalnak aktív szerepet a társadalmi nehézségek kezelésében.
Lejáratják a cégek a fenntarthatóságot?!
Bosszantó és nevetséges, miként próbálják egyes multinacionális vállalatok meglovagolni a "fenntarthatóság" koncepciójának divathullámát. Sorra jelennek meg a sajtóközlemények egy-egy nagyvállalat valamely termék-előállításának vagy alapanyag-beszerzésének környezetbaráttá, felelőssé és fenntarthatóvá tételéről. Mikorra viszik véghez? Hát... 2020-ra!
Nem lesz több Puma-cipősdoboz
Megválik a hagyományos cipősdobozoktól a sportszergyártó Puma: a dobozok helyett Yves Behar tervező egy újrafelhasználható cipőszsákot tervez, amely a gyártástól a vásárlásig védi a cipőt.
Mi is az a CSR?
Hazánkban még nem dőlt el, hogy a vállalati PR egyik eleme, vagy társadalmi kötelezettség-e a CSR. A nemzetközi nagyvállalatok már letették a voksot egy-egy, általuk jelentősnek tartott társadalmi jelenség támogatása mellett, de a kis- és középvállalkozások még nem indultak el ebbe az irányba.
Mérhető a fenntartható fejlődés?
Neves előadók részvételével nemzetközi konferenciát tartottak Budapesten, hogy áttekintsék a fenntartható fejlődés mérhetőségének lehetőségeit és kihívásait. Az Europrosperitas 2010 Alapítvány rendezvényén az előadások fő célja az volt, hogy gyakorlatias, hatékonyan alkalmazható ismereteket, "know-how"- t nyújtsanak nemzetgazdasági, települési és vállalati vezetőknek, akik a fenntartható fejlődés követelményeihez mérhető módon óhajtanak felzárkózni.
Zsiráfot fogadott örökbe a Sopron Bank
2010. március 3-án látta meg a napvilágot a kis zsiráf, SAID (arab név; jelentése: boldog) a Budapesti Állatkertben. A Sopron Bank az adományozás egyik különleges formáját választva úgy döntött, hogy örökbe fogadja és 1 éven keresztül tiszteletbeli nevelőszülője lesz a kis zsiráfnak.
Tényleg zöldebb a szomszéd cége?
A cégek mindig is figyelték a vetélytársaikat, ám a közzétett adatok egyelőre inkább csak pénzügyi és gazdasági jellegűek, nem nyújtanak információt arról, hogy egy vállalat odafigyel-e környezetére, takarékosan bánik-e az erőforrásaival, és milyen más, a társadalmat támogató intézkedéseket vezet be. Mindezt kiválóan megmutatják azonban a vállalatok által kiadott „Nem-pénzügyi jelentések".
Először Magyarországon adták át a Georg Winter életműdíjat
A KÖVET Egyesület a Dr. Georg Winter életműdíjat a magyar gazdasági szféra és a fenntartható fejlődés összhangjáért munkálkodó személyek elismeréséért alapította. A díjat az Egyesület Elnöksége első alkalommal, 2010-ben, Dr. Kemény Tamásnak, az Iparfejlesztési Közalapítvány külkapcsolati igazgatójának ítélte oda. A díjátadó ünnepségre az Egyesület rendes éves közgyűlése keretében került sor Budapesten, 2010. március 23-án. Az átadó ceremónián a díj névadója, Dr. Georg Winter is részt vett, aki múlhatatlan érdemeket szerzett a környezettudatos vállalatirányítás területén.
Mikor lesz hungarikum az egészség?
Soha nem a pénz, vagy a hatalomvágy volt az irányító erő - nyilatkozta a Piac és Profitnak Béres József, akivel a Béres Gyógyszergyár társadalmi felelősségvállalásáról beszélgettünk.
60 százalékkal csökkentette vízfogyasztását a McDonald's
A McDonald's évek óta arra törekszik, hogy éttermeiben egyre kevesebb természeti erőforrást használjon fel. A vállalat energiatakarékossági programjának köszönhetően az éttermek számának növekedése ellenére jelentősen csökkentette a vízfelhasználást.
Pontos számokkal lehet mérni a CSR-tevékenységet
Az ENSZ Fejlesztési Programja (United Nations Development Programme - UNDP) segítséget nyújt az Európai Unió új tagállamainak ahhoz, hogy jobban kihasználhassák a felelős vállalatirányításban rejlő üzleti lehetőségeket. A projekt Bulgária, Magyarország, Litvánia, Lengyelország és Szlovákia részvételével azt a célt tűzte ki, hogy mérje és értékelje a társadalmilag felelős üzleti gyakorlatokat.
Életet menthet a kupakgyűjtés!
Csontvelő-transzplantáció vár Laurára. Édesanyja is csak steril környezetben, kizárólag maszkban, védőruhával érintkezhet gyerekével. A beavatkozást csak Kölnben vagy Kínában tudják elvégezni. A betegnek és édesanyjának sok-sok műanyag kupakra van szüksége, amiket 45 forintos kilogrammonkénti áron vásárolnak meg tőlük.
1125 gyermeket etet egy hónapig a Raiffeisen
A Raiffeisen Közösen Program 2010 február-márciusától gyermekotthonokban élő 1125 gyermek étkezését támogatja aktuális akciója keretében. A jótékony célú akció során eddig összesen mintegy 33 millió forintnyi élelmiszeradományt juttatott el a program csecsemő- és gyermekotthonoknak.
Felülmúlta zöld stratégiáját a Philips
Jelentõsen felülmúlták a Philips várakozásait a zöld termékeinek eladásából származó bevételek 2009-ben: a teljes forgalom 31 százalékát tették ki. Ezzel az eredménnyel a tervezetthez képest 3 évvel korábban sikerült elérnie a vállalatnak az EcoVision4 programmal kitûzött célokat. 2010-ben egymilliárd eurós bevétellel számolnak a zöld innováció területén. A cég szakemberei 2015-re azt szeretnék elérni, hogy a fenntarthatóságot szolgáló EcoVision5 program 500 millió emberre terjedjen ki világszerte.
Te vagy az én emberem!
PÁLYÁZATA Magyar Lapkiadók Egyesülete pályázatot hirdet"Te vagy az én emberem!"címmel interjúkészítésre 6-14 éves diákoknakJelentkezési határidő: 2010 április 1.
Megvannak a jövő fiatal vállalkozói
Átadta "a jövő fiatal vállalkozója" díjakat a Dreher Sörgyárak Zrt., a három díjazott fiatal összesen 7 millió forint kezdőtőkével indíthatja el vállalkozását, amelyhez 6 hónapos szakmai tanácsadást is kapnak - közölte a Dreher.
Neves szervezetek versenyeznek az Év Zöld Irodája címért
A verseny még nem zárult le, de azt már tudni, hogy mely társaságok indultak az Év Zöld Irodája címért. Töretlen a lelkesedés a magyar KKV-k, nagyvállalatok és non-profit szervezetek körében az immáron negyedik alkalommal meghirdetett verseny iránt. Az idei megmérettetésre 33 szervezet, 5400 munkatársával és közel 95 000 négyzetméternyi területtel nevezett.
Fegyveres konfliktusoknál segíti a Vöröskeresztet a Holcim
A Nemzetközi Vöröskereszt vállalati támogató csoportjának tagjaként a Holcim, fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségével összhangban, a szervezet humanitárius programjait fogja támogatni. A Holcim 2009-ben már támogatott egy Szudánban zajló, tiszta víz biztosítására irányuló programot.
Civil partnerségért díjaznak városokat, településeket
Az Ökotárs Alapítvány negyedik alkalommal adta át a "Valódi Civil Partnerségért" díjat. Az elismerést minden évben olyan közigazgatási szerv kapja meg, amely hatékony, példaértékű, valós partneri viszonyt tart fenn civil szervezetekkel. Az idei díjat Kunadacs Község Önkormányzata vehette át.
Microsoft-támogatás a wifi-faluért
2010 január 13-án adták át a Microsoft Korlátlan Lehetőségek programja keretében meghirdetett pályázat nyerteseinek megítélt pénzbeli támogatást. A tavaly benyújtott magyarországi pályamunkák közül a nemzetközi bíráló bizottság az Internet Terjesztéséért Alapítvány és a Bács-Kiskun Megyei Civil Szolgáltató Központ közös pályázatát értékelte legjobbnak. A díjazottak az elmúlt évben már átadott, közel 41 ezer dollár értékű szoftveradomány után ezúttal 11960 dollár értékű szoftvercsomagot és 50 ezer dollár pénzbeli támogatást vehettek át, amellyel az alapítvány, illetve a civil központ digitális írástudás elsajátítását célzó felzárkóztató-projektjeinek megvalósítását segíti a redmondi cégóriás.
Az MFB is segíti a télűzést
Ismét kereplőktől, tülkölőktől, tamburától és dudától volt hangos a Magyar Fejlesztési Bank Kupolaterme, ahova megérkezetek a mohácsi busók, hogy figyelemfelkeltő megjelenésükkel jelezzék: Mohács február 11-től 16-ig ismét várja vendégeit a Busójárás gazdag programjaira. Ettől az évtől egy különleges védjegy is segíti ezt a hírverést, miután 2009 őszén az UNESCO az emberiség szellemi kulturális örökségének „tagjai" közé választotta a mohácsi népszokást.
Díjjal ismerik el az "önzetlen" munkát
A KÖVET Egyesület idén először hirdeti meg a Dr. Georg Winter-díjat, a magyar gazdasági szféra és a fenntartható fejlődés összhangjáért munkálkodó személyek elismerésére. Winter környezettudatos vállalatirányításért és a vállalati társadalmi felelősség (CSR) mozgalomért folytatott úttörő munkája előtt a világon elsőként tisztelegnek nevét viselő díjjal.
130 millió liter ivóvizet adunk a haiti rászorulóknak
A Pannon, a T-Mobile, a T-Home és a Vodafone 1749-es közös segélyvonalára indított hívások és sms-k száma tegnap éjfélig meghaladta a 325 ezret. Eddig közel 66 millió forint gyűlt össze a 200 forintos adományokból a haiti mentési munkálatok segítésére. Az UNICEF az eddig felajánlott adományokból több mint 130 millió liter tiszta ivóvizet tud biztosítani a földrengés gyermekáldozatai számára.