A legújabb sikertermék? Kapaszkodjon: a ceruza

A vállalkozói innovativitás fontos eleme ráérezni arra, mit akar éppen a közönség. Nem kell mindig feltalálni a spanyol viaszt - mint az alábbi példa is kiválóan igazolja.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2016 februárjában 4000 dollár értékben rendelt ceruzákat. Igen, nagyjából egymillió forintért. Éppen olyan ceruzákat, amilyeneket az író John Steinbeck is használt. Neve is van ennek a típusnak: Blackwing 24.

"Ez Amerika talán legikonikusabb ceruzája" - mondja az eladó, Caroline Weaver, aki C. W. Pencil Enterprise - vagyis kb. Ceruza vállalat - néven üzemeltet boltot a New York-i Lower East Side-on. Több mint 200 féle ceruzát tart, emellett radírokkal és hegyezőkkel foglalkozik. Igen, 2016-ban járunk, a digitális forradalom kellős közepén.

Kép: C.W. Pencil Enterprise

"A faborítású grafit ceruzáknak olyan illata van, mint semmi másnak" - mondja a 25 éves vállalkozó. "Bár némi munkát igényel - vagyis hegyezni kell - de az embereknek épp ez tetszik. A fizikai kapcsolat a tárggyal."

Az üzletben a Mashable beszámolója szerint hatalmas a nyüzsgés, turisták, dizájnerek és diákok tolonganak, hogy beszerezhessék az eszközt, aminek sokan biztos, hogy a kihalására fogadtak volna. A hipszter kultúra imádata a steampunk esztétikája iránt azonban számos tradicionális termék reneszánszát hozta el. Van, aki régi bőröndökből épít méregdrága könyvespolcokat, de ismét menők a bakelit lemezek és az Amerikában az 1800-as években általánosnak számító bádog mennyezet burkolatok is.

De Weaver üzletében meglepő módon a nagy költők jelentős része 50 feletti, a bolt top 5 vevője, akik évi egymilliós vásárlásokat bonyolítanak, mind negyven felett vannak - tehát nem tipikus hipszter fazonok.

Az innovativitás persze fontos, de nem kell mindenképpen valami korszakalkotó újdonsággal előrukkolni az üzleti sikerhez. Az is megteszi, ha érzékenyen figyelünk arra, hogy mire vágynak valójában a vásárlók. Ha megtaláljuk a pénzt a résben. Itt adunk tippet, hogy hogyan.

Véleményvezér

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.
Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo