Trend cikkek
Kihirdették a Klasszis TopDesign 2023 győzteseit: íme a nyertes hotelek, éttermek, tervezők
A napokban megnyílt ötcsillagos pesti belvárosi Hotel Dorotheában átadták a győzteseknek a díjakat a Klasszis Csoport által meghirdetett Klasszis TopDesign 2023 gálaestjén.
Nemsokára tízmilliárdan leszünk a Földön, ami növekvő piacot jelent
Növekvő népesség, elöregedő társadalmak, urbanizáció és elérhetőbb oktatás, így gazdasági és társadalmi fejlődés várható a Roland Berger szerint 2050-re.
Az eladónak követni kell a vásárló szokásait
Az ipari vásárlók demográfiai változásai szükségessé teszik, hogy az őket kiszolgáló cégek is alkalmazkodjanak a változó vásárlói elvárásokhoz, és gyorsabb, ügyfélcentrikus szolgáltatásokat nyújtsanak.
Egyre jobban mennek a nagy lakások
Egyre nagyobb ingatlanokat keresnek a vevők: a félszobás lakások helyett inkább a nagyobb szobákkal rendelkező ingatlanok iránt nőtt a kereslet. Az új állami támogatások tovább erősíthetik a nagyobb ingatlanok iránti keresletet.
Megtorpant az ingatlanpiac - mindenki a CSOK-ra vár?
Úgy tűnik, kezd megszaporodni az eladó ingatlanok állománya a budapesti ingatlanpiacon, ami összefüggésben lehet azzal, hogy csökken az adásvételek száma. Úgy tűnik, a vevők kivárnak a változó CSOK-hitel miatt. Kérdés, hogy mi történik július 1. után.
A hazai cégvezetők hagyományosan gondolkoznak a kihívásokról
Míg a hazai vállalatvezetők és tulajdonosok hagyományosabb irányt képviselve költséghatékonyságra és piaci lefedettségre fókuszálnak, addig a nemzetközi vállalatok vezetői inkább preferálják a felforgató trendekben rejlő lehetőségek feltérképezését és kiaknázását.
Keletről jöhet a következő válság
Idén 325 forint körüli átlagos euróárfolyamra, az év második felétől pedig emelkedő rövid távú hazai kamatokra számíthatunk. A külföldi piacokon azonban viharos év jöhet: az európai színtéren több tényező fokozza a kiszámíthatatlanságot.
A zöld az új irodatrend: ki a természetbe!
Irodaépületek tervezői, berendezői eddig arra törekedtek, hogy növényekkel, faburkolatokkal tegyék barátságosabbá a környezetet. Az új irányzat: ki a természetbe!
Hosszú távon munkahelyek megszűnéséhez vezet a villanyautózás
Az elektromos autók elterjedésével 2035-ig több, mint százezer munkahely szűnhet még Németországban – nem csak az autóiparban és diplomát igénylő posztokon is.
Robbanás előtt a HR-szakma
Az agilis toborzás, a kiterjesztett valóság, a jelöltélmény és design thinking fogalmaival is tisztában kell lenniük a 21. századi humánerőforrás-szakembereknek. A munka világa, a vállalatok és a munkavállalók igénye évről évre változik, és ezzel a terület szakértőinek is lépést kell tartaniuk.
Kockázatok és mellékhatások – ezekre figyeljen, ha olajban utazik
Miközben a részvénypiacok jócskán próbára teszik a befektetők idegeit, az olaj árfolyama külön utakon jár. Az emelkedő olajár hatására természetesen a kitermelés növekedésére is számítani lehet, a K&H befektetési szakemberei szerint azonban a jelenlegi környezetben aranyat érhet egy olajpiaci befektetés.
A jobb lakásokat már a tervezőasztalról viszik
Az ingatlanpiac még mindig éhezik az új építésű lakásokra. A drágulás üteme azonban a következő években minden bizonnyal mérséklődni fog. A használt lakások ára továbbra is az újakéval tart majd, ám előtte még téli pihenőre tér a piac - az OTP Ingatlanpont szerint.
A sorozatokban látható lakás a menő
Mi szabja meg, hogy milyen stílusú lesz egy új építésű ingatlan? Leginkább a beruházó szándéka, kisebb mértékben a vásárlói igény és a településképi szabályok. Sőt az amerikai sorozatok is hatással vannak rá – mondja az ingatlanközvetítő, aki szerint az engedélyeztetés rugalmas, és mindig vannak egyedi stílusirányzatok, amelyek akár évtizedekre meghatározzák egy új építésű lakóterület képét.
A gépek forradalmát hozhatja a dráguló munkaerő
Magyarország mellett az egész régióban jelentősen emelkednek a bérek, részben a munkaerőhiány miatt. Ugyanakkor nemzetközi példák is vannak, például Kína ma már sokkal drágább ország, mint a kétezres évek elején. A fizetések emelkedése az inflációt is felpörgetheti, emellett hozzájárulhat a gépek és robotok forradalmához is.
Csúcson az irodapiac
Mind Magyarországon, mind Közép-Kelet-Európában erős növekedésnek indultak az ingatlanberuházások és az irodafejlesztések. A fejlesztések meglódulásának az oka főképp az a hatalmas igény, amely megjelent a piacon. Tavaly már nemcsak a nagy multinacionális cégek, szolgáltató központok kerestek új irodát, hanem azok a kis- és középvállalatok is, amelyeknek az elmúlt öt–hét évben eszük ágában sem lett volna a kockázatos váltásban gondolkodni.
Nem elég terméket értékesíteni, megoldást is kell kínálni!
Hogyan tudunk értéket teremteni a fogyasztó számára? A technológiai fejlődés olyan mértékűvé vált, hogy ma a háttértámogatás nagyobb profitrátával bír és hosszabb távú bevételt jelent, mint maga a termék.
Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül
Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – tartja a mondás. A nehéz piaci körülmények között pedig különösen igaz, jó marketing nélkül nagy eséllyel lehúzhatjuk a rolót. Azonban ez a terület manapság olyan gyorsan változik, hogy cégvezető legyen a talpán, aki követni tudja a trendeket. A Piac & Profit június 22-i konferenciáján a legjobb szakértők segítségével egy nap alatt áttekinthet mindent, a Facebook kommunikációtól a személyes márkaépítésig!
Nagy a pörgés és a lehetőség is a street food piacon
Itthon is berobbant a street food, szinte minden sarkon kaphatók "egykezes" ételek. Annak jártunk utána, hogy mi a robbanásszerű növekedés oka, ami még a Gundel érdeklődését is felkeltette.
Önképző gépeket hoz 2017
Megkezdődhet az 5G és a tanuló gépek forradalma, tovább terjednek a biometrikus biztonsági rendszerek, fél trillió dollárral erősödik az IT-szolgáltatási piac, 1 milliárd dolláros árbevétellel folytatódik a bakelit reneszánsza. Ezzel egy időben megnő a DDos (Distributed Denial-of-Service) típusú kibertámadások volumene, egyben végéhez ér a tabletek aranykora – ez néhány, a Deloitte legfrissebb Technológiai, Média és Telekommunikációs Előrejelzések című kiadványának legfontosabb megállapításai közül.
Bizarr divat: utánzat utazás
Az emberek többsége azt mondja, szeret utazni, valójában azonban a többség nem teszi. A szolgáltatóknak erre is van megoldása: ahogy hamis ruhát vagy napszemüveget, utánzat utazást is vásárolhatunk. Van rá kereslet!
Terrorizmus és turizmus: csak múló rosszullét?
A terrorizmus mindenre hatással van a világon, ez alól a gazdaság sem kivétel. Az üzlet azonban, úgy tűnik, könnyebben kiheveri a hatalmas sokkokat, mint az emberek.
Autó, aranyrúd, vagy törött tányér is jöhet az automatából
Automatából vásárolni nem újdonság, a csoki-, üdítő-, kávéautomata látványa már a mindennapjaink része. De vannak szokatlanabb szerkezetek is. Lássuk, milyen furcsa, meghökkentő dolgokat adhat ki egy gép, és merre haladnak a trendek.
Szuper kreatívan támadják a nagy márkákat
Új mozgalom ütötte fel a fejét a köztereken. Akárcsak a graffiti, ez is gerillamódszereket használ, és a kreativitás és a szólás szabadsága mellett tesz hitvallást – a márkák egyenüzeneteinek a rovására.
5 tech-trend, amiről kár lenne lemaradni
A technológia manapság szélsebesen változik. Olyannyira, hogy ha megtorpanunk egy új lehetőség előtt, mire lépnénk, könnyen az utolsó helyre csúszhat vissza. Pedig az új technológiák iránti nyitottságunk, a trendek megértése a vállalkozásunk sikerének kulcsa.
Itt az ideje kidobni a munkaköri leírást
Egyesek úgy vélik, a HR halott. Veres Rita, az AON vezetője szerint viszont inkább annak lenne itt az ideje, hogy újra feltaláljuk! Első lépésként a szervezeti diagramok és munkaköri leírások elfelejtésével.
Nem kell vakon bíznunk az orvosban
A technológia fejlődésének köszönhetően több információval rendelkezünk a saját állapotunkról, ez pedig egészen új orvos–beteg kapcsolathoz vezet: partnerré válhatunk. De mit jelent ez az üzletnek?
Lejárt az engedmények ideje
Azt mondják, az irodapiac a gazdaság tükre: ha biztonságban érzik magukat a vállalatok, ha finanszíroznak a bankok, ha szívesen települnek adott országba a külföldi cégek, megindulnak az irodaépítések is. Az elmúlt öt-hat évben marginális volumenű új irodát adtak át Budapesten, 2018-ban viszont több százezer négyzetméter nyílik meg. Technológiai újításokban nem lesz hiány, ám az árat a bérbeadó diktálja.
Pucér étterem a legújabb trend
A meztelen étterem, vagy más szóval a „foodies for nudies” komoly trenddé kezd válni a nagyvilágban.
Miért nem halnak ki a régi technológiák?
Állandó piaci rés, ami kiaknázható vagy múló hóbort a tech-nosztalgia? Meg vagyunk róla győződve, hogy az új technológiák kiváltják és megszüntetik a régieket. De ez nem minden esetben van így. A zenei antikváriumokban jól megy a bakelitlemezek forgalma. Nemcsak Budapesten, hanem világszerte. És nemcsak ez az egyetlen régi technológia, ami divatját éli manapság.
Pénzt is hozhat nekünk a Pokémon Go
A Pokémon Go őrület miatt milliók sétálgatnak az utcákon kis lényeket hajkurászva. A vállalkozóknak pedig minden ekkora divathullámban érdemes megkeresni, mi az, amivel az üzlethez kapcsolhatnák. Szakértőnk segít, hogy használjuk vevőszerzésre a Pokémon Go-t!
A nyár slágere: gumicukor többezres várólistával
A nyár slágere a rozé, mondják a szakértők, egy édességgyártó pedig meglátta benne a lehetőséget. A rozé ízű gumicukorra már akkor 3000 fős várólista volt, amikor még piacra sem dobták.
Hússzorosára nő a megosztás gazdasága tíz éven belül
A sharing economy növekedése még csak most kezdődik, de becslések szerint 2025-re számos területen megközelíti a hagyományos gazdaság részesedését. Ami eddig csak hangzatos szöveg volt, most tényleg átformálja a világunkat. Vagy megszokunk, vagy megszökünk.
Nemzetközi CSR-trendek 2016-ra és azon túl
Egyre több vállalat számára egyértelmű, hogy nem tekintheti függetlennek magát a körülötte lévő természeti és társadalmi környezettől. A fejlődés ezen a területen sem csak „mennyiségi”, az irányok is erősen változnak.
Sharing economy - megszoksz vagy megszöksz?
A vállalatoknak szembe kell néznie azzal, a sharing economy itt marad. Vagy megszokjuk, vagy megszökünk - mondta a téma szakértője a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.
Erre költünk még mindig, boldogan
Tényleg fontosabbá váltak az élmények, mint a dolgok birtoklása? Nos, valójában úgy tűnik, a kettő összefonódott, és a fogyasztók élményt akarnak akkor is, ha épp csak egy fagylaltot vásárolnak. Nem egyszerű marketingcsavarról van szó. Az élmények tényleg boldogabbá tesznek bennünket.
Még egy papírtól megszabadulhatunk
A cunamiként érkező technológiai változásokból a kereskedelem sem maradhat ki. A webes értékesítés már szinte alap, már a mobilvásárlás sem nagyon kérdés. De a technológia még az olyan egyszerű dolgokat is átalakíthatja, mint egy sima blokk.
Verseny 2.0: az Uber-hatás
A közösségi gazdaság szexi és korszerű, ezért ma az a megközelítés dívik, hogy az ellene küzdőknek inkább haladniuk kellene a korral. A képlet azonban ennél bonyolultabb. A szabályokat egyelőre jó részben kikerülő, új platformon versenyző cégek színre lépésével egyesek szerint a kapitalizmus legvadabb időszaka tér vissza.
A legújabb sikertermék? Kapaszkodjon: a ceruza
A vállalkozói innovativitás fontos eleme ráérezni arra, mit akar éppen a közönség. Nem kell mindig feltalálni a spanyol viaszt - mint az alábbi példa is kiválóan igazolja.
Tömeges testreszabással versenyez a kézi munka
A legnagyobb gyártóknál is rendelhet már testre szabott terméket a hétköznapi fogyasztó is - épp úgy, ahogy az autó kárpitját vagy extráit válogatjuk össze. Az ételtől a divaton át végtelenek a lehetőségek, a kisvállalkozások is nyerhetnek a személyre szabott termékek divatján.
Tudja mi az a binge-watch? Pedig csinálja...
A binge-watch-ot választotta a 2015-ös év szavának a Collins English Dictionary. A szót arra a cselekvésre használják, amikor valaki egy tévésorozat több részét tekinti meg gyors egymásutánban.
Junk food Michelin-csillaggal?
A legjobb éttermek mindent megtesznek azért, hogy kiérdemeljék a pénzt és hírnevet hozó Michelin-csillagokat. Egy anonim szakács szellemes fricskával figurázza ki az igyekezetet.
Mit iszik a világ karácsonykor?
Speciális karácsonyi sör? Vagy inkább egy jó pohár bor? Esetleg a jól bevált ünnepi pezsgő? Lássuk, mit iszik a világ karácsonykor!
Jön a gasztroforradalom következő állomása
A minőségi borok és a street food újrafelfedezése után a halételek megújítása lehet a következő divathullám a magyarországi gasztronómiában.
Kolbászosok hódítják meg a gasztropiacot?
Időszakonként más és más ételféleségek válnak az elsőszámú kedvenccé. Egy ideje a kürtőskalácssütők kezdtek el rohamosan terjedni, aztán a kézműves hamburgeresek sokasodtak. Két-három esztendeje a vietnamiak kedvelt levese, a pho tört be a magyar piacra, és a hozzáértők jóslatai szerint hamarosan a bélbe töltött, fűszeres, darált hús kezd hódítani.
Fagyiban is kell a trend
A trendek követése minden iparágban elengedhetetlen, de még jobb, ha követés helyett diktálja egy cég a divatot. Nincs ez másképp a legnépszerűbb nyári termék, a fagylaltok esetében sem. Hogy mekkora lesz a siker, az az ismertségen is múlik.
A net vihet vevőket a boltokba
A digiális világ már nem a jövő, a kereskedőknek pedig fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Az online térhódítása azonban nem veszély, hanem lehetőség is lehet a fizikai boltok számára – erre épít a többcsatornás (multi channel) értékesítés és marketing.
Okosórák és önjáró autók - már itt vannak!
Rengeteg újdonságot és a jövőnket meghatározó digitális trendet mutattak be Las Vegasban a nemrég zárult CES keretében. A grandiózus tech show a számok szintjén minden eddigi rekordot megdöntött: 3.600 kiállító, közel 205 ezer m2-en 170.000 látogatónak 20 ezer új terméket, köztük számos, a mindennapi életvitelt jelentősen átformáló technológiai fejlesztést mutatott be. A prímet az okosórák, az önjáró autók, a gigantikus méretű tévék, a viselhető eszközök és az okosotthon alkalmazások vitték.
Idei trendek, amelyek megváltoztatják az életünket
2015-ben és azt követően öt fontos technológiai trend határozza meg a mindennapi életünket. Ran Merkazy, a Samsung Európai Innovációs Központjának munkatársa szerint „az új trendek teljesen felforgatják majd a mindennapjainkat, azt, ahogyan élünk, dolgozunk, és azt is, hogy mit viselünk, és miért."