A legújabb sikertermék? Kapaszkodjon: a ceruza

A vállalkozói innovativitás fontos eleme ráérezni arra, mit akar éppen a közönség. Nem kell mindig feltalálni a spanyol viaszt - mint az alábbi példa is kiválóan igazolja.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2016 februárjában 4000 dollár értékben rendelt ceruzákat. Igen, nagyjából egymillió forintért. Éppen olyan ceruzákat, amilyeneket az író John Steinbeck is használt. Neve is van ennek a típusnak: Blackwing 24.

"Ez Amerika talán legikonikusabb ceruzája" - mondja az eladó, Caroline Weaver, aki C. W. Pencil Enterprise - vagyis kb. Ceruza vállalat - néven üzemeltet boltot a New York-i Lower East Side-on. Több mint 200 féle ceruzát tart, emellett radírokkal és hegyezőkkel foglalkozik. Igen, 2016-ban járunk, a digitális forradalom kellős közepén.

Kép: C.W. Pencil Enterprise

"A faborítású grafit ceruzáknak olyan illata van, mint semmi másnak" - mondja a 25 éves vállalkozó. "Bár némi munkát igényel - vagyis hegyezni kell - de az embereknek épp ez tetszik. A fizikai kapcsolat a tárggyal."

Az üzletben a Mashable beszámolója szerint hatalmas a nyüzsgés, turisták, dizájnerek és diákok tolonganak, hogy beszerezhessék az eszközt, aminek sokan biztos, hogy a kihalására fogadtak volna. A hipszter kultúra imádata a steampunk esztétikája iránt azonban számos tradicionális termék reneszánszát hozta el. Van, aki régi bőröndökből épít méregdrága könyvespolcokat, de ismét menők a bakelit lemezek és az Amerikában az 1800-as években általánosnak számító bádog mennyezet burkolatok is.

De Weaver üzletében meglepő módon a nagy költők jelentős része 50 feletti, a bolt top 5 vevője, akik évi egymilliós vásárlásokat bonyolítanak, mind negyven felett vannak - tehát nem tipikus hipszter fazonok.

Az innovativitás persze fontos, de nem kell mindenképpen valami korszakalkotó újdonsággal előrukkolni az üzleti sikerhez. Az is megteszi, ha érzékenyen figyelünk arra, hogy mire vágynak valójában a vásárlók. Ha megtaláljuk a pénzt a résben. Itt adunk tippet, hogy hogyan.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo