Csr cikkek


Ne legyen láthatatlan a szponzor

Ne legyen láthatatlan a szponzor 

Hasznos lehet, ha megjelenik egy cég egy sporteseményen, vagy egy jótékonysági ügy mögé áll, de viszonylag keveset ér, ha a szponzor csak alig-alig válik észrevehetővé, mint ahogy az sem egészséges, ha támogatás címén direkt értékesítést folytat. Adunk pár tanácsot, hogyan szponzoráljunk jól!
Kicsi a cég, de segít

Kicsi a cég, de segít 

Sok esetben pénz, vagy kapacitáshiánnyal indokolják a cégek, hogy miért nem tesznek lépéseket a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében. Pedig nem a hatalmas programokon, hanem az elkötelezettségen múlik a hatás - az alábbi kisvállalati példák is bizonyítják.
A Nagy Testvér a szegénység ellen

A Nagy Testvér a szegénység ellen 

A szegénységet eddig mindig felpuffadt hasú, csont sovány afrikai gyerekkel "népszerűsítették", adakozásra buzdítva a fejlett nyugati országok kormányait, cégeit és magánszemélyeit. Most új "marketingeszköz" van a világjobbító szervezetek kezében: a műholdas kép. A leghaladóbb jótékonysági szervezetek a Big Data Nagy Testvér-szerű megfigyelő módszereit hívják segítségül, hogy megtalálják a rászorulókat.
Melyik cég lesz családbarát?

Melyik cég lesz családbarát? 

A Három Királyfi Három Királylány Mozgalom pályázatot írt ki az Év Családbarát Vállalata elnevezésű díj elnyerésére kis-, közép- és nagyvállalatok számára. A kategória győztesek mellett a szakmai zsűri előterjesztése alapján az újszerű ötleteket, egyedi megoldásokat különdíjakkal értékelik.
Ez a 12 cég fizet a legtöbbet az Olimpiáért

Ez a 12 cég fizet a legtöbbet az Olimpiáért 

A 2016. augusztus 8-án megkezdődött Nyári olimpiai játékok alkalmából a Bisnode Magyarország Kft. összegyűjtött néhány üzleti érdekességet az eseményt támogató tizenkét főszponzorról.
Íme a 21. század felelős vállalatának modellje

Íme a 21. század felelős vállalatának modellje 

Elsősorban a negyedéves jelentések szempontrendszerét és az igazgatótanácsok összetételét reformálnák meg. Megdöntenék a negyedéves profitelőrejelzések gyakorlatát is.
Miért olyan bőkezű a Starbuck?

Miért olyan bőkezű a Starbuck? 

Ismerje meg Howard Schultzot, aki a minap jelentette be, hogy 5-15 %-kal emelte a Starbucks dolgozóinak minimálbérét. Jól járnak ezzel a részvényesek? Áttekintjük a kávéházmogul jellegzetes menedzseri szokásait és élettörténetének furcsaságait, melyek megindokolják e szokásokat.
Nemzetközi CSR-trendek 2016-ra és azon túl

Nemzetközi CSR-trendek 2016-ra és azon túl 

Egyre több vállalat számára egyértelmű, hogy nem tekintheti függetlennek magát a körülötte lévő természeti és társadalmi környezettől. A fejlődés ezen a területen sem csak „mennyiségi”, az irányok is erősen változnak.
Magasról tesznek a cégek a fenntarthatóságra

Magasról tesznek a cégek a fenntarthatóságra 

Egyre több mezőgazdasági nyersanyagra van szüksége a növekvő népességnek, csakhogy sok termék fenntartható előállítása még egyáltalán nem megoldott. A vállalatokat azonban ez nemigen érdekli – derült ki a WWF által készített felmérésből.
Ismét pályázható a CSR Best Practice díj

Ismét pályázható a CSR Best Practice díj 

A Magyar PR Szövetség első alkalommal 2007-ben hirdette meg a CSR Best Practice pályázatot, és azóta sok értékékes, példamutató kezdeményezés bemutatását tette lehetővé. Idén, immár tizedik alkalommal, megújult zsűrivel, de változatlan kiírási feltételekkel folytatódik a munka. A pályázás lehetősége továbbra is Magyarországon működő vállalatok, közintézmények részére egyaránt nyitva áll. A díjátadóra egy szakmai beszélgetésnek is lehetőséget adó eseményen kerül sor október közepén.

A maradék, ami nem hulladék – nem kell kidobni! 

Minden cég működése során számtalan maradék anyag – papír, textil, műanyag, fa – keletkezik, amely mások számára még hasznos lehet. A Humusz új programja segít helyet találni nekik!

A fiúk vállalkoznának, a lányok nonprofitban utaznak 

A lányok körében népszerűek az orvostudományi és művészeti képzések, szívesebben dolgoznának a nonprofit szférában, és fontos feltétel számukra a jó munkahelyi környezet. A fiúk az informatikai és műszaki szektorok iránt érdeklődnek, 60 százalékuk pedig szívesen indítana saját vállalkozást az iskolai évek után.

A legnagyobbak is megszenvedhetik a zöldülést 

A párizsi klímacsúcs kapcsán számos multi konkrét vállalásokat fogalmazott meg környezetszennyezése mérsékléséről. A legambiciózusabb mindegyik közül talán Unilever volt: 2020-ra felére csökkentené ökolábnyomát. Ez 1000 márkás terméket érint.

Fizetsz vagy mosogatsz? 

Egy-egy magasabb éttermi számla láttán szokás azon humorizálni, hogy inkább maradunk mosogatni. Az amerikai énekes, Jon Bon Jovi éttermében éppen erre van lehetőség.

Decemberben adjuk a legtöbbet 

Egyre több adomány érkezik a nonprofit szervezetekhez a magánszektorból a KSH statisztikái szerint. Nemzetközi adatok alapján az összes jótékony célú támogatás harmadát decemberben ajánlják fel, a vállalatok még profitálhatnak is a jótékonykodásból.

Megéri a logós bögre helyett a jótékonykodás 

A világ legnagyobb vállalatainak eredményei igazolják, hogy az adományozás megtérülő befektetésnek számít. Decemberben ajánlják fel a legtöbb adományt, Magyarországon is egyre többször fordul elő, hogy a karácsonyi reklámajándékok árát jótékony célra fordítják.

Pénzt hoz, ha zöldre váltunk 

Nem csak ökológiai lábnyomát csökkenti az a vállalat, amely fenntarthatósági programokba invesztál, a vállalat üzleti teljesítményének javulásához is hozzájárul - közölte az AccorHotels.

Öt vállalat vehette át 2015-ben a MAF Felelős Támogatói Védjegyet 

A 2015-ben 3 hazai vállalat, a K&H Csoport, a KPMG és a Vodafone újította meg és újabb két cég, a Budapest Airport és a Microsoft vehette át a Magyar Adományozói Fórum Felelős Támogató Védjegy elismerését, amely a stratégia, a menedzsment és az átláthatóság területeit átfogó szempontok alapján minősíti és hitelesíti a hazai vállalatok támogatási, társadalmi befektetési tevékenységeit.

Nagyvállalat és nonprofit is a díjazottak között 

Kilenc elismerés az MPRSZ CSR Best Practice idei pályázatán: a nagyvállalatok mellett a pályázók között idén olyan különleges intézetek is bemutatták programjaikat, mint a Heves Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet vagy az STKH (Sopron és Térsége Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási) Nonprofit Kft.

Van pénz világjobbításra 

A "world-positive" szót használják a világjobbító vállalkozások megnevezésére manapság. Olyan kockázati tőke alap is létezik Amerikában, amely ezek finanszírozására koncentrál.

Átadták a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díj elismeréseit 

2015. október 1-jén hirdette ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) az idei MAF Társadalmi Befektetések Díj idei pályázatának végső eredményeit és adta át a leginnovatívabb, a legsikeresebb partneri együttműködésen alapuló, és a legnagyobb hatást elérő támogatási programokat megvalósító hazai vállalatoknak az elismeréseit. A díjkiosztóra a MAF „Társadalmi profit = Üzleti profit?” konferenciáján került sor, amelynek fővédnöke Varga Mihály, Nemzetgazdasági Miniszter volt.

60 000 euró társadalmi innovációra  

Második alkalommal hirdeti meg az UniCredit Bank és az UniCredit Alapítvány társadalmi célú pályázatát nonprofit szervezetek számára. A „Lépj velünk!” – társadalmi innovációs program 2015. évi újdonsága, hogy a pályázó non-profit szervezetek az összesen elnyerhető 60.000 euró támogatáson túl fél éven át tartó szakmai mentorálást is kapnak, amibe az UniCredit vezető menedzserei is bekapcsolódnak.

11 felelős vállalat maradt versenyben 

11 felelős vállalat jutott be 4 kategóriában a Magyar Adományozói Fórum (MAF) Társadalmi Befektetések Díj pályázatának döntőjébe 2015-ben. A pályázat végső helyezéseit a MAF októberi „Társadalmi profit = Üzleti profit?” című szakmai konferenciáján jelenti be.

Milyen lehetőségeket rejt Afrika? 

Az Innovation for Africa programot még csak egy éve indították útjára, de mostanra már az első afrikai road-show és magyarországi Innovációs Konferenciára is sor került.

Itt az idő a beszéd helyett cselekvésre váltani 

Az Európai Unió által 2020-ra kitűzött célok eléréséhez a vállalatok – legyenek kicsik vagy nagyok – nagyon jelentős mértékben járulhatnak hozzá, ha belátják saját felelősségüket. Ennek tudatosítása érdekében jött létre a Vállalkozás 2020 Manifesztum, amely kijelöli a legfontosabb prioritásokat. A dokumentum azt hangsúlyozza, eljött a konkrét és gyakorlati lépések ideje.

CSR Piac 2015: a felelős vállalatok seregszemléje 

A KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért és az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. közösen szervezte idén a CSR Piac kiállítást, amelynek fókusztémája a felelős foglalkoztatás volt. A rendezvény fővédnökségét Dr. Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára vállalta el. Az egész napos szakmai rendezvényt június 4-én tartották a Lurdy Konferencia- és Rendezvényközpontban.

Idén is keresik a felelős vállalatokat! 

Az MPRSZ tavaly megalakult CSR tagozata ismét meghirdeti a CSR Best Practice pályázatot, melynek keretében idén is keresi a társadalmi felelősségvállalás vállalati és közintézményi legjobb gyakorlatait, követendő példáit.

Díjazzák a felelősséget 

Az MPRSZ tavaly megalakult CSR tagozata ismét meghirdeti a CSR Best Practice pályázatot, melynek keretében idén is keresi a társadalmi felelősségvállalás vállalati és közintézményi legjobb gyakorlatait, követendő példáit. Az elbírálás szempontjai között a zsűri kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a pályázó szervezet működésében a felelősségvállalás milyen mélységig érvényesül az alaptevékenységben, és valósul meg az érintettekkel folytatott napi kapcsolatokban.

Afrikában jártunk, segítettünk 

A SanOdor Kft. célkitűzései között szerepel egy kézmosási, kézfertőtlenítési oktatóprogram létrehozása, melyen keresztül megtaníthatják a gyerekeknek az alapvető higiéniás szabályokat.

Rio Klub – A magyar sporthősökért 

A mai nappal hivatalosan is elindult a sporthőseinket támogató Rio Klub. A program keretében harminckét egyrészt feltörekvő, a jövő reménységét jelentő, másrészt sportágukban már bizonyított sportoló élvezheti a Klub nyújtotta lehetőségeket.

Befejezi az erdőirtást a McDonalds 

Részben talán munkajogi és élelmiszerminőségi botrányai miatt érezte szükségét a gyorsétteremhálózat menedzsmentje, hogy egy politikailag korrekt üzenettel álljon elő. A McDonalds vállalta, hogy teljes ellátási láncát megtisztítja olyan alapanyagoktól, melyek gyártása erdőirtást okoz.

Várépítő pályázat: 13 millió Ft+ÁFA értékű építőanyag gyermekintézményeknek és műemlékeknek 

A 2010-ben újjáélesztett pályázat első fordulóján kiosztott 45 millió Ft+ÁFA értékű építőanyaga után, idén újabb 13 millió Ft+ÁFA értékű termékre pályázhatnak intézményi körülményeik javítását tervező gyermekintézmények és műemlékek. Az elmúlt évek közel 500 pályázója és közel 80 nyertes intézménye az ország minden tájáról érkezett, az új online pályázati rendszerrel pedig talán még egyszerűbbé vált az igénylés benyújtása.

A felelős foglalkoztatásról szól az idei CSR piac 

A KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért és az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. közösen szervezi idén a CSR Piac kiállítást, amelynek fókusztémája a felelős foglalkoztatás. A rendezvény fővédnöke Dr. Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára. Az egész napos szakmai rendezvényt június 4-én tartják a Lurdy Konferencia- és Rendezvényközpontban. A belépés ingyenes, a szervezők elsősorban a vállalatok társadalmi felelősségvállalása és a felelős foglalkoztatás iránt érdeklődőket várják.

Összefognak a designerek és a tudatos vásárlók 

A megváltozott munkaképességű embereket, az őket foglalkoztató műhelyeket és a szociális érzékenységű tervezőket összekötő Design Randi egy év alatt megduplázta résztvevői számát.

Van mit megmutatni? 

A KÖVET Egyesület 2015-ben negyedik alkalommal rendezi meg az Európa több országában évek óta nagy népszerűségnek örvendő CSR Piac kiállítást. A CSR Piac a CSR Europe által 2005-ben útjára indított kezdeményezés (CSR MarketPlace), amely informális környezetben biztosít lehetőséget a vállalati társadalmi felelősségvállalás jó gyakorlatainak megosztására.

Egészségmegőrző adomány a Béres Alapítványtól 

Tízmillió forintot meghaladó értékű Béres Cseppet adományozott a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak a Béres Alapítvány. A rászoruló emberek egészségének megőrzését segítő ajándékot Béres Klára, a Béres Alapítvány elnöke adta át Morva Emíliának, a Szeretetszolgálat közép-magyarországi régióvezetőjének.

A P&G és a Lidl 5 millió forinttal támogatja az éhező gyerekeket 

Lezárult a Procter & Gamble és a Lidl közös, a vásárlókat is mozgósító adománygyűjtő akciója. A kampány lezárultával személyes és kötetlen esemény keretében adták át a Procter&Gamble és a Lidl vezetői a Gyermekétkeztetési Alapítvány képviselői számára az 5 millió forintos támogatást jelképező szimbolikus csekket.

Cégfilozófia: zöldülök is, meg nem is 

Vannak vállalatok, melyek társadalmi, ökológiai vagy gazdasági bűneik eltakarására használják a környezettudatos bejelentéseiket. Ennek neve is van: greenwashing.

Pro Urbe Budapest díj dr. Béres Józsefnek 

Buda, Óbuda és Pest egyesítésének 141. évfordulója napján, november 17-én, Tarlós István, Budapest főpolgármestere Pro Urbe Budapest díjat adott át dr. Béres Józsefnek, az idén 25 éves fennállását köszöntő Béres Gyógyszergyár elnökének az egészségügy, az oktatás és a kultúra területén nyújtott kiemelkedő és önzetlen támogatásáért, szolgálatáért.

Egy hét a beadásig! 10 kondenzációs kazán vár gazdára! 

Az elmúlt hetekben megnyíló, a különböző épületszerkezeteket érintő energetikai korszerűsítést célzó Európai Unió által támogatott pályázatok mellett, idén ősszel a Várépítő pályázat fókuszába is az energetikai gondolkodás került. A Weishaupt Kft. felajánlásának köszönhetően év végéig akár 10 darab modern kondenzációs kazán illetve fűtési rendszer találhat gazdára gyorsított pályázati lebonyolítással.

„Válasszunk jó ügyet!” 

A részvényesi szemlélet már nem elég a 21. században, az érintettek érdekeit – a munkavállaló családját, a várost, a társadalmat vagy akár a bioszférát – is szem előtt kell tartania egy vállalat vezetőjének, amikor döntéseket hoz. A tágabb kontextusban gondolkozó, napi gyakorlatban is érvényesített filozófiát nevezik a cégek társadalmi felelősségvállalásának. Ez nemcsak filantrópia, hanem céges önérdek is.

Kihirdették a Társadalmi Befektetések Díj idei nyerteseit 

2014. október 2-án adta át a Magyar Adományozói Fórum (MAF) a leginnovatívabb, a legsikeresebb partneri együttműködésen alapuló, és a legnagyobb hatást elérő támogatási programokat megvalósító hazai vállalatoknak a MAF Társadalmi Befektetések Díj elismeréseit. A díjátadóra a MAF „Amit mérünk javulni fog” konferenciáján került sor, amelynek fővédnöke Varga Mihály, Nemzetgazdasági Miniszter volt.

Taroltak a pénzintézetek a „CSR best practice” díjátadón 

Hat vállalat részesült elismerésben az MPRSZ CSR best practice idei pályázatán, közülük négy pénzintézet. Az öttagú zsűri minden pályázatnál kiemelten figyelte, hogy az mennyire tükrözi a vállalat felelős gondolkodását, és épül be annak alaptevékenységébe. A jó gyakorlatok között több egészségmegőrző és gyermekekre összpontosító programot találunk. A pénzintézetek pályázatainak kiemelt fókuszterülete a felelős hitelezés, mely sok esetben a társadalmi felelősségvállalási program alappillére.

Versenyben a CSR 

4 kategóriában, összesen 13 hazai vállalat jutott be a Magyar Adományozói Fórum (MAF) széles körben elismert szakmai megmérettetésének, a MAF Társadalmi Befektetések Díj pályázatának döntőjébe 2014-ben. A pályázat végső helyezéseit és a nyertes programokat a MAF októberi „Amit mérünk, javulni fog!” éves konfereciáján hozza nyilvánosságra.

„Üzleti Etikai Díj 2014” – Várjuk a cégek jelentkezését! 

Önjelölésre felhívás! Idén is várjuk a vállalatok jelentkezését, melyek úgy gondolják, hogy etikus, felelősségteljes magatartással vesznek részt az üzleti életben, és ezért pályázni szeretnének a 2014. évi Üzleti Etikai Díjra. A független, üzleti szereplő által nem befolyásolható „Üzleti Etikai Díj” 2000 óta, immár 15. éve kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben etikusan működő cégek elismerésében.

Fizeti a főiskolai tandíjat alkalmazottainak a Starbucks 

A Starbucks elnök-vezérigazgatója, Howard D. Schultz ingyenes online tanulási lehetőséget kínál alkalmazottainak, hogy főiskolai diplomát szerezhessenek. Nem kér cserébe hűségidőt a vállalati munkaviszonyra. A kritikusok szerint ezt kihasználhatja a konkurencia, mely elcsábíthatja a friss diplomás munkaerőt.

Díjazzák a támogatást!  

Kifejezetten a támogatói programokra fókuszál a MAF Társadalmi Befektetések Díj, amelyben a partnerség, a hatás és az innováció dönt. Július 11-ig lehet pályázni.

Családbarát vállalat kerestetik! 

A Három Királyfi Három Királylány Mozgalom 2014-ben is meghirdeti a vállalatok számára alapított Családbarát Vállalat pályázatát. A pályázat célja családbarát szemléletre a munkáltatók is figyeljenek oda, ez legyen érték a vállalatok számára, építsék be ezt is a CSR stratégiájukba.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Megnézheti, mennyivel drágábbak az üzemanyagok nálunk, mint a régióban

Megnézheti, mennyivel drágábbak az üzemanyagok nálunk, mint a régióban 

Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Májustól változtat az OTP

Májustól változtat az OTP  

Szeptembertől az MNB ajánlása alapján várhatóan minden banknál napi limitösszeget vezetnek be az átutalásokra a csalások ellen.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo