Kolbászosok hódítják meg a gasztropiacot?

Időszakonként más és más ételféleségek válnak az elsőszámú kedvenccé. Egy ideje a kürtőskalácssütők kezdtek el rohamosan terjedni, aztán a kézműves hamburgeresek sokasodtak. Két-három esztendeje a vietnamiak kedvelt levese, a pho tört be a magyar piacra, és a hozzáértők jóslatai szerint hamarosan a bélbe töltött, fűszeres, darált hús kezd hódítani.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy-egy divat felfutásakor gomba módra szaporodnak a hullámra felülő vállalkozások. Míg pár éve csak amerikai gyorsétteremben lehetett hamburgerhez jutni, ma már pár sarkonként találunk egy „kézműves” burgerezőt. Mivel már nem egyedi a dolog, kimagasló minőség nélkül esélye sincs az újabb szereplőknek. A vietnami pho leves egyre népszerűbb, de lássuk be, mint ahogy egy osztrák étteremben sem érdemes megkóstolni a gulyást (hacsak nem tudható, hogy magyar szakács főzte), az ázsiai ételt sem biztos, hogy nekünk kell terjesztenünk. Mindenki szívesebben ül be egy olyan egzotikus vendéglőbe, ahol tudja, a szakács az adott országból származik. Hisz hiába a szaktudás, az ember hajlamos abban bízni, hogy az „anyatejjel magába szívott” receptismeret lesz az igazi.

Ezt figyelembe véve úgy tűnik, most jött el a magyarok ideje: az előjelzések szerint a jövő újabb slágerétele a kolbász lesz. Mi, magyarok kétség kívül értünk hozzá, hogyan kell jól elkészíteni, bár a bajor, fehér színű változatot is sokan fogyasztják szívesen, ahogy a berlini currywurst is nemzeti eledel. A külföldiek érdeklődnek, bár szükség van egy kis biztatásra még a "hot dog-szerű, de mégsem az" ételnél.

Kép:Pixabay

Összefogás és jó marketing – ez kell az éttermeknek
A beszállítói kapcsolatok javításában, a hatékonyabb működtetésben éppúgy szüksége van segítségre a vendéglátásban tevékenykedő vállalkozásoknak, mint az eredményes marketingben. Képzéssel és összefogással lehet túlélni a Horeca Marketing Klub szakemberei szerint.
A kolbászban viszont sokkal több lehetőség rejlik, mint azt bárki hirtelen gondolná. Természetesen nem a hagyományos variáció garantálja a meggazdagodást a leendő sütöde-tulajdonosoknak, hiszen, aki a fokhagymás-köményes-paprikás ízesítésűre vágyik, bármelyik jobb hentesüzletben megkaphatja.

- Mint ahogy a kacsahúsból készült hamburger is megtalálható egyes bisztrók étlapján, a kolbász is elkészíthető szinte bármilyen húsból – mondta el Büki Attila gasztronómiai szakértő lapunknak.

- A csirke, a kacsa, a marha, a szarvas, sőt, még a hal is kiváló alapanyag lehet egy jó masszához. Természetesen mindegyiket máshogy kell fűszerezni a jellegzetességeknek megfelelően. Miért ne kombinálhatnánk a szarvast egy kis fenyőmaggal és medvehagymával? A lehetőségek száma végtelen – magyarázta a szakács.

A kolbász mellett természetesen a hozzá kínált mártás is lehet egyedi. A mustár és ketchup már nem elégíti ki az ínyencek igényeit, viszont egy sajátosan fűszerezett paprika-, hagyma- vagy paradicsomlekvár, egy gyümölcsökből kikevert chutney feldobhatja az összhatást. A melléjük kínált kenyérféleségek ugyanúgy elkészíthetőek különleges kivitelezésben.

A kolbász sikeréhez bizonyára az is hozzájárul, hogy a legegyszerűbb, papírtálcás felszolgálás, az elegáns porcelántányéron való szervírozás, és az utcán is kényelmesen hordozható dobozkába karikázás sem idegen a hangulatától. A pesti belvárosban ugyanúgy megfér, mint egy fesztiválon, vagy egy tóparton. A kolbász már megjelent a fine dining éttermekben, ha máshogy nem hát, elegáns chips-nek megsütve tálalva, de a trendi gasztrohullám első nyertese is felület már erre a járatra. A budapesti Faszaládé igen jókor látta meg a piaci rést. Hogy mi jön még, az a vállalkozók kreativitásán múlik.

K.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo