A legújabb sikertermék? Kapaszkodjon: a ceruza

A vállalkozói innovativitás fontos eleme ráérezni arra, mit akar éppen a közönség. Nem kell mindig feltalálni a spanyol viaszt - mint az alábbi példa is kiválóan igazolja.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2016 februárjában 4000 dollár értékben rendelt ceruzákat. Igen, nagyjából egymillió forintért. Éppen olyan ceruzákat, amilyeneket az író John Steinbeck is használt. Neve is van ennek a típusnak: Blackwing 24.

"Ez Amerika talán legikonikusabb ceruzája" - mondja az eladó, Caroline Weaver, aki C. W. Pencil Enterprise - vagyis kb. Ceruza vállalat - néven üzemeltet boltot a New York-i Lower East Side-on. Több mint 200 féle ceruzát tart, emellett radírokkal és hegyezőkkel foglalkozik. Igen, 2016-ban járunk, a digitális forradalom kellős közepén.

Kép: C.W. Pencil Enterprise

"A faborítású grafit ceruzáknak olyan illata van, mint semmi másnak" - mondja a 25 éves vállalkozó. "Bár némi munkát igényel - vagyis hegyezni kell - de az embereknek épp ez tetszik. A fizikai kapcsolat a tárggyal."

Az üzletben a Mashable beszámolója szerint hatalmas a nyüzsgés, turisták, dizájnerek és diákok tolonganak, hogy beszerezhessék az eszközt, aminek sokan biztos, hogy a kihalására fogadtak volna. A hipszter kultúra imádata a steampunk esztétikája iránt azonban számos tradicionális termék reneszánszát hozta el. Van, aki régi bőröndökből épít méregdrága könyvespolcokat, de ismét menők a bakelit lemezek és az Amerikában az 1800-as években általánosnak számító bádog mennyezet burkolatok is.

De Weaver üzletében meglepő módon a nagy költők jelentős része 50 feletti, a bolt top 5 vevője, akik évi egymilliós vásárlásokat bonyolítanak, mind negyven felett vannak - tehát nem tipikus hipszter fazonok.

Az innovativitás persze fontos, de nem kell mindenképpen valami korszakalkotó újdonsággal előrukkolni az üzleti sikerhez. Az is megteszi, ha érzékenyen figyelünk arra, hogy mire vágynak valójában a vásárlók. Ha megtaláljuk a pénzt a résben. Itt adunk tippet, hogy hogyan.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo