Zöldebb megoldás: lézer helyett szilárdtintás nyomtatás

Újabb egy millió dollárral támogatja az elkövetkező négy évben a Xerox a világ egyik legnagyobb természetvédő szervezetét, a The Nature Conservancy-t. Ezt az összeget elsősorban az erdőirtások megakadályozására használják fel. A választás érthető: a fénymásoló- és nyomtatógépek tömérdek papírt esznek, az pedig ugye fából készül. A lézeres nyomtatás alternatíváját kínáló szilárdtintás technológia fejlesztésével a Xerox a környezettudatos vállalati megoldások kiterjesztésére is törekszik.

A környezetkímélő megoldások megtalálása a technológiai fejlesztéseknél kiemelten fontos a cég szakemberei számára, akik globális összevetésben is élen járnak az innovációban. Csak tavaly 706 szabadalmat jegyeztetett be a Xerox az Egyesült Államokban. A cég legjelentősebb fejlesztései a szilárdtintás berendezésekkel függtek össze.

A cég kizárólagos tulajdonában lévő szilárdtinta-szabadalom olyan környezetbarát színes nyomtatási technológia, amely 90 százalékkal kevesebb hulladékot termel, mint a hagyományos színes lézernyomtatók. Ez elsősorban annak tulajdonítható, hogy a zsírkrétaszerű szilárdtinta-rudak használatakor nincs szükség festékkazettára, és gyártásuk energiaigénye is mérsékelt.

Az energiafelhasználás terén is jelentős előnyöket mutat fel a berendezés, miután intelligens készenléti módba helyezhető, azaz a gép kiismeri a felhasználók munkarendjét és automatikusan csökkentett teljesítményre kapcsol arra az időszakra, amikor nem használják. Ezeken túlmenően a szilárdtinta természetes alapanyagainak köszönhetően teljesen biztonságos, nem mérgező és nem hagy foltot a vele érintkező anyagokon. A szilárdtinta-rudak újrahasznosítható hulladékpapírból készült csomagolásban érhetők el.

A Xerox szilárdtintás termékei megfelelnek a szigorú 2009 Energy Star energiatakarékossági szabványnak. A szilárdtintás és a lézer technológia összevetésekor a független szakértők megállapították, hogy 4 év alatt, havi 22 000 oldal nyomtatása esetén a ColorQube, A3-as szilárdtintás berendezés 40 kilogramm, míg a lézer készülékek 370 kilogramm hulladékot termelnek. A szilárdtinta nem csupán hatékonyabbá teszi az irodai munkavégzést, de zöldebbé is.

Védik az erdőket is
A Xerox Alapítvány és a The Nature Conservancy 2006 óta működik együtt a természetvédelem terén. Az elmúlt négy év egyik fontos mérföldkövének számított a kiemelt természeti értékek megőrzését célzó program végrehajtása, amely során a szakemberek a prioritást élvező élőhelyeket határozták meg a kanadai Boreal erdőben. A Xerox támogatásával létrejött egy adatközpont is (Canadian Boreal Data Centre), melynek révén a felhasználók naprakész információkhoz juthatnak az észak-amerikai erdőkről. A most induló, 2010-2014 időszakot felölelő együttműködés legfontosabb céljaként a felelős erdőgazdálkodás előmozdítását, és a Kiemelt Természeti Értékek program továbbvitelét, illetve annak globális kiterjesztését jelölte meg a két fél.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo