Nemzetközi CSR-trendek 2016-ra és azon túl

Egyre több vállalat számára egyértelmű, hogy nem tekintheti függetlennek magát a körülötte lévő természeti és társadalmi környezettől. A fejlődés ezen a területen sem csak „mennyiségi”, az irányok is erősen változnak.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Tíz évvel ezelőtt csak a multik tudták, mit jelent egy cég esetében a társadalmi felelősségvállalás, mára azonban egyre több cég mindennapi működésének része a CSR. (De a WWF friss adatai szerint még mindig sehol nem vagyunk vállalati felelősségvállalásban.) Azonban, mint minden más üzleti területen, itt is folyamatosan változnak az irányok és a hangsúlyok. Lássuk, mit várnak a szakértők a közeli és távolabbi jövőre!

1. Ez lesz az év, amikor végre MINDENKI (cégek, kormányok, civil szervezetek és még az egyház is) akcióba lép a klímaváltozás ellen. A cégek eddig is hangoztatták elkötelezettségüket, de mostanra tevőlegesen fontos szerepet vállalnak. Iparági együttműködések és komoly innovációk születnek, szakértők szerint pedig a párizsi klímacsúcson tető alá hozott megállapodásban is vezető szerepe volt a vállalati szektornak.

2. A cégek szerepet vállalnak a társadalmi igazságossághoz kapcsolódó témákban. Az egyenlő jogok – több nagy márka esetében például a melegek jogai – kerültek a középpontba, mások a fizikai környezetükben növekvő társadalmi egyenlőtlenségek ellen szállnak síkra.

3. A luxusvállalatok is átláthatóbb működésre váltanak. Az egyre nagyobb vásárlóerővel bíró Y generáció tagjai ugyanis ezt várják el azoktól a cégektől, amelyeknek a pénzüket adják.

4. A cégek kezdik belátni, hogy az együttműködés a felelős működés kulcsa. Mára nagy vállalatok is összefognak, és közös projektekbe kezdenek jó célok érdekében.

5. A CSR-nak mindig fontos részét képező történetek minden korábbinál fontosabbá válnak. A meggyőző sztorik, jó karakterek látványos és interaktív bemutatása elkötelezett fogyasztókat és alkalmazottakat hoz, akik segítenek a cégek CSR-stratégiájának megvalósításában.

CSV: az új versenyelőny
Felelősségvállalás helyett közös értékteremtés – röviden így fogalmazható meg a legújabb fenntartható cégműködési elv. Ami tulajdonképpen lehet, hogy egyáltalán nem is új. Az viszont biztos, hogy mindenki jól jár vele. Tényleg.

Véleményvezér

Miközben a magyar elhárítás ukrán kémeket hajkurászik újabb orosz kibertámadás érte Magyarországot

Miközben a magyar elhárítás ukrán kémeket hajkurászik újabb orosz kibertámadás érte Magyarországot 

Vajon lesz-e következménye az orosz kibertámadásnak?
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.
A békepárti Fidesz rendhagyó harci napot tartott óvodásoknak

A békepárti Fidesz rendhagyó harci napot tartott óvodásoknak 

Óvodások gázálarcban, ennél már szebb nem is lehet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo