üzleti ötlet cikkek
7 titka, hogyan prezentáljuk üzleti ötletünket befektetőknek
Egy vállalkozónak vagy leendő cégvezetőnek képesnek kell lennie összeszedetten, lényegre törően elmondania üzleti ötletét, hogy meggyőzze és maga mellé állítsa az embereket, kollégákat és befektetőket egyaránt. A pitching művészetét mindenkinek meg kell tanulnia, ha vállalkozóként kezdeni akar valamit az üzleti életben.
Meglepő, de ebből is lehetett pénzt csinálni
Nemcsak hamburgerek készíthetők franchise rendszerben. A rovarirtástól a humánus költöztetésen és a madárlesésen át a kutyaólak takarításáig sok mindenből lehet annyi pénzt kihozni, hogy sorozatban is megérje nyújtani a szolgáltatást.
A világ legfurcsább franchise-bizniszei
Nemcsak hamburgerek készíthetők franchise-rendszerben. Az emberi találékonyság abban is utolérhetetlen, hogyan terjesszen ki jól bevált, ám furcsa üzleti ötleteket hálózatba. A rovarirtástól a dühöngőszobán át a szárított marhahúsig bármit.
Egy napig kerestem munkát, aztán csináltam magamnak
Luxus, diy, élmény – három olyan szó, amiről minden trendeket ismerő vállalkozó érzi, jó lenne üzletet építeni rá mostanában. Pláne, ha nem kell választani közülük, ahogy a Mittersisters workshopjai esetében.
A sharing economy már a pénzváltásban is megjelent
A közösségi gazdaság az üzleti élet egyre több területén jelenik meg. A személyszállítás, szálláshely-szolgáltatás, eszközmegosztás után már a pénzváltás is mehet úgy, hogy egyszerű magánszemélyek közötti tranzakcióvá válik.
Megérné most éttermet nyitni
A magyarok 14 százaléka szeretne a szomszédjába valamilyen vendéglátóipari egységet - derül ki a K&H: üzletet ide! legfrissebb adataiból. A programban részt vevők szerint 700 étteremre és 500 új cukrászdára lenne szükség országszerte.
Nem megy a brainstorming? Nem próbálta elég hosszan
Sokan nem hisznek a brainstorming hasznosságában, pedig a legtöbbször nem a módszerrel van baj, hanem azzal, ahogy használjuk. Például nem adunk elég időt neki.
Az igazán kreatív emberek 9 legjellemzőbb tulajdonsága
Bár a kreativitás elvileg vonzó tulajdonság, a kreatív embereket gyakran különcnek, furcsa figurának könyvelik el. Ez annyiban nem alaptalan, hogy sokszor néhány dologban valóban mások, mint az áltag emberek. Ha megértjük őket, megismerjük legjellemzőbb tulajdonságaikat, nem csak hatékonyabban dolgozhatunk velük, de tanulhatunk is tőlük.
Újra útnak indul a Titanic jövőre
Várhatóan 2018-ban bocsátják vízre a Titanic II.-t. Az ígéretek szerint elég mentőcsónak lesz rajta és közelébe sem megy a régi tragédia helyszínének. Már most éveket kell várnia annak, aki utazna rajta.
A nyár slágere: gumicukor többezres várólistával
A nyár slágere a rozé, mondják a szakértők, egy édességgyártó pedig meglátta benne a lehetőséget. A rozé ízű gumicukorra már akkor 3000 fős várólista volt, amikor még piacra sem dobták.
Ha nem mindegy, mi kerül a koktélba
Nem sokan gondolnának rá, hogy hatalmas innovációra vagy épp erős márkaépítésre van lehetőség egy olyan egyszerű termék esetében, mint a jégkocka. Van, aki viszont nagy üzletet látott egy ezek szerint létező piaci résben.
5 dollár semmiért - Önnek kéne?
A legjobb üzlet kétségtelenül az lenne, ha egyszerűen a semmiért fizetnének nekünk a vásárlók. Nos, egy amerikai cég a Black Friday őrületet kihasználva épp ezt próbálta meg. És nagyot kaszált a semmi eladásán.
Kolbászosok hódítják meg a gasztropiacot?
Időszakonként más és más ételféleségek válnak az elsőszámú kedvenccé. Egy ideje a kürtőskalácssütők kezdtek el rohamosan terjedni, aztán a kézműves hamburgeresek sokasodtak. Két-három esztendeje a vietnamiak kedvelt levese, a pho tört be a magyar piacra, és a hozzáértők jóslatai szerint hamarosan a bélbe töltött, fűszeres, darált hús kezd hódítani.
Kinek éri meg a korlátlan fogyasztás?
Korlátlan fogyasztási lehetőséggel csábítják vendégeiket az all you can eat éttermek. A rendszer lényege, hogy egy fix ár befizetése után ki-ki annyit fogyaszt az ételekből, amennyit csak szeretne. A kérdés, hogyan éri meg a tulajdonosoknak.
A verseny a lúzereknek való
Merjünk egyeduralomra törni, és egyedülinek lenni abban, amit csinálunk. Ehhez viszont valami merőben újszerű ötlet kell. A PayPal és a Palantir alapítójának, a Facebook első külső befektetőjének gyakorlatias kézikönyve, a Zero to One hitvallás a „kreatív monopolisták” mellett.
Alaplépések startup indításhoz
A kirobbanóan sikeres cégek alapja természetesen egy jó és átgondolt üzleti ötlet. Egy jó elképzelés azonban önmagában még kevés. Érdemes más aranyszabályokat is betartani!
Vállalkozás kezdőtőke nélkül? Így lehet!
Egy vállalkozás elindításához vagy hirtelen növekedéséhez általában külső tőke bevonására van szükség. De nem minden esetben! Lássunk néhány modellt, ahol az ügyfelek fizetik az első kört!
Privát séf egy estére - sokan keresik
Jó lenne a kedvenc éttermének kiváló színvonalú menüjét otthoni kényelemben elfogyasztani? Sokak szerint igen. Külföldön már tombol a privátséf-láz, Hampuk Zsolt, a Private Chef Service alapítója szerint pedig itthon is van igény az egyestés házi séfekre.
Szerelemből sikersztori
A Levendula Kézműves Fagylaltozó későbbi tulajdonosai sikeres vállalkozóként valami újra vágytak. Az olasz utakon tudatosult bennük, hogy mennyire mást jelent ott a fagylalt ízben, minőségben és kultúrában is. Azt gondolták, érdemes lenne ezt itthon is megmutatni.
Öt tipp sikeres vállalatoktól
Az üzleti világ folytosan mozgásban van, lépést tartani a legújabb irányzatokkal sokszor fárasztó és költséges. De annyi különféle trend közül hogyan válasszuk ki, mi az, ami sikerre viszi a vállalkozásunkat? Adunk néhány tippet, ami kicsiknek és nagyobbaknak egyaránt hasznos lehet a siker bezsebeléséhez.
Ezért bukott be Kínában a túrórudi
Hiába a legjobbnak tűnő üzleti ötlet is, ha valójában nincs senki, aki fizetne érte. Vállon veregetésből senki nem tud megélni. Az induló vállalkozások esetén a bukások egyik fő oka a Piac&Profit szakérője szerint, hogy anélkül terveznek eladni valamit, hogy tudnák, annak van piaca.
Pénz a résben
Aki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli. A mondás teljes igazságtartalmát most nem boncolgatnánk, de az biztos, hogy jó kereskedő a kis üzletet sem kezeli mellékesként. Főleg nem válságos időben. Pláne akkor, ha egy másik mondást is ideidézünk: sok kicsi bizony sokra megy!
Így legyen sikeres innovátor!
A legjobb ötletek általában nem véletlenszerűen pattannak ki egyes kiválasztottak fejéből, és nem is mindig lesz belőlük világmegváltó újdonság. A nagy újítókat érdeklődésük, szakmai tudásuk, érzékenységük segítette, hogy sikerre vigyék, amit elképzeltek.
Hogyan találjunk jó üzleti ötletet?
Az emberek azt hiszik, hogy csak a fantasztikus, eredeti ötletből lehet sikersztori. Valójában azonban a nagy üzletek talán kevesebb, mint egy százaléka indul ilyennel.