A legújabb sikertermék? Kapaszkodjon: a ceruza

A vállalkozói innovativitás fontos eleme ráérezni arra, mit akar éppen a közönség. Nem kell mindig feltalálni a spanyol viaszt - mint az alábbi példa is kiválóan igazolja.

2016 februárjában 4000 dollár értékben rendelt ceruzákat. Igen, nagyjából egymillió forintért. Éppen olyan ceruzákat, amilyeneket az író John Steinbeck is használt. Neve is van ennek a típusnak: Blackwing 24.

"Ez Amerika talán legikonikusabb ceruzája" - mondja az eladó, Caroline Weaver, aki C. W. Pencil Enterprise - vagyis kb. Ceruza vállalat - néven üzemeltet boltot a New York-i Lower East Side-on. Több mint 200 féle ceruzát tart, emellett radírokkal és hegyezőkkel foglalkozik. Igen, 2016-ban járunk, a digitális forradalom kellős közepén.

Kép: C.W. Pencil Enterprise

"A faborítású grafit ceruzáknak olyan illata van, mint semmi másnak" - mondja a 25 éves vállalkozó. "Bár némi munkát igényel - vagyis hegyezni kell - de az embereknek épp ez tetszik. A fizikai kapcsolat a tárggyal."

Az üzletben a Mashable beszámolója szerint hatalmas a nyüzsgés, turisták, dizájnerek és diákok tolonganak, hogy beszerezhessék az eszközt, aminek sokan biztos, hogy a kihalására fogadtak volna. A hipszter kultúra imádata a steampunk esztétikája iránt azonban számos tradicionális termék reneszánszát hozta el. Van, aki régi bőröndökből épít méregdrága könyvespolcokat, de ismét menők a bakelit lemezek és az Amerikában az 1800-as években általánosnak számító bádog mennyezet burkolatok is.

De Weaver üzletében meglepő módon a nagy költők jelentős része 50 feletti, a bolt top 5 vevője, akik évi egymilliós vásárlásokat bonyolítanak, mind negyven felett vannak - tehát nem tipikus hipszter fazonok.

Az innovativitás persze fontos, de nem kell mindenképpen valami korszakalkotó újdonsággal előrukkolni az üzleti sikerhez. Az is megteszi, ha érzékenyen figyelünk arra, hogy mire vágynak valójában a vásárlók. Ha megtaláljuk a pénzt a résben. Itt adunk tippet, hogy hogyan.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo