Az Obvious Ventures nevű alap egyértelműnek, illetve magától értetődőnek is fordítható magyarul. Nem mintha befektetési stratégiája mindenki számára magától értetődő lenne. Nem mindenki fektet világjobbító cégekbe.
Az alap idén 123 456 789 dollárt, azaz 123,45 milliót gyűjtött össze a világot jobb irányba vivő, saját megfogalmazásuk szerint "world-positve" cégek finanszírozására. A vicces számsoron alapuló összeg állítólag nem a véletlen műve. Az alap vezetője, Ev Williams tudatosan ilyen mennyiségű pénzt akart összehozni. "Úgy gondoltuk, a matek- és számítógép-őrültek jó murinak tartanák", mondta a Business Insidernek az alap társalapítója James Joaquin, aki az online pénzforgalmi rendszer, a Xoom tőzsdére viteléből gazdagodott meg. (A cég vezérigazgatója volt, jelenleg pedig a fenntartható tisztítóeszközökkel foglalkozó Seventh Generation és az egészségügyi-információs startup, a CareZone igazgatótanácsának tagja.)
Az Obvious-nál eredetileg 100 milliós minimumot célozták meg, de abban a szerencsében volt részük, hogy nagyobbnak bizonyult a befektetői kedv és elérték a vágyott 120 milliós határt.
Az alap három fő befektetési irányvonala a "fenntartható rendszerek", "egészséges élet" és "a nép hatalma" jeligét kapta. Joaquin szerint azért is van nagy szükség az Obvious-hoz hasonló alapokra, mert a Szilícium-völgybéli alapok közül sokan kivonultak a megújuló energiák szektorából, mivel leghőbb vágyuk, hogy a következő milliárd-dolláros cégértékű úgynevezett "unikornis cégekben" kaparintsanak meg részesedést, attól függetlenül, milyen cégprofilról van szó.
Az Obvious vezetői sietve hozzáteszik, hogy nekik is a nyereségesség a céljuk, nem tartoznak a "társadalmi hatásbefektetők" (social impact investors) közé.
- Beyond Meat (húshelyettesítő ételek kifejlesztése),
- Change.org (aláírások gyűjtése online petíciókhoz),
- Flux Factoy (fenntartható építészethez szoftver fejlesztése).