Az Accenture 2015-ös kutatása kimutatta, hogy erős kapcsolat van a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos kezdeményezések és a vendég-elégedettség között. Az ISO 14001 minősítés megszerzése, mely a környezetgazdálkodás nemzetközileg elismert tanúsítványa, magasabb vendég-elégedettséghez vezet. Az Accenture kutatás bebizonyította, hogy a vállalatok számára előnyös, ha munkavállalóit és partnereit a fenntartható fejlődés követelményeinek megfelelő célok köré egyesíti, miközben növeli a vállalat értékét – közölte az AccorHotels.
A B2B ügyfelek egyre nagyobb számban tekintenek a CSR-ra mint egy fontos kritériumra, amikor kiválasztják a beszállítójukat. Az Ernst and Young által ellenőrzött belső kutatás kimutatta, hogy a cégek 70 százaléka kommunikálja a CSR előírásait egy ajánlatkérési folyamat során illetve a napi üzleti kapcsolatokban egyaránt.
„Több mint 20 éve elköteleztük magunkat a fenntartható fejlődés mellett és mindig hittünk abban, hogy amellett, hogy megőrizzük az ökoszisztémánkat, a fenntarthatósági kezdeményezések egyúttal versenyelőnyt is biztosítanak a vállalatnak. Ezért döntöttünk úgy, hogy további empirikus bizonyítékokat gyűjtünk ennek igazolására. Ez a pozitív hatás mind az üzleti eredményre, mind pedig a vendég-elégedettségre komoly motiváció, hogy folytassuk a CSR irányelveinket” – nyilatkozta Arnaud Herrmann, az AccorHotels Fenntartható Fejlődéssel foglalkozó igazgatója.