Tudja mi az a binge-watch? Pedig csinálja...

A binge-watch-ot választotta a 2015-ös év szavának a Collins English Dictionary. A szót arra a cselekvésre használják, amikor valaki egy tévésorozat több részét tekinti meg gyors egymásutánban.

A szótárszerkesztők szerint a maratoni sorozatnézéssel összefüggő kifejezés használatának gyakorisága kétszáz százalékkal nőtt 2014-ben.

Kép:Pixabay

Az idei finalisták között volt a clean eating, a „tiszta étkezés”, amely a természetes élelmiszerekben gazdag és cukorban, sóban, zsírban szegény étrend követését jelenti, valamint a kissé löttyedt, nem túl sportos férfialkatot jelölő dadbod, szó szerint aputest.

A szintén döntős ghosting olyan emberekre használatos, akik úgy vetnek véget párkapcsolatuknak, hogy mindenfajta kommunikációt megszakítanak egykori kedvesükkel.

De szerepel a listán a manspreading is, amely olyan férfi utast jelöl, akik úgy terpeszkedik lábaival a tömegközlekedési eszközökön, hogy nem hagy helyet a mellette ülőnek. Mivel a szavak a használat gyakorisága alapján kerülnek a listára, társadalmunkról is kiváló pillanatfelvételt nyújtanak.

Ezt nézte Magyarország 2015-ben
A paródiák és vicces videók idén is nagyon népszerűek voltak a magyarországi nézők körében. A legnézettebb videók fele hazai előadótól származik - összehasonlításképp a tavalyi listán csupán két hazai előadó szerepelt. Az Irigy Hónaljmirigy még mindig visz. Itt megnézheti, mit néztünk.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo