Megéri a logós bögre helyett a jótékonykodás

A világ legnagyobb vállalatainak eredményei igazolják, hogy az adományozás megtérülő befektetésnek számít. Decemberben ajánlják fel a legtöbb adományt, Magyarországon is egyre többször fordul elő, hogy a karácsonyi reklámajándékok árát jótékony célra fordítják.

Kép: PP

Azok a vállalatok, amelyek az elmúlt három évben a korábbinál többet jótékonykodtak, a bevételeiket is növelni tudták – áll a CECP „Giving in Numbers – 2015 Edition” című jelentésében. A társadalmi felelősségvállalás iránt elkötelezett cégvezetőket tömörítő szervezet leszögezi, hogy az adományozás csak egy a sok faktor közül, amely egy vállalat teljesítményét meghatározza. Ugyanakkor ez is fontos tényező: a Nielsen felmérése szerint például a fogyasztók 55 százalékkal többet vásárolnak olyan cégek termékeiből, amelyekről köztudott, hogy jótékonykodnak. A társadalmi szerepvállalásban kiemelkedő cégek iránt a dolgozóik is lojálisabbak, ami tovább növeli versenyképességüket.

Az adományozási hajlam Európában és Észak-Amerikában decemberben tetőzik: az év végi összesítések mellett az ünnepek hangulata is támogatja a jótékonykodást, így egyes felmérések szerint az összes felajánlás 30 százaléka erre a hónapra esik. 2015-ben december 1-re esett a Giving Tuesday, vagyis az adományozás napja is, amelyet a karácsonyi vásárlási láz kezdetét jelző Black Friday utáni kedden tartanak. Tavaly csak ezen a napon mintegy 46 millió dollárt ajánlottak fel több mint 20 ezer szervezetnek világszerte.

Lelépnek az alkalmazottak az etikátlan cégektől
Rosszabbodott a vállalati etika állapota az előző évhez képest egy friss kutatás szerint. A közérdek, a munkáltatók érdeke valamint a személyes érdekek közti konfliktusuk általában a pénzügyi eredmények közlésével, adókötelezettség értékelésével valamint közbeszerzési szerződések feltételeivel és eljárásaival voltak kapcsolatosak és sokszor felmondáshoz vezettek.
13 ezer milliárdot adományoz el a Facebook-vezér

Idén várhatóan minden rekordot megdönt a jótékonykodás: lemondani készül ugyanis újonnan létrehozott jótékonysági szervezetének javára Facebook-részvényeinek 99 százalékáról a közösségi oldalt alapító Mark Zuckerberg és felesége, Priscilla Chan. Szándékukat kedden egy, az újszülött lányukhoz írt levélben jelentették be. A jótékonysági célra felajánlott részvények, amelyekről tulajdonosaik az életük folyamán le fognak mondani, jelenleg mintegy 45 milliárd dollárt (13 ezer milliárd forintot) érnek. A Chan Zuckerberg Kezdeményezés elnevezésű szervezet egyebek között az egészségügy, a személyre szabott oktatás, az internet-hozzáférés és a közösségépítés problémáival, az emberben rejlő képességek és az egyenlőség ügyének előmozdításával foglalkozik.

Repiajándék helyett jótékonykodás?

Magyarországon a KSH adatai szerint a nonprofit szervezetek bevételei a 2012-es csúcs után 2013-ban valamelyest mérséklődtek. Míg az állami támogatások összege csökkent, a magán (lakossági és vállalati) felajánlások nagysága kis mértékben növekedett. A Magyar Hospice Alapítvány adatai szerint 2013-ról 2014-re több mint 20 százalékkal nőtt a cégektől érkező támogatás nagysága.

A Magyar Hospice Alapítvány orvosigazgatója, Dr. Muszbek Katalin hozzátette: már hazánkban is kezd terjedni az a gyakorlat, hogy a vállalatok a partnereknek szánt céges ajándékok értékét jótékony célra ajánlják fel. „A logózott bögrék és borospalackok helyett ezek a vállalatok valami értékesebbet: a jótékonykodás örömét adják üzletfeleiknek” – magyarázta Dr. Muszbek Katalin. A szakember hozzátette, hogy az év végén sok vállalat segít pénz helyett termékek vagy szolgáltatások felajánlásával is.

Másképp vállalkoznak

Ahol a bicikli nem hobbi

A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben, sőt még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.

Megoldani mások problémáit

A fogyatékkal élők társadalmi integrációjával foglalkozik Szabó Zoltán József és Szabó Alexa, az Értéksziget webáruház alapítói. Tudják, miről beszélnek, maguk is érintettek. Vállalkozásuk nemcsak a családnak nyújt megélhetést, másoknak is segít.

“Nagyon beletenyereltünk”

Szó sem volt cégalapításról, egyszerűen lelkesedésből állt össze néhány barátnő nyolc évvel ezelőtt, hogy tegyen valamit a fenntarthatóbb világért. Mára a Cellux Csoport a szegmens egyik legismertebb márkája, és még koránt sincsenek a határaiknál.

Véleményvezér

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.
Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo